رفتن به محتوای اصلی

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در فساد مالی نقش مهمی داشتند؛از کوزه همان برون تراود که در اوست
11.03.2013 - 17:51
تفسیر از:
اقبال اقبالی

محسنی اژه ای اظهار داشت: در وقوع فساد بزرگ بانکی 4 دستگاه نقش مهمی داشتند. گمرک، اقتصاد و دارایی، بانکها و بانک مرکزی اگر به وظایف خود به درستی عمل می کردند این فساد رخ نمی داد و یا در این حد نبود.او در سخنان خود ناخواسته نقش مافیاهای حکومتی را لوء داد و گفت: «مثلا فردی در مجلس بدون اطلاع از نیت مجرمانه این افراد به آنها اعتماد کرده و برای وام سفارششان را به بانک کرده بود». شبکه های مافیائی وابسته به "بیت رهبر" و نهادهای امنیتی اطلاعاتی شاهرکهای مالی اقتصادی کشور را در دست گرفته و زالووار خون ملت را می مکند.

*******

 اژه ای:وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در فساد بزرگ بانکی نقش مهمی داشتند
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به 14 تخلف بانکها در وقوع فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: اگر گمرک، اقتصاد و دارایی، بانک ها و بانک مرکزی به وظایف خود به درستی عمل می کردند این فساد رخ نمی داد و یا در این حد نبود.

اکنون باید دید با توجه به قطعی شدن مجازات محکومان این فساد، آیا به قصور و تقصیر مسوولان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز رسیدگی می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسنی اژه ای صبح دوشنبه در همایش سالانه پلیس پیشگیری ناجا به پرونده فساد بزرگ بانکی اشاره کرد و گفت: یک فساد بانکی در سال 90 در کشور به وقوع پیوست که برای همه جای تاسف دارد. در این زمینه برخورد کردیم اما اگر آسیب شناسی نکنیم و برای پیشگیری اقدامات را انجام ندهیم باز تکرار می شود. بانک در وقوع این جرم 14 تخلف را انجام داده بود. ثبت تقاضا بدون بررسی، اعتبارسنجی نکردن، دقت نکردن در اسناد، نبود نظارت از سوی شعبه و مدیرعامل بانک از مهمترین این تخلفات می باشد. بانک مرکزی نیز در این زمینه به وظایف خود عمل نکرده و بانکها از سقف معین شده برای تسهیلات تجاوز کرده و به افراد دخیل در این پرونده داده بودند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات روابط ناصحیح بین این مجرمان با بعضی افراد در جاهایی دیگر بود مثلا فردی در مجلس بدون اطلاع از نیت مجرمانه این افراد به آنها اعتماد کرده و برای وام سفارششان را به بانک کرده بود.

محسنی اژه ای تاکید کرد: در وقوع فساد بزرگ بانکی 4 دستگاه نقش مهمی داشتند. گمرک، اقتصاد و دارایی، بانکها و بانک مرکزی اگر به وظایف خود به درستی عمل می کردند این فساد رخ نمی داد و یا در این حد نبود. حالا با وقوع این فساد اعتماد مردم ضربه خورده و اگر اقدامات موثری انجام ندهیم و این جرم دوباره تکرار شود هیچ کاری انجام نداده ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید با روابط ناصحیح و خارج از ضوابط نیز برخورد شود و اگر فردی مرتکب تخلفی شد با توجه به سوابق و خدمات با سهل انگاری صورت گرفته از سوی وی نیز برخورد شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.