رفتن به محتوای اصلی

حمله بی سابقه ارگان انصار حزب الله به احمدی نژاد
03.01.2013 - 09:14
تفسیر از:
اقبال اقبالی

راهبرد ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مدارا بوده و این در حالی است که شخص احمدی نژاد نیز طبق سنت از این سنت تعبیر ضعف می کند!»
واقعیت اینست که سیاست تحمیل حکومت اسلامی به ایران و ایرانیان با شکست استراتژیک مواجه شده است و بحران فروپاشی تاروپود نظام را درنوردیده است.حادترین وظیفه پیشاروی شهروند آگاه ایرانی، کوشش برای همبستگی ملی و سازماندهی اراده واحد قطب ایراندوست، آزادیخواه و دمکرات جامعه بر ستون های جنبش های اجتماعی کارگری، زنان و دانشجویان است.

******
هفته نامه یا لثارات در جدیدترین شماره خود با انتخاب تیتر «پروژه خرید رای کلید خورد» به بیان شدیدترین حملات به محمود احمدی نژاد پرداخت و نوشت:خطر واقعی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند شخص احمدی نژاد نیست، بلکه نقش او در برافروخته شدن آتش فتنه دوباره‌ای است که خود وی را نیز خواهد سوزاند...
 
این هفته نامه در شماره هفتصد و پنج خود که امروز (چهارشنبه 13 دی 1391) روانه روزنامه‌فروشی‌ها شده است نوشت: پروژه خرید را کلید خورد؛ از بلوف 5 برابر کردن یارانه‌ها تا حمایت از بدحجابی و استخدام غیرقانونی.
 
لثارات در ابتدای این گزراش خطاب به هواداران دولت گفت: از میوه بذر فتنه نمی‌خورید و در آتش آن خواهید سوخت.
 
به گزارش پارسینه یا لثارات الحسین در این گزارش یک صفحه‌ای که به شکل بی سابقه‌ای، تندترین اتهامات خطاب به دولت دهم مطرح شده است نوشت: به نظر می‌رسد احمدی نژاد برای اولین بار یکشنبه 12 آذر 1391 در اولین همایش ملی «قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران» بود که متوسل به واژه انتخابات آزاد شد و گفت: «انتخابات آزاد حق مردم است. انتخابات آزاد هم اصالت دارد و هم ضرورت و اینکه حدود انتخاب رئیس جمهور بر اساس اعتقادات یک گروه محدود شود درست نیست و این مغایر با روح قانون اساسی است.»
 
یالثارات الحسین در ادامه گزارش خود نوشته است: «یک هفته پس از او خاتمی همتای پیشین احمدی نژاد و تئورسین اردوکشی‌های خیابانی نیز روز دوشنبه 20 آذر به ارایه تعریف و تفسیر از واژه «انتخابات آزاد» پرداخت. فارغ از تشریک مساعی یک ماهه اخیر احمدی نژاد، خاتمی و هاشمی باید گفت: انتخابات آزاد کلیدواژه‌ای است که در ماه‌های قبل به دفعات توسط طیف رادیکال اصلاح‌طلبان و البته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده و تمامی به اتفاق تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی کشور را برگزاری انتخابات آزاد ذکر کرده بودند. جالب این جاست که سیدمحمدموسوی خوئینی‌ها انتخابات آزاد را انتخاباتی توصیف کرده که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بتوانند در آن کاندیدا شوند! »
 
در این گزارش که بدون نام نویسنده در شماره اخیر لثارات درج شده است ضمن برشمردن موارد متعددی از اشتراک مواضع احمدی نژاد با جریان فتنه در طول چند ماهه اخیر نوشته است: «آنچه گفته شد نمایانگر راهبرد احمدی نژاد است که تقریبا هیچ کس برانتخاباتی بودن آن شبهه نمی‌کند. راهبردی که سعی دارد در قالب تاکتیک‌های اجرایی متکی بر پلورالیسم یک وحدت رویه در بخش‌های مختلف جامعه در مورد نامزد احتمالی منتسب به جریان دولت ایجاد کند. تاکتیک‌هایی که بر اساس شواهد موجود در مورد طیف‌های زیر به اجرا درمی‌آید:
1.       ناراضیان سیاسی اعم از معاندین، اصلاح‌طلب‌های رادیکال طلبکار و جریان‌های طرد شده محافظه‌کار.

2.       اقشار آسیب‌پذر (بخش اعظم جمعیت آماری کنونی ایران)  بدون توجه به گرایش سیاسی

3.       بخش کوچکی به نام لاابالی‌های ازادی‌خواه در همه عرصه‌ها.»

 
لثارات درادامه گزارش صریح خود نوشته است: اما آیا رئیس جمهور در 7 ماه باقی مانده از عمر ریاستش خواهد توانست رویای اجماع بر سر نامزد منتسب به خود را تحقق بخشد؟ باید گفت فلسفه اظهارات و عملکرد اخیر آقای احمدی نژاد در برگیرنده گستره‌ای بسیار فراتر از انتخابات ریاست جموری یازدهم است. مجموعه عملکرد رئیس جمهور در همه عرصه‌ها اعم از سیاست خارجی، داخلی، اقتصاد و فرهنگ دارای یک آبشخور واحد است که از یک متافیزیک واحد سرچشمه می‌گیرد و شخص احمدی نژاد و مشایی از آن تغذیه می‌کنند. باید گفت خلاصه این متافیزیک ادعایی دربرگیرنده تلقی خاصی است که این افراد از مفهوم دین در دوران غیبت و شرایط جامعه در آستانه ظهور دارند و بر این اساس نیز برای خود ماموریت ویژه ای به منظور آماده‌سازی زمینه ظهور قائل هستند.»
 
در پایان این گزارش آمده است: «خطر واقعی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند شخص احمدی نژاد نیست، بلکه نقش او در برافروخته شدن آتش فتنه دوباره‌ای است که خود وی را نیز خواهد سوزاند. راهبرد ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مدارا بوده و این در حالی است که شخص احمدی نژاد نیز طبق سنت از این سنت تعبیر ضعف می کند!»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.