رفتن به محتوای اصلی

راه ایران نخست دیالوگ داخلی ست(گفتگوی نوشتاری با مدافعان ولایت فقیه) در ایران گلوبال
26.01.2013 - 03:56

 میلاد خضرایی

انسان مات و مبهوت این همه عداوت و دشمنی آقایان می شود. چرا سرخودتان را زیر برف کرده اید. خدا می داند چنانچه جمهوری اسلامی با افراد سارق بیت المال که نام بعضی ها را به میان آودید . البته نام برخی از دوستان هم پیاله تان را فراموش کرده اید برخورد کند (که انشاء الله خواهد نمود) بازهم داد و بیداد از شما بلند می شود که ای وای از عدم رعایت حقوق بشر در ایران شما به هر چه اعتقاد دارید کمی به خودتان بیایید. واقعیات را ببینید. ملت ایران به رغم همه مشکلات اقتصادی که بخشی از آن معلول عداوت اربابان خارجی و دوستان ناباب و جاهل داخلی تان است پای این نظام و رهبری عزیزش ایستاده و استقامت می نماید. به امید پیروزی که بنا بر بشارت الهی نزدیک است. و ما در انتظار آن روز هستیم .

 میلاد خضرایی

چنانچه احکام صادره بر اساس نص قانون برگرفته از مبانی عالیه اسلام ناب و معارف حقه شیعه است و روند بررسی نیز عادلانه صورت گرفته لازم است همه به آن تمکین نموده و از اعتراضات و جو سازی های نابخردانه و بعضا مغرضانه اجتنبا شود. اگر به اقع حقوق انسان ها برایتان مهم است چرا حقوق 75 میلیون ایرانی مظلوم که به دلیل ایستادگی در مقابل خوی استکباری و منش وحشیانه آمریکا و برخی از همپیمان هایش در تحریم به سر می برند کلامی به حق سخن نمی گوئید. و اگر فرد فاسقی برابر قوانین دین مبین اسلام مجازات شد داد و هوار به راه می اندازید. بهتر است اگر دین ندارید آزادگی را مشی خود قرار دهید و روسیاهی تاریخی خود را بیش از این نکنید.

میلاد خضرایی

مفاسد جامعه ما هیچکدام در شان ملت شریف و متمدن ایران اسلامی نیست. لذا انتظار میرود مسئولان نظام بدون هیچ ترس و واهمه ای با انواع مفاسد برخورد قاطع نمایند. گرچه این عمل شنیع زورگیری و تعرض در انظار عمومی موجب ایجاد رعب و وحشت گشته و برخورد قاطع و نسبتا سریع با عوامل آن موجب خرسندی مردم را فراهم ساخته ، اما سال ها از فرمایشات حضرت امام خامنه ای مبنی بر مبارزه با مفاسداقتصادی می گذرد چرا مسئولان مربوطه به سرعت نسبت به برخورد قانونی و قاطع با عوامل فساد اقدام نمی کنند. حمایت از ولایت را فقط در شعار محدود کرده اند. مردم انتظار دارند که برابر فرمایش حضرت آقا با همه عوامل فساد و تباهی بدون ملاحظات سیاسی و حزبی و افراطی برخورد شرعی و قانونی صورت گیرد.

حامی ولایت
 
یه مثال نقض من خودم: یک استاد دانشگاه خانم داشتم با مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر - نرم افزار که پایگاه داده می گفت (ارشد)،یکی دیگه کارشناسی داشتم که اون هم همین درس رو داشت،یک استاد خانم دیگه هم بود که مهندسی نرم افزار رو می گفت یکی دیگه هم داشتم که ریاضی می گفت یکی دیگه هم داشتم که آزمایشگاه ریزپردازنده و مدار الکتریکی و مدار الکترونیکی می گفت یکی دیگه هم داشتم که آزمایشگاه مدار منطقی و معماری می گفت. همه هم جز گروه کامپیوتر بودن به کوری چشم شما همه این ها به همت جمهوری اسلامی درس خونده بودند و به این جا ها رسیدن اگه واقعا منطبق با منشور حقوق بشر کار می کنید این نظر منو بی کم و کاست پخش کنید!اگر هم نیستید اخلاقی عمل کنید و این سایت مسخره رو ببندید!

