رفتن به محتوای اصلی

نگاهی به مصاحبه مهدی ابریشمچی درباره سازمان مجاهدین خلق
24.01.2013 - 06:52

 آ. ائلیار

جناب ابریشمچی در این ویدئوی عاشقانه فقط گفتند مسعود بزرگ است- خیلی بزرگ است- خیلی خیلی بزرگ است. خوب بزرگ است که چی؟ مشکل چیست؟ بفرمایند روی دو صندلی بنشینند- یکی کافی نیست. 
انتظار داشتم ابریشمچی آستین استدلال به کمر بزنند و اثبات کنند که « اسلام سیاسی و ایده لوژیک» مجاهدین بعداز تجربه 33 ساله «اسلام سیاسی خمینی» چرا  درست است و چگونه میتواند راه حلی برای مشکلات جامعه ایران باشد؟

میخواستم بشنوم راه حلشان برای مسایل ملیتها- دموکراسی- مشکلات کار و سرمایه- زنان و دگرباشان و غیره چیست؟  نگفت استبداد و دیکتاتوری دینی یعنی چه و مجاهدین با چه معیارهایی از آنها دور  و یا نزدیک اند.چه تغییراتی در مرام و مسلک- ساختارسازمانی با معیارهای زندگی نوین جهانی یافته اند ؟  شگفت که فقط تبلیغ بزرگی و سوز و گذاز به اصطلاح عاشقانه بود.

مجاهدین اگر با این خصوصیات که ابریشمچی نشان داد میخواهند در ایران حکومت کنند- یا یکی از احزاب حکومت کننده شوند- باید گفت آقا 33 سه سال دیر آمدید- نمیشود- با این دیر کرد- دیگر نمیشود. شما فقط دو شانس دارید یا باید دریای« عقب ماندگی جامعه» طغیان کند و کشتی شما را روی آب راه بیاندازد یا باید از فرق سر تا نوک ناخن پا نو بشوید. نه-منظورم لباس نیست- ماهییتان است. ماهیت اسلام سیاسی . کی میخواهید خبر نو شدن خود را - مثلاً با انقلاب نه ایده لوژیک- بل با یک« رنسانس» قرن 21-امی اعلام کنید؟ 

«آیا سازمان مجاهدین دارای یک ماهیت بهاری ست یا زمستانی؟» .
سازمان مجاهدین از زاویه ساختار درونی- عملکردها- تئوریها و نظریاتش -  بهاریست یا زمستانی؟ آیا صرفا دادن شعارهای ضد دیکتاتوری فاشیستی حاکم، دفاع خطی از حقوق بشر و غیره کافی ست که ماهیت یک سازمان و جریان را دموکراتیک بسازد یا چنین شعارهایی در تاریخ ایران همواره ابزار رسیدن به قدرت و ایجاد دیکتاتوریهای نوین بوده است؟

واقعیت اینست که ایران به علت دارا بودن ذخایر عظیم نفت و دیگر معادن -موقعیت جغرافیایی و جمعیت جوان قابل توجه، از ثروت سرشاری بهرمند است. جریانهای داخلی مثل خود حکومت حاکم ، بقایای سلطنت، سازمان مجاهدین، و دیگر حیات یافتگان با فرهنگ «استبدادی و دیکتاتوری» ، و حتی سیاستمداران خارجی از طریق آلترناتیو سازیها ، در اندیشه تسخیر قدرت و فرمانفرمایی و بهره گیری از این ثروتها هستند.

شعارهای خوب خوب فقط ابزار رسیدن به قدرت و ثروت است. ضرورت دارد نسلهای جوان و مستقل اندیش ایران ضمن تعیین تکلیف خود با حکومت فاشیستی حاکم و همه جریانهای کلاسیک مستبد، در اندیشه برپایی احزاب و سازمانهای  نوین و جریانهای دموکراتیک خویش باشند. شکوفایی بهار راستین تنها توسط نسلهای جوان و دموکراتیک ممکن است. دادن شعارهای خوب خوب از دست هر کودک سیاسی برمیاید مهم کسب ماهیت و تربیت دموکراتیک است که جریانهای کلاسیک از جمله سازمان مجاهدین فاقد آنند.

