رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی آرش صادقی
31.03.2013 - 04:57

 فعال دانشجویی آرش صادقی متولد۷/۷/ ۶۵ و دانشجوی رشته فلسفه ی دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. وی اولین بار در تاریخ ۱۸/ ۴/ ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری و به دلیل پیامدهای برگزاری برنامه تریبون آزاد در دانشگاه‌ها بازداشت شده و تا تاریخ ۱۸/ ۷/ ۸۸ که به قید وثیقه آزاد می‌شود. او کمتر از سه ماه بعد باز هم با بازداشتی دیگر روبرو شده و این بار از تاریخ ۴/ ۱۰/ ۸۸ به مدت 2 ماه را در بازداشت می‌گذراند. اما این نیز پایانی بر بازداشت‌های سریالی او نبوده و بار دیگر در تاریخ ۱۵/ ۱/ ۸۹ و این بار به دلیل مصاحبه با رسانه‌های خبری خارج از کشور بازداشت شده و تا تاریخ ۱۵/ ۷/ ۸۹ در این وضعیت نگهداری می‌شود.

اما در جریان یورشی دیگر به منزل آقای صادقی به منظور بازداشت وی، مادر بیمارشان دچار حمله قلبی شده که متاسفانه چهار روز بعد منجر به فوت ایشان در اوایل آذر ماه سال ۸۹ می‌شود.

Missing media item.

در جریان این بازداشت‌ها و بازجویی‌های پیاپی، پرونده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران فرستاده شده که در این شعبه به ریاست قاضی پیرعباسی حکم به ۶ سال حبس تعذیری صادر می‌شود و در ادامه در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر، حکم به یک سال کاهش می‌یابد. به موجب این حکم، در تاریخ ۱۱/۹/۸۹ محکومیت آرش صادقی در بند ۲۰۹ زندان اوین آغاز می‌شود و به دلیل اعتصاب غذای ایشان در اعتراض به نگهداری در این بند، در تاریخ ۱/ ۱۰/ ۸۹ وی را به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل کرده و تا تاریخ ۲۳/۹/۹۰ که زمان آزادی او بود در همین بند نگهداری می‌شود. این در حالی است که دوران بازداشت او جز دوران محکومیتش به حساب نیامده و با وجود اینکه حدود یک سال بازداشت _ تقریبا برابر با میزان محکومیت _ به دلایل مختلف در پرونده مربوطه موجود بوده است اما یک سال محکومیت به صورت جداگانه لحاظ شده و وی را به صورت غیرقانونی در زندان نگه می‌دارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.