محمد زمانی

اقای خضرایی اولا من مخالف اعدام هستم واین را مخالف قوانین انسانی می دانم ...دوم من اعتقاد به پیشگیری از جرم دارم وقتی در یک جامعه قانون باشد فاصله طبقاتی نباشد و کار و اشتغال وجودداشته باشد مطمئن باشید جرم و سرقت هم محدود میشود...اما در ایران که سیستم مافیایی وجوددارد وهر گروه و دولت فقط به دنبال پر کردن جیب خود و اطرافیان هست چه انتظاری دارید که ان جامعه پویا باشد....در المان ریئس جمهور این کشور یک وام کم بهره مسکن گرفته بود که همین امر باعث شد که ایشان در مطبوعات ورسانه از مردم عذرخواهی کند و بعد هم استعفا دهد.تازه ایشان نه رانت کرده اند نه دزدی وام گرفته اند اما با بهره کمتر نسبت به مردم...مهم قانون گرایی و احزاب و مطبوعات ازاد است وگرنه میشود قانون جنگل ..در ضمن شما نوشته اید اسم هم پیاله های خودتان را نیاورده اید اگر این موضوع را مشخص نمایید ممنون میشوم...و از اربابان خارجی.

آ.ائلیار

جناب «جامی ولایت» گرامی، این چه طرز صحبت و ادبیاتی ست: « به کوری چشم شما»! یعنی شما موافق و آرزومند « کوری» چشم یک انسان - که زیباترین ِ آفریده شدگان است - هستید؟ چرا با آرزوی سلامتی و زیبایی بیشتر به هر انسان با او صحبت نمیکنید؟ « انتخاب آزادانه» پوشش و « برابری زن و مرد» چه ربطی به تخصص دارد؟ تخصص بدون آزادی انتخاب و برابری چه مشکلی از انسان را حل میکند؟ فرد پیش از تخصص نیاز به « آزادی انتخاب و برابری» قانونی دارد که « وجودش» به عنوان «انسان» به رسمیت شناخته شود. بعد به دنبال تخصص برود. طبق نظر شما باید « انسان بودن» را فراموش کرد و آنچه «دیکته» میشود از سوی حکومت پذیرفت بعد تخصص را پی گرفت. این چه راه و روشی ست که حکومت شما به فرد دیکته میکند؟ آفریده شده- انسان- آزاده آفریده شده است. با خرد خلق شده است. که توسط خرد و آزادی مسایل زندگی خود را با عقل جمعی و فردی حل و فصل کند.
 چرا میخواهید« آزادی و خرد و برابری» را از انسان بگیرید؟ و همه چیز را به او «دیکته»کنید؟ فکر نمیکنید با اینکار خود را «برتر»از دیگری قرار میدهید؟ و عمل میکنید؟ میدانید که « برتری قانونی فردی به فرد دیگر» در این خصوص نوعی « راسیسم» است و با اعمال این قواعد شخص یا حکومت به «فاشیست و نازیست»مبدل میشود؟ برتری جویی و اعمال برتری قانونی فرق نمی کند نژادی باشد یا جنسی و دینی - و یا حتی سیاسی- در هر حالتی اجرای قانونی آن و یا باور به چنین نظری - رفتاری راسیستی و فاشیستی ست. بله «زمینه تحصیل» در جامعه را حکومت ایجاد میکند.«زحمت» را خود شخص میکشد. هما نطور زمینه های «منفی» را هم حکومت با «غلط کاریهایش» ایجاد میکند. مثل « دزدی» «زورگیری» و « خود فروشی» «فقر» « بیسوادی » « اشاعه خرافات» و ... عمدتاً زمینه اش توسط «حکومت» ایجاد میشود. حالا شما چرا زمینه های منفی را به زمینه های مثبت تبدیل نمیکنید؟ چرا این زمینه مثبت تحصیل را به دگراندیشان هم فراهم نمیکنید؟ و نصیب آنها تنها «دانشگاه اوین» است؟ این نابرابری از کجا سرچشمه میگیرد؟ چرا خودی و غیر خودی میکنید؟ چرا «زمینه آزادی» را تنها برای خودتان میخواهید؟ چرا آقایان موسوی و کروبی و دیگر دگر اندیسان چپ و راست از این زمینه ی آزادی که شما فارغبال استفاده میکنید محرومند؟ چرا به نابرابریها در همه زمینه ها و زوایا ادامه میدهید؟ میخواهید به کجا برسید؟ راهی که شماها ادامه میدهید به زیان مردم و حتی سخت به زیان خودتان است. چاره حکومت و شماها « فضای باز سیاسی»ست. و «انتخاب آزادانه مردم» برای چگونگی اداره کشور. روی «فضای باز» و «انتخابات آزاد» اندیشه کنید. از حضور شما خوشحال شدم. چرا که راحل ایران نخست « دیالوک داخلی» ست.

