رفتن به محتوای اصلی

خریداران دنیا و فروشندگان آخرت، ناقضان حقوق بشر و گروه سرکوب بهائیان زندانی
17.03.2013 - 15:31

 با توجه به فشار های وارده به حدود 20 زندانی عقیدتی سمنان که آمار بسیار بالایی در کل کشور محسوب میگردد،مجموعه تیم سرکوب که شناسایی آن کار چندان سختی نسیت،معرفی می گردد:

 
1- حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان است که چندی پیش در مراسمی با حضور حجتالاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور به همراه جمعی از روحانیان متعصب، به این سمت،یعنی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان منصوب گردید . حیدر آسیابی در مدت کوتاه مسئولیت خویش فشار های بسیاری به زندانیان بهائی وارد نموده که از جمله ی آن می توان دستور عدم مرخصی به جهت درمان برخی از زندانیان نام برد. وی اصولا خانواده ی زندانیان بهائی را به حضور خود نمی پذیرد و دستور به عدم توجه و رسیدگی به احوالات زندانیان و خواسته های آنان می دهد.
 
2- محمد قاسم عین الکمالی، رئیس دادگاه انقلاب سمنان است. وی قضاوت دادگاه بسیاری از بهائیان در سمنان را به عهده داشته و احکام سنگین بدوی را صادر می نماید که از جمله ی آن میتوان به حکم 6 سال زندانی برای عادل فنائیان یا حکم 4 سال زندان برای بهفر خانجانی و افشین ایقانی نام برد که صدور این احکام سنگین برای بهائیان در سمنان در سابقه ی قضاوت وی بسیار است. طبق اخبار بدست آمده محمد قاسم عین الکمالی یکی 15 نفری است که در گزارش یکی از سازمان های حقوق بشری برای نقض فاحش حقوق بهائیان و صدور احکام سنگین ، برای تحریم های بین المللی معرفی شده است.
 
3- ابراهیم شاطری مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان است که حب ریاست پزشکی قانونی،چنان او را مجذوب کرده که حتی در روز روشن، انکار حقایق پزشکی را ارجح می داند و لذت های ظلاهری دنیا را بیشتر می پسندد. دستور دادستان حیدر آسیابی در رابطه با ممنوعیت زندانیان بهائی برای معالجات پزشکیشان که چندی پیش خبر ساز شد، به شخص مدیر کل پزشکی قانونی، آقای ابراهیم شاطری ابلاغ شده بود و وی هم برای اطاعت از دستورات مافوق خویش، با زیر پا گذاشتن سوگند پزشکی و وجدان انسانی اش این کار را با کمال میل و با پا فشاری تمام به انجام رسانید. مطیع بودن این دکتر از فرامین متعصبین بی انصاف، مایه ی ننگ جامعه ی شریف پزشکی شده است.
 
4- محمد حسین سلامی، قاضی شعبه 4 دادگاه تجدید نظر می باشد که اصولا به تائید نظر شهره است. وی در طی ۳۰ سال گذشته در سمت های پیشین خود همچون قاضی، بازپرس و ریاست دادگاه انقلاب فشار زیادی بر شهروندان بهایی ساکن سمنان آورده است.
 
5- سید هادی نقیبی، رئیس زندان مرکزی سمنان که در فشار و آزار های وارده اخیر به زندانیان بهائی طبق گفته ی مسئولین زندان، تمامی مسئولیت ها متوجه اوست.از جمله اقدامات  این شخص میتوان به ممنوعیت زندانیان بهائی از تماس گرفتن با خانواده های خویش،عدم بهره مندی از امکانات محدود زندان، همچون هوا خوری،کتابخانه و... اشاره کرد.
 
6- مجید کردی معاون رئیس زندان که در سنگ اندازی در پرونده ی داخلی زندانیان و عدم انجام کار های آنها تلاش بی وقفه ای دارد.
7- روح الله اسماعیلیان نماینده ی دادستان در زندان از مجریان و فرمانبرداران گروه متعصبین بی انصاف که تا آنجا که بتواند در خفا و حتی در ظاهر در اعمال نقض حقوق انسانی زندانیان بهائی می کوشد.
 
از فعالین حقوق بشر،بخصوص سازمان دیده بان حقوق بشر خواستاریم پرونده ی افراد فوق الذکر را بلادرنگ به جهت نقض فاحش حقوق انسانی به مراجع ذیصلاح و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارسال تا تصمیمات مقتضی صورت پذیرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.