رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات گسترده اهوازی ها در بروکسل
09.03.2013 - 12:29

 روز جمعه هشتم مارس ۲۰۱۳ صدها اهوازی و فعالان ملل غیر فارس از جمله ترک، کرد،بلوچ، ترکمن، راهپیمایی گسترده ای را در بروکسل برگزار کردند. این راهپیمایی در محکومیت احکام اعدام صادره برای چندین فعال فرهنگی وسیاسی عرب اهوازی صورت گرفت.

در راهپیمایی گسترده روز جمعه در خیابان های منتهی به ساختمان مرکزی پارلمان اروپا، شرکت کنندگان در محکومیت احکام اعدام صادره برای فعالان فرهنگی و سیاسی عرب اهوازی و همچنین سیاست های پاکسازی نژادی دولت مرکزی ایران در مناطق عرب نشین شعار هایی سردادند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن صدها پرچم اهوازی به همراه پرچم آذربایجان و کردستان خیابان های مرکزی بروکسل را به مدت سه ساعت در اختیار داشتند. آنان  با برافراشتن عکس دهها جوان عرب اهوازی که در سال های اخیر اعدام شده اند و یا در انتظار اعدام به سر می برند پرده از وحشی گری های نظام مرکزی ایران در این اقلیم عرب نشین برداشتند.

تظاهرکنندگان از اتحادیه اروپا خواستند تا به سیاست های پاکسازی نژادی نظامهای مرکزی متوالی ایران در اقلیم اهواز پایان دهند و احکام اعدام جوانان عرب اهوازی را لغو کنند.

پس از راهپیمایی، تظاهر کنندگان در برابر ساختمان اتحادیه اروپا تجمع کرده و فعالان ملل عرب،ترک ،کرد و.. سخنرانی کردند. در این سخنان بر وحدت ملل غیرفارس در رویارویی با سیاست های لجام گسیخته دولت مرکزی ایران تاکید شد وقلع و قمع ملت عرب احواز به دست مرکزگرایان ایرانی محکوم گردید.

تظاهرات روز جمعه در بروکسل یکی از معدو د تظاهرات گسترده ملل غیرفارس در محکومیت سیاستهای دولت مرکزی ایران است که با این وسعت در پایتخت سیاسی اروپا بروکسل صورت می گیرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.