رفتن به محتوای اصلی

مسعود و خسرو کردپور را آزاد کنید
12.04.2013 - 12:56

حق «آزادی بـیان» یکی از مهمترین و بنیـادی‌ترین حـقوق بشر و از زمره حـقوق مدنـی و سیاسی است، کـه در بسیاری از اسناد بیـن الملـلی جهانی مورد تا کید و تصریح قرار گرفته است. حق آزادی بیان وعقیده در ماده ۱۹ «اعلامیه جهانی حقوق بشر » که مهم‌ترین سند بین المللی جهانی و از مهم‌ترین دستاوردهای بشری است نیز به صراحت و روشنی مورد تاکید قرار گرفته است. دفاع از حق آزادی بیان در اصول «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان میثاق ملی مورد توجه نویسندگان قرار گرفته و به تصویب اکثریت ملت ایران رسیده است. براساس احترام و باور بر تاکیدات این اسناد جهانی و ملی و تعهد به اصل اصیل آزادی بیان، ‌ما روزنامه نگاران و فعالان سياسي، فرهنگي، دانشجويي و مدني امضا کننده این بیانیه، اعلام می‌کنیم:

بي‌‏شك مطبوعات به عنوان ركن چهارم دموكراسي نقش بسزايي را در توسعه و ترويج ارزش‌‏هاي انساني و دموكراتيك در جامعه ايفا مي‌‏كنند اما قصه پردرد و رنج روزنامه نگاران و مطبوعات در ايران اين واقعيت تلخ را نمايان مي‌‏سازد كه همواره تهديد، فشار و محروم ماندن از ابتدايي‌‏ترين حقوق اوليه و طبيعي هديه‌‏اي از طرف صاحبان قدرت به آنها بوده است. قدرت مداران، در حکومتي که مدعي دين‌مداري است، نه تنها ابتدايي‌ترين اصول و تاکيدات قانون اساسي را پاس نمي‌دارند، بلکه حرمت اخلاق و انسانيت را نيز می شکنند. حکومت صادق‌ترين بازوان رکن چهارم دموکراسي، يعني روزنامه‌نگاران مستقل و دلسوز میهن را به حبس و بند مي‌کشد.

ما جمعي از روزنامه‌‏نگاران و فعالان سياسي، فرهنگي و مدنی ضمن محكوم نمودن وضعيت پيش‌‏آمده براي "مسعود و خسرو کردپور" خواهان آزادي بي‌‏قيد و شرط این دو برادر و برداشتن فشار و تهديدها بر روزنامه‌‏نگاران هستيم كه بي‌‏شك اين‌‏گونه اقدامات در تناقض آشكار با اصول جهاني حقوق بشر، قانون اساسي، قانون مطبوعات و حقوق ملت است.

ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامعلوم برادران کردپور پس از چهل روز بازداشت، خواستار آزادی هر چه سریعتر آنهائیم و از مسوولان دستگاه قضایی به عنوان حافظان حقوق فردی و اجتماعی و مسوولان تحقق بخشیدن به عدالت، ‌تقاضا داریم با فراهم آوردن زمینه آزادی کردپورها،‌ بخشی از حق عامه را اعاده کرده و آزادی‌های مشروع و انسانی ملت ایران برای دانستن را در عمل همانگونه که در قانون اساسی نیز بدان تصریح شده است به رسمیت بشناسند.

 ...فروردین ماه 92

*در صورت موافقت با مفاد این بیانیه، خواهشمند است با ارسال پیامی مراتب را جهت اطلاع رسانی و درج نام شما به عنوان امضاکننده بیانیه، به ایمیل زیر ارسال نمائید و همچنین در صورت امکان همکاران دیگر را نیز در جریان بگذارید؛   mukrian@gmail.com  

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.