رفتن به محتوای اصلی

اعلام انزجار از نژادپرستی و نژادپرست
05.01.2013 - 10:39

نیروهای عدالت طلب در همه جای جهان علیه بی عدالتیها مبارزه می کنند. ولی در بعضی از کشورها مبارزین آزادیخواه و بخصوص نیروهای چپ باید در چندین جبهه مبارزه کنند. ایران هم یکی از آن کشورهاست. ما چپ های آذربایجان  باید همزمان حداقل در سه جبهه  مبارزه کنیم:

- جبهه اول که اهمیت زیاد دارد، مبارزه با رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی است که عامل بدبختی اکثریت انساتهای ملل ایران می باشد و همه این انسانهای ایرانی از هر ملت و طبقه و دین و مذهب و جنسیت باید علیه این رژیم ضد بشری متحدا و دست در دست هم مبارزه کنند.

- جبهه دوم مبارزه با شوونیسیتهای ملت فارس است که در حکومت و متاسفانه در تمام احزاب اپوزیسیون و حکومت حضور فعال دارند  و تبعض علیه بیش از ۷۰ در صد مردم ایران را اعمال و یا توجیه می کنند. یکی از عوامل تفرقه در بین نیروهای مخالف رژیم و آتش بیار نیروهای تندرو ملل تحت ستم ایران،  همین ها هستند و هر خونی بین ملل ایرانی ریخته شود، مسئولیت اصلی با اینها است.

- جبهه سوم مبارزه با  افکار ارتجاعی نیروهای تندرو ملل تحت ستم است. این مبارزه، خیلی  پیچده و بغرنج است. زیرا در مبارزه با رژیم، دشمن معلوم است، برتری طلبان ملت فارس هم  از مواضعشان مشخص هستند. ولی در بین نیروهای تندرو ملل تحت ستم انواع و اقسام سیاستها دخیل هستند. از یک طرف رژیم برای اینکه در بین نیروهای مخالف  تفرقه ایجاد کند، جریاناتی در جنبش ملی تشکیل می دهد، در بعضی تشکیلاتها نفوذ می کند و با طرح شعارهای تند، در بین مردم عادی ایجاد ترس می کند. از طرف دیگر کشورهای همسایه بخاطر منافع خودشان سعی می کنند از جنبشهای ملی سوء استفاده کنند، همچینین کشورهای استعماری برای بازی با دول مستبد از این جنبشها بهره می جویند. در نتیجه کار نیروهای صادق بمراتب سخت است.  رهبران تندروها برای اغفال نیروهای صادق و کم تجربه از عملکرد شوونیسیتها بهترین استفاده ها را می کنند. به نظر من وظیفه نیروهای صادق و دموکرات و چپ ملل تحت ستم است  که هم مانع انحراف و زهرآگین شدن جنبشهای ملی  و دوستی ملتها شوند و هم دست اینگونه تندروان را برای مردم باز کنند.

آقای علیرضا اردبیلی یکی از آن افراطی ها است که قبلا فارس ها را دارای ایراد کروموزومی معرفی کرده بود، و به تازگی در یک مقاله، آنها را «قومی وحشی» نامیده است. من به عنوان یکنفر چپ فدرالیست آذربایجان، این مواضع آقای علیرضا اردبیلی  را محکوم می کنم و اعلام انزجار میکنم. در ضمن من فارس ها را نه قوم بلکه ملت می دانم. ملت فارس را به استثناء برتری طلبان آنها، در مبارزه با رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی و برای ساختن ایران آباد، آزاد، دموکرات و فدرال متحد خود می دانم.

مقاله  ای که دیروز از آقای علیرضا اردبیلی منتشر شده،  ملت فارس را این دفعه قوم وحشی خطاب می کند. امیدوارم خوانندگان، بخصوص نیروهای جنبش های ملل تحت ستم ، مقاله آقای اردبیلی را بخوانند و خودشان قضاوت کنند. امیدوارم  نیروهای صادق فریب این ها را نخورند.  برای اینکه بتوانید خوب قضاوت کنید، مقاله آقای اردبیلی را در آدرس زیر بخوانید.

 http://az-isci.info/index.php/meqale/469-2013-01-03-08-29-00

 غلام شامقازان – ۴ ژانویه ۲۰۱۳

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
سایت آذربایجان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.