رفتن به محتوای اصلی

"استفاده از ترقه و مواد محترقه مصداق «محاربه» است"
15.03.2013 - 13:19
تفسیر از:
اقبال اقبالی

استفاده از مواد محترقه مشمول "محاربه" است. به استناد ماده 664 قانون مجازات اسلامی اگر کسی هر نوع وسیله‌ای برای ارتکاب جرم تولید یا تهیه کند به حبس از سه ماه تا یک سال و تا( 74 ) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
اقدامات ایران ستیزانه رژیم اسلامی، ملت ایران را برای لایروبی بیگانه پرستان مصمم تر خواهد کرد و چمهوری اسلامی برای همیشه به زباله دان تاریخ فرستاده می شود!

******* 
"استفاده از ترقه و مواد محترقه مصداق «محاربه» است"
وی با بیان اینکه استفاده از مواد محترقه مشمول "محاربه" است تصریح کرد: ترقه و مواد منفجره مانند اسلحه خطرناک هستند و با ایجاد رعب و وحشت عمومی...
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی پارسینه، یک وکیل دادگستری استفاده از مواد محترقه را به معنی "محاربه" دانسته و گفته است: به استناد ماده 664 قانون مجازات اسلامی اگر کسی هر نوع وسیله‌ای برای ارتکاب جرم تولید یا تهیه کند به حبس از سه ماه تا یک سال و تا( 74 ) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
طبق گزارش باشگاه خبرنگاران، "هادی رستمی"  با بیان اینکه خرید و فروش مواد محترقه جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: به استناد ماده 664 قانون مجازات اسلامی اگر کسی هر نوع وسیله‌ای برای ارتکاب جرم تولید یا تهیه کند به حبس از سه ماه تا یک سال و تا( 74 ) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد محترقه مشمول "محاربه" است تصریح کرد: ترقه و مواد منفجره مانند اسلحه خطرناک هستند و با ایجاد  رعب و وحشت عمومی، امنیت و آسایش مردم را سلب و مزاحم نوامیس و کودکان می‌شود لذا نوعی محاربه به حساب می‌آید.

رستمی با بیان اینکه فروش مواد محترقه مقدمه وقوع جرم طبق ماده 618 نیز است، ادامه داد: هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یاتعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب وکار باز دارد به  حبس و شلاق محکوم خواهد شد.

این حقوقدان استفاده از مواد محترقه را نوعی معضل فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است شهرداری با فراهم کردن محیطی امن شرایط تخلیه هیجانات جوانان را فراهم کند و از طرفی نیروهای انتظامی و قضایی نیز می‌توانند با حضور نامحسوس در میادین تا حدی از خرید و فروش مواد محترقه جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.