رفتن به محتوای اصلی

قتل یک زندانی بی دفاع در زندان مرکزی زاهدان
04.01.2013 - 19:09

 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی محسن اسماعیل زهی ۳۳ ساله غروب روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه  به بهداری زندان مرکزی زاهدان مراجعه می کند و به یکی از کارکنان بهداری می گوید که احساس درد شدید می کند.اما این فرد حاضر به معاینه و درمان او نمی شود.

 در حالیکه زندانی برای معاینه و درمان اصرار می کند رئیس بهداری با نام یوسفی وارد مشاجره با این زندانی می شود.زندانی اسماعیل زهی در حالی که اصرار می کرد که از درد شدید رنج می برد یوسفی به او گفت که تو دروغ می گویی و تمارض می کنی .این زندانی بی دفاع در حالی که درد ،فشار مضاعفی بر او وارد می کرد مصر به درمان خویش بود.

یوسفی رئیس بهداری زندان به جای درمان ،دستور انتقال این زندانی به سلولهای انفرادی بند قرنطینه را می دهد و علت آن را  تمارض ، دروغ اعلام می کند. زندانی محسن اسماعیل زهی پس از انتقال به سلولهای انفرادی بند قرنطینه مورد ضرب وشتم مأمورین اطلاعات زندان قرار می گیرد و نهایتا بامداد روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه به قتل رسانده می شود.

اما مأمورین زندان علت قتل را به دروغ مصرف بیش از حد قرص  به منظور خودکشی اعلام می کنند. این در حالی است که در سلولهای انفرادی هیچگونه دارو ویا قرصی یافت نمی شود.

یوسفی رئیس بهداری زندان که یک پرستار معمولی است  بدلیل اینکه  از اعضای اطلاعات زندان می باشد وی را به عنوان رئیس بهداری زندان منصوب نموده اند.این فرد از اختیارات ویژه ای برخوردار است.طبق قوانین سازمان زندانهای ولی فقیه انتقال زندانیان به سلولهای انفرادی از صلاحیتهای این فرد نمی باشد و این امر باید توسط شورای زندان تصمیم گیری شود. این فرد رفتاری وحشیانه با بیماران دارد و از درمان زندانیان سیاسی و عادی ممانعت می کند و برخوردش با آنها کاملا غیر انسانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم درمان زندانیان بی دفاع و انتقال آنها به سلولهای انفرادی و قتل آنها زیر شکنجه را به عنوان یک جنایت قرون وسطایی محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۵ دی  ۱۳۹۱ برابر با ۰۴ ژانویه۲۰۱۲

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.