رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار چهار شنبه بیست آپریل در سوئد
20.04.2022 - 21:18
برگردان:
مهرداد سید عسگری

روزنامه افتونبلادت از عضویت در ناتو حمایت می کند

روزنامه Aftonbladet که خود را منعکس کننده دیدگاه «سوسیال دموکرات مستقل» توصیف می کند، سمت ناتو را تغییر داده است، با آندرس لیندبرگ، سردبیر ارشد سیاسی روزنامه، در سرمقاله ای استدلال می کند که حمله پوتین به اوکراین عضویت در سازمان امنیتی را ضروری می کند.

لیندبرگ روز چهارشنبه در مقاله ای نوشت: «جنگ ولادیمیر پوتین نشان می دهد که ما برای تضمین امنیت سوئد باید به ناتو بپیوندیم.

او توضیح داد: «من قبلاً هرگز از عضویت سوئد در ناتو حمایت نکرده‌ام. برعکس، من استدلال کرده ام که عدم تعهد، دفاع ملی قوی و سیاست خارجی و امنیتی عملگرایانه بسیار خوب عمل کرده است. این ما را از جنگ دور نگه داشته و منافع ملی ما را ارتقا داده است.»

اما او گفت که حمله روسیه باعث ایجاد "کسری امنیتی در شمال اروپا" شده است.

او نوشت: «وقتی استدلال‌های تداوم عدم تعهد نظامی را می‌خوانم، نمی‌توانم پاسخی برای این سؤال ببینم که چگونه باید این کسری را جبران کنیم.

پارلمان فنلاند مناظره تاریخی ناتو را برگزار می کند

پارلمان فنلاند قرار است بعدازظهر چهارشنبه یک مناظره تاریخی پنج ساعته در پارلمان برگزار کند که در صورت حمایت از عضویت در ناتو، احتمال عضویت سوئد در ناتو بسیار بیشتر خواهد شد.

نکته کلیدی موضعی است که سوسیال دموکرات ها، بخشی به رهبری نخست وزیر سنا مارین، و همچنین حزب مرکز اتخاذ می کنند، که می گویند اگر دولت به طور کلی از عضویت در ناتو حمایت کند.

لوند می خواهد دانشجویان اوکراینی بیشتری جذب کند

دانشگاه لوند می‌خواهد تحصیل در سوئد را برای دانشجویان اوکراینی آسان‌تر کند و در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که با دانشگاه تاراس سوجتنکو در کیف، قرارداد تبادلی امضا کرده است. قبل از تهاجم روسیه، ده اوکراینی در لوند تحصیل می‌کردند، و دانشگاه در نظر دارد که این تعداد افزایش یابد و به کسانی که در حال تحصیل هستند کمک هزینه ارائه شود.

تجارت الکترونیک از اوج بیماری همه گیر در سوئد سقوط می کند
طبق اعلام فدراسیون تجارت سوئد، درآمدهای سایت های تجارت الکترونیک در سوئد در ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است و همه نشانه ها حاکی از کاهش فروش در سال جاری نسبت به سال 2021 است.

رشد تجارت الکترونیک در حال کاهش است، اما این یک واقعیت است که میانگین سطح خرید در مارس 2022 هنوز 70 درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری بود. یوهان دیویدسون، اقتصاددان ارشد این سازمان گفت: درآمدهای نسبتاً بالای تجارت الکترونیک تحت تأثیر سالی که در سال 2021 شاهد آن بودیم، قرار گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.