رفتن به محتوای اصلی

اتهام "نابردباری دینی به اروپا دیگه مرزهای وقاحت و بی شرمی را گسترشی حیرت آور داده است
21.04.2022 - 20:14
جالب اینجاست که اقای خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در این رابطه به گنده گویی هایی پرداخته اند که انسان را دچار بهت و حیرتی می کند که وصفش دشوار است. ایشان از جمله اظهار داشته اند که "سوئد به زندان مسلمانان تبدیل شده است و بردباری دینی و تفتیش عقاید قرون وسطایی در اروپا در حال افزایش است".
اینکه این باند تبهکار با عقاید قرون وسطایی خود ایران را به زندانی بزرگ برای ایرانیان تبدیل و شش میلیون ایرانی را هم در سراسر جهان آواره کرده اند بر همگان روشن است. اما اتهام "نابردباری دینی به اروپا دیگه مرزهای وقاحت و بی شرمی را گسترشی حیرت آور داده است. حالا تضییقات و تبعیضات در حق اقلیت های مذهبی تحت حکومت آقایان جای خود، اینکه اهل تسنن ایران که برادران ایمانی خود حضرات هستند هنوز در شهر سیزده میلیونی تهران اجازه ساختمان حتی یک مسجد هم ندارند را چه باید نامید؟ در همین سوئد که ایشان اتهام نابردباری دینی می زنند برای رعایت حال مسلمانان گوشت خوک تقریبا از لیست غذایی مدارس حذف شده، در محل کار خواندن و گرفتن نماز و روزه با وجود مشکلاتی که برای کارفرما و همکاران ایجاد می کند تحمل و رعایت می شود و‌در دو بیمارستان بزرگ شهر ما مسجد و نمازخانه برپا شده است.
اما اسلامگرایان زیاده خواه راضی به این مقدار نیستند‌، آنها در پی برقراری شریعت در عرصه های دیگر هم هستند، آنها سنت هایی مانند چند همسری، کودک همسری، ختنه دختران، حجاب و تعصبات ناموسی را هم که در ضدیت آشکار با اصول دموکراسی و مبانی حقوق بشر است از فرائض خود دانسته و خواهان آزادی عمل در اجرای آنها هستند.
بر کسی پوشیده نیست که رهبران باند هایی که جوانان مسلمان زاده را به آشوب تشویق و تهییج می کنند از طرف بعضی از کشورهای مسلمان، بویژه عربستان، ترکیه و ایران حمایت می شوند.
این کشورها گرچه بر سر رهبریت جهان اسلام با هم رقابت دارند اما هر کدام در پی گسترش اسلام نوع خود، یعنی اسلام وهابی، اخوانی و آخوندی در اروپا و آمریکا هستند. آنها با سرمایه گذاری هایی مانند ساختن مسجد و مراکز اسلامی و حتی در پوشش انجمن ها و شرکت های مختلف در پروسه انتگراسیون جوانان مسلمانان زاده در جوامع میزبان اخلال ایجاد می کنند تا به زعم آنها تحت تاثیر اخلاق کفرآمیز غربی قرار نگرفته و همچنان مسلمان باقی بمانند.
 
 

بازدید نخست وزیر سوئد از شهر نورشوپینگ، یکی از شهرهای آشوب زده سوئد

 
پنجشنبه, آوریل 21, 2022 - 04:57
برگردان: 
علی یعغوب وند
در این دیدارها همگی در مورد عملکرد تحریک آمیز این فرد راستگرای افراطی با هدف ایجاد نفرت که شایسته سوئد نیست توافق نظر داشتیم. کتابسوزان عمل زشتی است که متعلق به زباله دان تاریخ است. شما مخالفین حق داشتید به این کار اعتراض کنید اما چیزی که ما در این چند روز شاهد آن بودیم اعتراضی نبود. این یک جنایت جدی بود که توسط باندهایی که از جامعه ما نفرت دارند، سازماندهی شده بود.

بازدید نخست وزیر سوئد از شهر نورشوپینگ، یکی از شهرهای آشوب زده سوئد

امروز با پلیس نورشوپینگ درباره شورش آخر هفته دیدار و گفتگو داشتم. همچنین نمایندگانی از شهرداری و جامعه مدنی این شهر که در زمینه مددکاری اجتماعی فعالیت می کنند را ملاقات کردم.

در این دیدارها همگی در مورد عملکرد تحریک آمیز این فرد راستگرای افراطی با هدف ایجاد نفرت که شایسته سوئد نیست توافق نظر داشتیم. کتابسوزان عمل زشتی است که متعلق به زباله دان تاریخ است. شما مخالفین حق داشتید به این کار اعتراض کنید اما چیزی که ما در این چند روز شاهد آن بودیم اعتراضی نبود. این یک جنایت جدی بود که توسط باندهایی که از جامعه ما نفرت دارند، سازماندهی شده بود.

گزارشات پلیس از نفرت و خشونت وحشتناکی حکایت می کند. انها هنگام انجام وظیفه در معرض شدید اصابت سنگ و بمب های آتشین قرار گرفته بودند در حالی که در کمال آرامش برای حفظ امنیت شهروندان و نظم عمومی تلاش می کردند. در طول این شورش ها چند افسر پلیس مجروح شدند، خودروها دزدیده و سوزانده شدند‌ و ما شاهد صحنه هایی بودیم که همه را متاثر کرد.
در اینجا لازم است تاکید کنیم که ما حمله به پلیس را حمله به کل سوئد، به دموکراسی و حاکمیت قانون خود تلقی می کنیم. پلیس سوئد با تمام قوا برعلیه خشونت، بدون استثنا، در سراسر کشور ماموریت خود را انجام خواهد داد. گروه های جنایتکار گمان نکنند ما عقب نشینی خواهیم کرد. ما هیچگاه این کار را نخواهیم کرد.

ما قوانین را سختگیرانه تر، اعمال بیشتری را جرم انگاری و نیروهای پلیس را به سرعت تقویت و افزایش داده ایم. ما آنچه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا باند های تبهکار نتوانند نیروهای جدید جذب کنند. شورش هایی که در روزهای اخیر روی داد در شان و مقام سوئد نیست.

هم افراط گرایان راستگرا و هم باندهای جنایتکار می خواهند در سوئد ناآرامی و تفرقه ایجاد کنند. در اینجا، همه ما، اکثریت قریب به اتفاق که عاشق سوئد هستیم، باید در کنار هم باشیم و در مقابل مقاصد آنها مقاومت کنیم.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.