رفتن به محتوای اصلی

مرگ مشاور ارشد شاهزاده رضا پهلوی در پاریس
19.03.2013 - 21:36

 نویسنده غلامعلی بیگدلی، دکتر در حقوق از دانشگاه تولوز فرانسه 

شخصی به نام رضا معاون، مسافرخانه دار در پاریس، که با نصب تابلویی در محل کارش، خود را مشاور ارشد شاهزاده رضا پهلوی معرفی می کرد، در نیمه شب هفدهم و هجدهم ماه مارس 2013، در گذشت. در این رابطه پلیس فرانسه دو ایرانی را که شب با وی بسر برده بودند بازداشت کرد. بازداشت شدگان؛ جهانگیر شادانلو و شخصی به نام آزاد می باشند.
جهانگیر شادانلو همان کسی است که ایوبونه، رئیس پیشین ضد جاسوسی فرانسه در کتاب خود به نام ( واواک در خدمت آیت الله ها) از او به عنوان ماًمور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نام برده بود. من در مقاله ای که در رادیو کوچه و چند تارنمای اینترنتی دیگر منتشر شد، اسناد محکومیت این شخص را در دادگاه پاریس ارائه دادم. 

این اسناد در گزارش مشترکی که از سوی پنتاگون و کتابخانه کنگره آمریکا، درباره ماًمورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تهیه شده بود منتشر شد.

شادانلو در چند ماه گذشته با خرید  چند ساعت برنامه تلویزیونی از علی اصغر سربی، مدیر تلویزیون اینترنتی مردم تی وی، به دفاع  از ابوالحسن بنی صدر، علی میرفطروس، هومر آبرامیان و شخص خود پرداخت و به شایعه پراکنی و اتهامات دروغ علیه کسانی که وی و این اشخاص را افشا کرده اند  دست زد. فیلم برخی از این اتهامات، زینت بخش تارنمای رسمی علی میرفطروس می باشد.

شادانلو هم چنین ترتیب شرکت شماری ازجدا شدگان سازمان مجاهدین خلق را در این تلویزیون فراهم کرد و حملاتی سازماندهی شده علیه این گروه به راه انداخت . 
  
درباره حرکات ، شادانلو، میرفطروس و آبرامیان، پیش از این از سوی من غلامعلی بیگدلی ، دکتر نیما فرمین، حقوقدان از دانشگاه مونت پلیه فرانسه و دوست ارجمندم فرامرز دادرس، پژوهشگر و کارشناس اطلاعاتی مقیم فرانسه،  مطالبی در رسانه ها منتشر شده است.

رضا معاون، ظاهراً از سلطنت طلبان افراطی و از نزدیکا ن شاهزاده رضا پهلوی بشمار می رفت. وی دارای پرونده قطوری از خلافکاری ها در نزد پلیس فرانسه بود. معاون در پاریس با سه ! همسرش زندگی می کرد. یکی از پسران رضا معاون، افسر مخابرات سپاه پاسداران در تهرا ن بود و شایع است که  در هنگام رویداد های جنبش سبز در تهران، با رد گیری مکالمات تلفن های همراه از عوامل اصلی سرکوب تظاهر کنندگان مخالف رژیم بوده است. 

رضا معاون پیش از انقلاب، در خرم آباد مدتی به شغل  صافکاری اتومبیل مشغول بود. وی یکبارهنگام درگیری با پلیس آگاهی کوشش کرد تا بگریزد ولی پلیس به او شلیک کرد و یک پای او تا پایان زندگی معلول بود. رضا معاون در پاریس به سیاست روی آورد و با به راه انداختن یک تارنمای اینترنتی به نام نیروی سوم، از نزدیکان شاهزاده و به ادعای خودش مشاور ارشد سیاسی شاهزاده شده بود. عکس های گوناگون وی در اروپا وآمریکا در کنار شاهزاده، تاًیید کننده این ادعای وی می باشند. 

مرگ این مشاور ارشد  در این هنگام، ضربه جبران ناپذیری به روند  شکل گیری شورای ملی شاهزاده وارد می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایمیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.