آقای میلاد خضرایی گرامی،نویسنده عنوان کرده علت جرم« ریشه در تبعیض و فقر در جامعه دارد»،که نتیجه حکمرانی حکومت است.عامل هم «چپاولگران مردم » اند. یعنی «حکومت و چپاولگران مال مردم » باعث و بانی عمده «جرائم» هستند. به ارقام و چگونگی چپاولها هم اشاره شده است. چرا جامعه «تبعیض و فقر »را ایجاد کرده اید؟ چرا ایجاد کنندگان «جامعه رفاه» را به زندان و آواره کرده اید؟ اینها به کنار، چرا سیستم «جامعه فقر» را با «سیتسم جامعه رفاه» عوض نمیکنید؟چرا به جای «زندان» « آزادی و دموکراسی» ایجاد نمیکنید؟ 34 سال است زندان و شکنجه و سنگسار و قطع دست و پا- و اعدام را با نهایت خشونت اجرا میکنید، چه نتیجه ای گرفته اید؟ کدام یک ازعلوم اجتماعی برای سلامت جامعه این مجازاتها را توصیه میکند؟
چرا در کشورهای مدرن جهان « حداقل رفاه» را برای همه ایجاد میکنند و بعد به اجرای قانون می پردازند؟ آنهم قانونی که نوین است نه مال 1400 سال پیش. «شکنجه-دست و پا بریدن- اعدام» نه! اینها را 34 سال است آزمایش کرده اید- نتیجه اش باز هم « ازدیاد جرائم و اعدام» است. کی میخواهید به خود آیید؟ کی میخواهید به جهان مدرن نگاه کرده و چیزی یاد بگیرید؟ میخواهید عاقبت مثل شاه بگویید« صدای انقلابتان» را شنیدم؟ میدانید که آن وقت دیگر خیلی دیر شده است. چرا به زور میخواهید حکومت کنید؟ « دموکراسی» را اجرا کنید شاید حق با شماست- مردم شاید شما را انتخاب کردند. چرا در زندانها را باز نمیکنید؟ چرا فعالیت همه احزاب سیاسی را آزاد نمیکنید؟ از چی میترسید؟ دنیای دموکراتیک طبق قانون های حقوق بشری مخالف «شکنجه-دست و پا بریدن واعدام» است. چرا با جهان دوستی پیشه نمیکنید؟ چرا به جای « اتم» به « آب» و «باد» نمی چسبید؟ چرنوبل- فاجعه ژاپن که هنوز کهنه نشده اند. چرا درس نمیگیرید؟ چرا به همه به چشم «دشمن» نگاه میکنید؟ به ایرانی و خارجی. چرا فکر میکنید مسایل فقط یک راه حل دارد- آنهم تنها راه حل شماست؟ چرا نمیکوشید راه حل مشکلات را با «هم اندیشی همه مردم ایران» انتخاب کنید؟ با دموکراسی مستقیم. از حضور شما در صفحه کامنتها ممنونم.

میر علسگر

 ائلیار عزیز تو عجب حوصله ای داری! نشسته ای و با یک فالانژ مذاب در ولایت بحث می کنی که چشم فلان شد و گوش بهمان. کسی که اسمش را گذاشته حامی ولایت، میزان عقلش روشن است. ولایت یعنی سرپرستی مجانین، ناقص العقل ها. ولی فقیه هم همه را دیوانه و ناقص العقل می داند و خودش را ولی آنها. این هم حامی ولی فقیه است. پس خودش اعتراف می کند که ناقص العقل است و حرفش حساب نیست. تمام شد رفت. ائلیار برو به کار دیگه برس. اینها یا مجانین اند یا مزدور.
جواد
 
آ.ائلیار بدرستی اشاره نمودند وقتی در یک حکومت که وظیفه انها خدمت و خدمات به کل مردم باید باشد مشغول چپاول همان مردم میشوند و امار این دزدی ها هم که مشخص است مسلم است که فقر مردم را به بیراهه میکشاند.

آ.ائلیار

میر علسگر عزیز، اینان هرکی باشند در جامعه همه کار میکنند. هر بلایی خواستند به سر این جوانان بی پناه میاورند. حالا که پایشان به این صفحه باز شده و آزادانه میتوانند حرفشان را بزنند باید ببایند و بگویند به چه «دلیل» آن کارها را انجام میدهند؟ چرا جوانانی که حتی زیر 18 بودند به خاطر گفتن «رأی من کو؟» به زندان کرده و مورد تجاوز قرار میدهند؟ چه کسی «ناموس» کودکان و جوانان مردم را به اینان داده است؟ چرا بخاطر بیان نظر و عقیده همه را به زندان میکنند؟ بخاطر جرائمی که موجبش خودشان هستند چرا جوان مردم را به دار میکشند؟اینان باید به خلاف کاریهای خود پاسخ بدهند. همه دوست دارند جواب اینان را اینجا بشنوند نه در اوین. باید بگویند با چه رویی و به چه دلیل باز « از همین جوانان » و مردم رأی میخواهند ؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
ویژه ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.