رفتن به محتوای اصلی

اصلاح طلبی رفسنجانی پوچ از آب در آمد!
06.01.2013 - 17:24

اسلام به ذات خود ندارد عیبی! هر عیب که هست از مسلمانی ماست؟

چرا قوانین حقوق جهانی بشر با شرعیات اسلام در تضاد هست؟ چرا تاکنون به این سئوال اساسی  از جانب سخنگویان اسلام سیاسی پاسخ قانع کننده ای داده نشده است؟

هرگاه اسلام در هر جامعه ای اجرا شده هست ،حقوق بشر نیز نقض می شود ،براستی چرا؟

فعالان حقوق بشر علیه اجرای سنگسار و حدود اسلامی  در کشورهای مختلف اعتراضات گسترده ای انجام می دهند اما آنها هیچگاه ریشه مسئله را  کنکاش نمی کنند!

همه سرکوب های گسترده ای که در همه زمینه ها علیه انسان ها ئی که توسط دادگاه های  مستقر در حکومت های اسلامی به اجراء در می آیند ،بطور یقین از قوانین شرعی اسلام بر می خیزند و حاکمان شرع چاره ای جزء جاری کردن قوانین شرعیه که منبعث از قوانین  اسلام هست را اذان می دهند!

بعضی ها حاکمان شرع را مقصر می شمارند بی آنکه به حکومت اسلامی انتقادی کرده باشند!

بهمین خاطر هست که سرکوب های مستمر علیه انسانها در کشورهای اسلامی از طریق قوانین به قانون تبدیل شده است!

نه رفسنجانی و نه خاتمی ونه کدیور هیچ کدام نمی توانند نقض حقوق بشر را که از قوانین شرعیه ناشی می شوند و در حکومت های منبعث از اسلام کاملا قانونی هستند را محکوم نمایند!

در ضمن آنها هیچگاه نمی توانند به مردم تضمین بدهند که در سایه اجرای قوانین الهی و اسلامی ، حقوق بشر حتی بطور نسبی رعایت گردد!

عملكردها در زمينه حقوق انسان نبايد به تضعيف دين بيانجامد

"رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي جمعيت حقوقدانان ايراني مدافع حقوق بشر، با اشاره به آيات متعدد موجود در قرآن كريم و روايات بي‌شمار از ائمه معصومين(ع) درباره حقوق بشر، دين اسلام را دين كرامت انسان و توجه به تعالي مادي و معنوي آن عنوان كرد و گفت: زماني كه بسياري از كشورها در غرب و شرق عالم در بربريت بسر مي‌بردند و چيزي به عنوان حقوق انسان و بشر را نمي‌شناختند، رسول گرامي اسلام در جزيره‌العرب با آن فرهنگ ابتدايي، منادي كرامت بشر و تعالي انسان شد و همين وجه اسلام بود كه توسعه سريع آن را در قرون اوليه تاريخ اسلام در بخش وسيعي از دنيا و در دل انسان‌هاي آزاده ممكن ساخت."

http://www.aftabnews.ir/vdccs1qso2bq418.ala2.html

 

برای مثال اعدام همجنس بازان در حکومت اسلامی برابر نص صریح قرآن کاملا قانونی هست اما از نظر کنشگران حقوق بشر ضد انسانی هست!

اینک سئوال اساسی در اینجاست که در کشورهای اسلامی باید قوانین اسلامی اجراء گردند یا قوانین حقوق بشر که توسط انسانها منعقد گردیده است ؟

درهر کشوری که قوانین قضائی منبعث از اسلام اخذ شد ه باشد ،بدون تردید حقوق بشر سرکوب خواهد گردید ،چرا که قوانین اسلامی اینچنین حکم داده است!

هاشمی رفسنجانی با مانورهای فراوان در عرصه سیاسی در مقابل رقبای  و برای محبوبیت خویش به هرترفندی متوسل شد تا دیدگاه های خود را در حکومت  مداری موجه نشان دهد اما اینک در برخورد با اجرای حقوق بشر در جامعه را مشروط به قوانین اسلام  نموده هست که در همین راستا ـ سرکوب قانونی توسط قوانین اسلامی را مشروع می داند و اصل را بر اجرای حقوق اسلامی می شمارد و نه اجرای حقوق بشر که همه جهانیان خواستا آنانند!

هاشمی رفسنجانی در جملات بالا به دروغ پردازی روی آورده است و تمدن انسانی را فقط در بعد ازپیدایش اسلام ارزیابی می کند که این خود کاملا غلط هست!

بیشتر مردمان شبه جزیره حجاز قبل از پیدایش اسلام به خدایان مختلف اعتقاد داشتند و بت های مختلفی در کعبه در شهر مکه نگهداری می شد.

روزی محمد بعنوان آورنده دین اسلام به بتخانه کعبه می رود و با یک تبر همه بت ها را می شکند و از آنروز اعلام می کند که اعتقاد به "الله " شرط سعادتمندی انسانها هست !

بت پرستان محمد را به مرگ محکوم نمی کنند و او آزادانه به تروج اسلام می پردازد!

اما این در حالیست که محمد دین نوینی را برای انسانها می آورد که در آن اگر افراد  " الله" را انکار نمایند ، طبق قوانین اسلامی  محکوم به مرگ خواهند شد !

دین اسلام که باشعار فریبنده برادری و برابری در سایه حکومت اسلامی ـ که فقط برای پیشروی و فتوحات در سرزمین ها داده شده  بسرعت به دین ستمگری و کشتار غیر مسلمانان تبدیل گردید که تا به امروز ادامه دارد!

پس از 34 سال حکومت اسلامی در ایران ـ نهاد "ولایت فقیه " به مثابه دستگاه اصلی سرکوب  ، خود را نشان داده هست واگر کسی به نظام ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد و سخن از دمکراسی و اجرای حقوق بشر بر زبان راند ، دروغی بیش نیست !

بقول آیت الله خمینی ،ولایت فقیه شعبه اصلی حکومت اسلامی هست و هاشمی رفسنجانی نیز بدان اعتقاد دارد .

هاشمی رفسنجانی  که در همه سخنرانی ها از مراد خویش  یعنی خمینی دفاع کرده است ،بنابراین از همه جنایت های او جانبداری می نماید!

پس به وعده های دورغین هاشمی رفسنجانی هیچگاه نباید باور داشت ،چرا که او در حکومت مداری از خمینی واسلام سیاسی  تبعیت خواهد کرد نه از قوانین  حقوق بشر که خود آشکارا بدان اعتراف کرده است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.