رفتن به محتوای اصلی

نقش محوری سنتکام در مقابله با تهدیدهای ایران در منطقه
02.04.2022 - 06:34

Missing media item.

 

وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه بار دیگر حکومت ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه دانست و با اشاره به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی تهران گفت آمریکا برای مهار فعالیت‌های جمهوری اسلامی و پیشگیری از دستیابی آن به سلاح هسته‌ای، از نزدیک با متحدان خود همکاری خواهد کرد.

لوید آستین در سخنانی در مراسم خداحافظی ژنرال فرانک مک‌کنزی رئیس مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا و معرفی ژنرال مایکل اریک کوریلا جانشین او گفت، منطقه تحت پوشش سنتکام منطقه‌ای است که ما و شرکایمان در آن با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و عوامل نیابتی‌اش مقابله می‌کنیم.

وی با بیان این که سنتکام در تامین امنیت آمریکا و متحدانش جایگاهی محوری دارد، گفت: ما در این منطقه از آبراهه‌هایی مراقبت می‌کنیم که تجارت جهانی در آن جریان دارد، جایی است که ما هر روز با چالش‌های رفتار تهاجمی ایران و قلدری‌های آن روبرو می‌شویم.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده و بر سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های نظامی‌اش افزوده است، به ویژه در حوزه موشک‌های بالستیک. ایران عوامل نیابتی خطرناکی ایجاد کرده و از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین برای تهدید ما و شرکایمان استفاده می‌کند.

لوید آستین افزود: به همین دلیل توانایی و مهارت سنتکام در سال‌های پیش رو بیش از پیش مورد نیاز خواهد بود. راه فوری برای رفع چالش‌های امنیتی منطقه وجود ندارد، به ویژه وقتی پای ایران در میان باشد. رئیس جمهوری به روشنی گفته که ایالات متحده متعهد است از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با این حال ما هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته‌ای ایران پایبندیم، اما فارغ از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، ما از نزدیک با هم و با شرکایمان برای مقابله با تهدیدهای ایران مقابله می‌کنیم. در کوتاه‌مدت تبادل اطلاعاتی‌مان را افزایش و دفاع هوایی منطقه‌ای را تقویت می‌کنیم و در بلندمدت برای مقابله با استفاده ایران از موشک‌ها و تولید سامانه‌های هوایی بدون سرنشین با یکدیگر همکاری می‌کنیم و همگی با قدرت برای پاسخگو کردن ایران و عوامل نیابتی‌اش ایستادگی خواهیم کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.