رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات سراسری 50 هزار معلم دانمارکی علیه افزایش کار دولت سوسیال دمکرات
20.03.2013 - 19:07
برگردان:
کیانوش توکلی

شایان ذکر است که مستخدمین دولت در دانمارک می باید 37 ساعت در هفته کار کنند . اما معلمان هفته ای بین 23 تا 25 ساعت در کلاس های درس حاضر می شوند و مابقی را در خانه برای تمرین ها و تصحیح اوراق دانش آموزان صرف می کنند . در پی رفرم های چند گانه دولت سوسیال دمکرات دانمارک قرار شد که معلمان هفته ای 5 روز از ساعت 8 تا چهار بعد از ظهر در مدارس حاضر باشند و این دستورالعمل دولت موجب ناراضیتی شدید معلمان را فراهم کرده است؛ بگونه ای که قرار است 50 هزار معلم از اول آپریل دست به اعتصاب عمومی بزنند و در سر کلاس ها حاضرنشوند.

«اول معلمان ، نوبت بعدی کیست؟»

اتحادیه های کارگری دانمارک در حمایت از معلمان در تضاهرات علیه دولت سوسیال دمکرات شرکت می نمایند .سیاستمداران و نمایندگان مجلس سرگرم چانه زنی با دولت اند. اتحادیه های کارگری می گویند دولت باید دست از این کار ها بردارد؛ امروز معلمان فردا دیگر کارمندان قربانی سیاست های رفرمی دولت خواند شد. معلمانان به خیابانها خواهند رفت و علیه این تصمیم دولت اعتراض خواهند کرد . شعار آنان چنین است:«اول معلمان ، نوبت بعدی کیست؟» اتحادیه معلمان دانمارک می گوید:تظاهرات در 20 مارس در شهر های بزرگ دانمارک(کپنهاک ؛ آهوس ، اودنسه و آلبورگ ) برگزار خواهد شد .ما بدین وسیله به دولت هشدار می دهیم که آنان باید به مدل دانمارکی احترام بگذارند بعبارت دیگر دولت حق دخالت در چانه زنی های اتحادیه کارمدنان نداشته باشد.

حمایت دیگر اتحادیه ها از معلمان

معلمانان تنها نیستند. اتحادیه های مهم ئاین کشور از اعضای خود خواستند که به حمایت از معلمانان بر خیزند. هم اکنون مذاکرات مابین اتحادیه معلمان و شهر داری ها بی نتیجه پایان یافت .سیاستمداران از تغییر ساعات کار معلمان اظهارنظر می کنند. سیاستمداران به دلیل تظاهرات کارمندان دولت در باره موضوع اظهار نظرمی کنند. بسیاری از وزرا از ساعات کار جدید معلمانان پشتیبانی می کنند.انان بطور غیر رسمی در این باره اظهار نظر می نمایند .بدین وسیله سیاستمدارن سعی می کنند در اختلاف بین دولت و معلمانان دخالت نمایند چرا که از اول آپریل معلمان در سر کلاس درس حاضر نخواهند شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.