رفتن به محتوای اصلی

محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم به کمپ لیبرتی ازسوی احزاب و گروههای ایرانی
13.02.2013 - 11:53

جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران 
«تلویزیون مجاهدین گزارش داد ، بامداد امروز ۹ فوریه ۲۰۱۳ کمپ آمریکایی لیبرتی که مدتی است تعدادی از مجاهدین اشرف در آن زندگی می کنند ، مورد حمله موشک و خمپاره قرار گرفته و ۶ تن کشته و ده ها نفر زخمی شدند.جنبش آذربایجان حمله به کمپ مجاهدین را محکوم می کند».(پایگاه خبری آذرباییجان، ۹ فوریه)

حزب دمکرات کردستان
«…حزب دمکرات کردستان، یورش تروریستی مزبور که‌ ادامه‌ی توطئه‌ها و حملات تروریستی عمال جمهوری اسلامی علیه‌ سازمان مجاهدین است را قویا محکوم می‌نماید. ما مسئولیت دولت عراق، سازمان ملل متحد و نیروهای آمریکا در عراق در رابطه‌ باحفظ جان ساکنان این کمپ را به‌ آنها یادآوری نموده‌ و از مجامع و محافل بین‌المللی و افکار عمومی جهان می‌خواهیم علیه‌ این جنایت بزرگ به‌ اعتراض برخیزند.
حزب دمکرات کردستان بمناسبت جان باختن جمعی از اعضای سازمان مجاهدین طی این یورش تروریستی، به‌ سازمان مجاهدین،خانواده‌های قربانیان و ساکنان این کمپ تسلیت گفته‌ و شفای عاجل مجروحین را آرزومنداست. در همان حال امیدواریم با تلاش طرفهای مسئول از تکرار جنایت و تجاوز علیه‌ ساکنان این کمپ جلوگیری بعمل آید».(اطلاعیه دفتر سیاسی، ۹ فوریه، به نقل از سایت کوردستان و کورد)

حزب سبزهای ایران 
«…این جنایت در حالی بوقوع پیوست که هفته گذشته مارتین کوبلر مسئول تعیین شده از سوی سازمان ملل در رابطه با وضعیت مجاهدین در عراق، از کمپ لیبرتی دیدار کرده بود. زد و بندهای سیاسی مارتین کوبلر با رژیم آخوندی طی مدت مسئولیتش در عراق، همواره چراغ سبزی به نیروهای سپاه قدس و عوامل دولت مالکی برای فشار بر مجاهدین مستقر در اشرف و لیبرتی بوده است. اکنون با توجه به حمله گستاخانه رژیم و دولت مالکی به مجاهدین در لیبرتی، مارتین کوبلر باید پاسخگوی اصلی در این باره باشد.»
حزب سبزهای ایران این جنایت وحشیانه را قویا محکوم کرده و از همه آزادیخواهان و گروههای اپوزسیون واقعی رژیم می خواهد که صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند».(اطلاعیه حزب سبزهای ایران، ۹ فوریه، به نقل از سایت حزب سبزهای ایران)

حزب کومله کردستان ایران
«حمله موشکی و خمپاره باران اردوگاه آزادی مجاهدین را محکوم میکنیم ...
قتل عام ساکنین غیر مسلح این اردوگاه، اردوگاهی که با توافق دولت مرکزی عراق، سازمان ملل و مراجع دیگر بین المللی جهت اسکان این افراد در نظر گرفته شده بود، نقض آشکار همه قوانین بین المللی و تعهدات دولتها در مورد رعایت حق پناهندگی و حفظ جان آنهاست. همه میدانندکه حاکمان مرتجع و جنایتکار جمهوری اسلامی ایران عامل محرک و صحنه گردان همه این برنامه های تروریستی است....».(اطلاعیه دبیرخانه حزب کومله کردستان ایران،۱۰ فوریه، به نقل از سایت بروسکه)

سازمان اتحاد فداییان خلق ایران 
کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران حمله موشکی به اعضای سازمان مجاهدین خلق را محکوم می‌ کند و مسئولیت حفاظت از جان این نیرو‌ها را به عهده دولت عراق می‌ داند. ما از همه سازمان های سیاسی و تشکل‌های مدافع حقوق بشر می‌ خواهیم که ضمن محکوم کردن این اقدامات ضد انسانی، دولت عراق را برای حفاظت از جان مجاهدین تحت فشار قرار دهند.
(اطلاعیه کمیته مرکزی سازمان اتحاد فداییان خلق ایران، ۲۱ بهمن، به نقل از سایت سازمان اتحاد فداییان خلق ایران)

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران 
«هفتمین اجلاس شورای عالی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران حمله تروریستی مزدوران خامنه ای به زندان موسوم به لیبرتی را به شدت محکوم می کند.…
هفتمین اجلاس شورای عالی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران شهادت این مجاهدان پایدار را به خانواده آنان، به سازمان مجاهدین خلق ایران و به همه آزادیخواهان تسلیت می گوید.
ما مصرانه از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهیم که یک کمیته تحقیق برای بررسی این جنایت ضد بشری تشکیل دهد...».( اطلاعیه« شرکت کنندگان در هفتمین اجلاس شورای عالی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران»، ۲۳ بهمن، به نقل از  سایت ایران نبرد)