 سبزواری
واقعا در عجب شدم و اگر ممکن بود شاخ در می آوردم وقتی سخنان ابریشمچی را درباره مسعود رجوی گوش دادم. دلم برای هواداران و اعضای مجاهدین میسوزد.... سخنان ابریشمچی سراسر فریب و فریبکاریست. فقط نگفت که مسعود خداست. اما مسعود با تمام معیارهای نهج البلاغه همسان است و خود علی است.... عجب.... علی 1400 سال پیش در یک جامعه بدوی میزیسته، یک رهبر سیاسی که امروز بخواهد خود را با 1400 سال پیش تطبیق دهد، فاجعه است. فاجعه... در بخشی از جامعه میخواهند 2500 سال به عقب برگردند و کورش کبیر بشوند و در بخش دیگر 1400 سال به عقب برگردند و مثل علی عمل کنند. این دانش و تجربه یک حزب و سازمان سیاسی است. ایران از نظر فکری در قهقراست که این گروهها میتوانند آنها را فریب دهند

آزاده
صد رحمت به خمینی، صد رحمت به خامنه ای. آیا بعد از جمهوری اسلامی منفور اینها می خواهند جمهوری دمکراتیک اسلامی امام مسعود رجوی علیه.......... را درست کنند؟ وای بر این ملت و این مملکت.
 
امیر
واقعا شرم آور است آدم هموطن چنین اشخاصی باشد. چنانچه میگویند کور به آنچه گیر دهد هرگز ول نمیکند. این بدبخت بیچاره در عمق ... تاریکی به دیگران راه نشان میدهد. صد رحمت به خمینی جلاد در مقابل امام مسعود (ع) رجوی. ببین انسان تا چه حدی میتواند ... باشد تا به این اعمال ... دست بزند.

هوشيار
چاپلوسانه، ... توهين به شعور ايرانيان. مسعود رجوي دقيقا مسئول
 رهبري اشتباه مجاهدين و قرباني كردن جوانان شجاع و پاكدل ميهن و فرستادن انان به سلاخ خانه خميني ميباشد. 
يك سوال ساده. چرا مجاهدين خود بي واسطه در رسانه هاي غير وابسته شركت نميكنند؟
حيف شهدايي كه شما ميراث خوارشان به نا حق شده ايد. 
اسلام پناهي تان به درستي نشانگر ماهيت تان است.

محمد جندقی
 فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران اینقدر رسوا ست که دیگر نمی تواند از طریق لشکر سایبریش با نامهای مستعار و از موضع مخالف رژیم نیروهای سرنگون طلب را بدتر از رژیم منفورشان معرفی کند. من با احترام عمیق به همه سازمانها ، احزاب و گروه های مبارز سرنگونی طلب و نوع مبارزه شان ، معتقدم هر کسی با هر نامی ، نیروهای اپوزیسیون را با فاشیزم مذهبی مقایسه و آن را بد تر از رژیم معرفی کند ، نباید کوچکترین شکی داشت که وی خواسته یا ناخواسته در خدمت فاشیزم مذهبی حاکم و جه بسا یکی از مأمورین و جاسوسان بدنام وزارت اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی باشد. رژیم با ایجاد فضای تفرق و از خود بیگانگی در جامعه توانسته است راحت تر مردمش را مورد سرکوبی قراردهد و خون بریزد و بیاشامد و بر عمر ننگینش بیفزاید.

 melisa
 از این افرادی که در عجب شدند وتوهین کرده اند باید پرسید خودتان در راه مبارزه حکومت ضد انسانی اسلامی حاکم بر ایران چه کردید؟فقط بی مایه گی خودتان را با توهین به مبارزان راه آزادی توجیه میکنید.
تنها نیروی متشکل وپایدار مجاهدین و رهبری اش است وحکومت اسلامی هم خوب دشمن اصلی اش را شناخته است ودر صدد نابودی ان است که خوشبختانه موفق نشده ونخواهد شد.اگر رهبری اشتباه عمل میکرد با این توطئه های بیشمار حکومت اسلامی از بین میرفت واینو بسادگی میتوان تشخیص داد فقط افراد وگروهها که بی مایه هستند وشعار میدهند وعملی در پیشبرد سرنگونی رژیم انجام نمیدهند در ضدیت با مجاهدین ورهبری اش که در مبارزه شان جدیت دارند وعمل میکنند توهین میکنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.