رفتن به محتوای اصلی

ایران 30هزار نیروی اطلاعاتی درخارج از کشور دارد!
05.01.2013 - 00:59
تفسیر از:
اقبال اقبالی

رژیم اسلامی بدلیل ورشکستگی سیاسی و منفوریت ملی و بین المللی، کارائی خود را در همه حوزه ها از دست داده است. مهمترین خطری که جمهوری اسلامی را تهدید می کند همانا خیزش های سیاسی-اجتماعی ملت ایران است. نفوذ پلیسی رژیم در خارج و داخل کشور غلوآمیز بوده و چنین بزرگنمائی هائی نمی تواند در عزم اپوزیسیون و ملت ایران برای برچیدن جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.تا زمانی که نیروهائی در میان اپوزیسیون حضور دارند که هزاربار بهتر از پلیس سیاسی جمهوری اسلامی در همبستگی ملی ایرانیان و روند تکوین اراده دمکراتیک - ملی سراسری اختلال ایجاد می کنند؛ رژیم اسلامی نیازی به اعزام پلیس مخفی و نفوذی ندارد. فاشیست های قومپرست، نژادپرست و اسلامگرا نقش ستون پنجم جمهوری اسلامی را در اپوزیسیون بخوبی اجراء می کنند. نگاهی به برخی از کمنتارهای نفرت انگیز مندرج در ایرانگلوبال، پرده از چهره های کسانی بر میدارد که زیر پرچم های دروغین، بذر کینه، تفرقه و دشمنی می کارند و خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته برای سیدعلی خامنه ای خوشرقصی می کنند.

******
 ایران 30هزار نیروی اطلاعاتی درخارج از کشور دارد!

درحالیکه مجموع پرسنل سازمانهای اطلاعاتی ایران کمتراز 30هزار نفر است، پنتاگون به تقلید از آمارهای نجومی احمدی نژاد، مدعی شد ایران 30هزار نیروی اطلاعاتی در خارج کشور دارد.

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی با اشاره به فعالیت «۳۰ هزار تن» در وزارت اطلاعات ایران، سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی را یکی از «بزرگ‌ترین و فعال‌ترین» سرویس‌های اطلاعاتی جهان دانسته است.

به گزارش  شبکه خبری سی‌ان‌ان، در این گزارش که از سوی محققان دولت آمریکا و به سفارش پنتاگون تهیه شده آمده است که سازمان‌دهی «طرح‌های ترور، بمب‌گذاری‌های تروریستی و جنگ سایبری» از جمله تاکتیک‌های مورد استفاده سرویس اطلاعاتی ایران است.

در همین حال، به گفته روزنامه آمریکایی واشینگتن تایمز، در این گزارش آمده است که «سرویس جاسوسی ایران» در مناطقی چون «افغانستان، عراق، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، اتریش، آذربایجان، کروآسی، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، بریتانیا و قاره آمریکا، از جمله ایالات متحده آمریکا» حضور دارد.

روئِل گِرِکت، افسر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، که سال‌ها خطوط اطلاعاتی ایران در اروپا و خاورمیانه را تحت نظر داشت، به سی‌ان‌ان گفته است که به باور وی از منظر امنیت ملی آمریکا «تروریسم» بزرگ‌ترین تهدید سازمان اطلاعاتی ایران برای ایالات متحده به شمار می‌رود.

وی تأکید کرده است که سازمان اطلاعاتی ایران با شبکه‌های تروریستی در سایر کشورها در ارتباط است و لذا لزوما نیازی ندارد دست به عملیات تروریستی بزند و می‌تواند این کار را به دیگران محول کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.