سازمان خه بات کردستان ایران 
«… با توجه‌ به‌ اینکه‌ لیبرتى در منطقه‌اى نزدیک به‌ فرودگاه‌ و دفتر یونامى قرار دارد و این منطقه‌، منطقه‌اى حفاظت شده‌ مى باشد، بسیار روشن است که‌ این جنایت وحشیانه‌ از جانب مالکى و رژیم ایران طراحى و اجرا شده‌ است».
«سازمان خه‌بات کردستان ایران این عمل ضدانسانى رژیم آخوندى ونورى مالکى را قویا محکوم مى کند و از تمامى سازمانهاى آزادیخواه‌ و انسان دوست تقاضا دارد، این جنایت وحشیانه‌را محکوم کنند. همچنین ازسازمان ملل متحد تقاضا دارد ساکنان لیبرتى را که‌در حقیقت مانند زندانى با آنها رفتار مى شود، به‌شهر اشرف بازگردانند. از جانب دیگر فورا در راستاى تامین و تضمین امنیت جانى ساکنان لیبرتى اقدام کنند.»(اطلاعیه کمیته مرکزی، ۹ فوریه)

سازمان دمکراتیک یارسان 
«…. این موشک باران در حالی انجام میگیرد که‌ ساکنین این کمپ به‌ کرات به‌ سازمان ملل هشدار داده‌ بودند که‌ ممکن است علیه‌ آنها تهاجمی صورت بگیرد، ولی متاسفانه‌ نماینده‌ سازمان ملل کوچکترین توجهی به‌ هشدار این پناهندگان و بی دفاع نکردند. سازمان دمکراتیک یارسان این حمله‌ وحشیانه‌ را محکوم کرده‌ و درمرحله‌ اول دولت عراق و سازمان ملل را مسئول جان این پناهندگان میداند. از سازمان ملل و کشورهای پناهنده‌ پذیر درخواست می کند در اسرع وقت پناهندگان کمپ لیبرتی را به‌ کشورهای امن و ثالث انتقال دهند»(بیانیه سازمان دمکراتیک یارسان،۱۰ فوریه، به نقل از سایت یارسان مدیا)

سازمان فدائیان(اقلیت)
«... شواهد موجود نشان می دهند که نیروهای برون مرزی جمهوری اسلامی، احتمالاً نیروهای قدس سپاه پاسداران، حمله ی جنایتکارانه ی روز گذشته در عراق بر ضد مجاهدین خلق را انجام داده اند.
این نخستین باری نیست که رژیم جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی آن در بیرون مرزها به یک نیروی مخالف حمله می کنند و اعضای آن را کشتار می کنند. ده ها تن از مخالفان جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اروپا ترور و کشته شدند. جمهوری اسلامی کشتار و اعدام را فقط در ایران اجراء نمی کند بلکه در بیرون مرزها هم همواره دست به جنایت زده است.
سازمان فدائیان (اقلیت) حمله ی موشکی به پایگاه لیبرتی ِ مجاهدین خلق ایران را محکوم می کند و رژیم جمهوری اسلامی را مسئول این جنایت می داند...».(اطلاعیه سازمان فدائیان (اقلیت)، ۲۲ بهمن، سایت سازمان فدائیان (اقلیت)

کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران- سویس
«…ما ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه ، مسولیت جان تک تک افراد بی دفاع سازمان مجاهدین خلق در این پایگاه را متوجه دولت عراق دانسته و از تمامی سازمان های بین المللی و نهاد های حقوق بشری تقاضا می کنیم تا ضمن تحت فشار قرار دادن دولت عراق در حفظ جان ساکنان و مداوای مجروحان، هرچه زودتر شرایط انتقال این افراد را به کشورهای امن فراهم کنند.(اطلاعیه کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران- سوئیس،۲۴ بهمن، به نقل از سایت عصرنو)

کومه‌له‌ زحمتکشان کردستان
«…کومه‌له این حمله وحشیانه و جنایتکارانه را که بدون تردید از سوی جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی گردیده‌ است، قویا محکوم می کند. حمله به این کمپ که با توافق همه جانبه سازمان ملل، دولت عراق و دیگر نهاد و مراجع دایر گردیده‌ است، نقض آشکار قوانین بین اللملی و قوانین پناهندگی و اعلام شده‌ است که دولت عراق باید پاسخگو باشد
کومه‌له‌ زحمتکشان کردستان با ابراز همدردی عمیق با بازماندگان و همراهان کشته‌شدگان حمله سحرگاه امروز در کمپ آزادی، برای همه‌ی زخمی های این کشتار ضدانسانی بهبودی و سلامتی آرزو دارد».(اطلاعیه دبیرخانه کومه‌له‌ زحمتکشان کردستان،۲۱ بهمن، به نقل از سایت کومله زحمتکشان کردستان»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

داریوش حاجبی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.