رفتن به محتوای اصلی

داروی بیهوشی نرسد اتاق‌های عمل تعطیل می‌شوند
12.03.2013 - 09:38
تفسیر از:
اقبال اقبالی

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور با کمبود جدی داروهای بیهوشی روبرو هستند.به گزارش شرق: «محمد مهدی قیامت» رییس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه همچنین تاکید می‌کند: «اوضاع داروهای بیهوشی به مرحله نگران‌کننده رسیده است و ما در مواردی شاهد خطرات جانی برای برخی بیماران هستیم که منجر به مرگ بیماران شده است، اما برخی بیمارستان‌ها بنا به دلایلی روی تبعات جانی کمبود داروهای بیهوشی سرپوش می‌گذارند.»
واقعیت اینست که رژیم اسلامی خود را تنها در قبال چند میلیون ملا و سپاهی و بسیجی در داخل کشور و اسلامگرایان فلسطین، لبنان و ... مسئول و متعهد می داند. ملت باید خود چاره اندیشد!!!

*******

 داروی بیهوشی نرسد اتاق‌های عمل تعطیل می‌شوند
 سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ 
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با هشدار جدی نسبت به کمبود انواع داروهای بیهوشی درکشور گفت: متاسفانه به خاطر کمبود داروهای بیهوشی اتاق‌های عمل چند بیمارستان خصوصی و دولتی در تهران در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.دکتر محمدمهدی قیامت گفت: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور با کمبود جدی داروهای بیهوشی روبرو هستند.
 
به گزارش مهر، منتخب هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ افزود: به رغم اینکه بارها در این باره هشدار داده بودیم اما متاسفانه مسوولان مربوطه فقط کم توجهی کردند. این درحالی است که شواهد نشان می‌دهد در آستانه تعطیلات نوروزی فقط بیماران اورژانسی امکان انتقال به اتاق عمل را خواهند داشت و تکلیف سایر بیماران معلوم نیست. رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با عنوان این مطلب که نمی‌توان اتاق عمل را به دلیل نبود داروهای اصلی تعطیل کرد، گفت: متاسفانه داروهای قدیمی که تا پیش از این استفاده نمی‌شده، دوباره وارد چرخه داروهای بیهوشی شده است که این می‌تواند زنگ خطری برای سلامت بیماران باشد‏‎.
 
منتخب هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ تصریح کرد: تاکنون بارها به مسئولان مربوطه نسبت به کمبود و محدودیت داروهای با کیفیت بیهوشی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هشدار داده‌ایم.اما متاسفانه به رغم تذکرات فراوان و اعلام خطرات جدی، هنوز مسئولان مربوطه در خواب هستند و به طور قطع تاوان مشکلات را مردم و بیماران می‌پردازند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.