رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار پنج شنبه بیست یک آپریل در سوئد
21.04.2022 - 22:31
برگردان:
مهرداد سید عسگری

سوزاندن قرآن می تواند تهدید تروریستی سوئد را افزایش دهد

پس از سوزاندن قرآن راسموس پالودان در تعدادی از شهرهای سوئد در آخر هفته عید پاک، سوئد توسط چندین کشور به عنوان کشوری که توهین به اسلام در آن مجاز است شناسایی شده است.
به گفته NCT، مرکز ملی سوئد که مسئول تجزیه و تحلیل تهدیدات تروریستی علیه این کشور است، اقداماتی مانند این ممکن است بر تهدید تروریستی علیه سوئد تأثیر بگذارد.

Ethen Limén، رئیس این مرکز، به TT newswire گفت: «ما در گذشته دیده‌ایم که نقض‌های درک شده می‌توانند به عنوان یک نیروی محرکه در قصد انجام حملات تروریستی عمل کنند.

NCT در تحلیل سالانه جدید خود تأیید می کند که تهدید تروریستی علیه سوئد در سطح سه در مقیاس پنج سطحی باقی می ماند. این بدان معنی است که ممکن است یک حمله رخ دهد.

به گفته NCT، این واقعیت که سوئد با رویدادهایی مرتبط است که می تواند به عنوان توهین آمیز علیه مسلمانان یا اسلام تلقی شود، نمونه ای از عاملی است که می تواند خطر الهام بخشیدن به حملات تروریستی را افزایش دهد.

به گزارش روزنامه دی ان، پس از آتش زدن قرآن پالودان در عید پاک، اخبار در سراسر جهان پخش شد و این وقایع توسط تعدادی از کشورهای دارای جمعیت بزرگ مسلمان از جمله عربستان سعودی و مصر محکوم شد.

 

اکثریت سوئدی ها خواهان پیوستن به ناتو هستند

بر اساس نظرسنجی جدید Novus که از طرف SVT انجام شد، برای اولین بار، اکثریت سوئدی ها موافق پیوستن سوئد به ناتو هستند.

تنها یک هفته پیش، 45 درصد از سوئدی ها موافق عضویت بودند. این رقم اکنون به 51 درصد افزایش یافته است.

نظرسنجی Novus پس از سفر سانا مارین، نخست وزیر فنلاند به استکهلم و برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر سوئد، Magdalena Andersson انجام شد.

به نظر می رسد فنلاند به عضویت فنلاند در ناتو بله بگوید، که می تواند شانس پیوستن سوئد به ناتو را نیز افزایش دهد.

توربیورن شوستروم، مدیرعامل Novus به SVT گفت: «64 درصد سوئدی‌ها می‌خواهند در صورت پیوستن فنلاند به آن بپیوندند».

به گفته مارین، پاسخ فنلاندی در مورد عضویت در ناتو را می توان «طی چند هفته» انتظار داشت. در سوئد، در حال حاضر یک تحلیل امنیتی بین دولت و احزاب پارلمانی در حال انجام است که گزارش آن حداکثر در 31 ماه مه ارائه می شود. با این حال اندرسون اشاره کرده است که این تحلیل می تواند زودتر آماده شود.

راسموس پالودان، راست افراطی افراطی دانمارکی در انتخابات سوئد شرکت خواهد کرد

مقامات انتخاباتی سوئد به نیوزوایر TT تایید کردند که راسموس پالودان و حزب راست گرای افراطی اش Stram Kurs ("خط سخت") در انتخابات پارلمانی سوئد در سپتامبر سال جاری شرکت خواهند کرد.

در سال 2019، پالودان در انتخابات پارلمانی دانمارک شرکت کرد و تنها 1.8 درصد آرا را به دست آورد. بر اساس سیستم نمایندگی تناسبی دانمارک، احزاب برای ورود به پارلمان دانمارک باید حداقل دو درصد آرا را کسب کنند.

در سوئد برای انتخاب شدن به مجلس باید شهروند سوئد باشید. پدر پالودان سوئدی است و در سال 2020 درخواست شهروندی سوئد داده و به او اعطا شد.

برای ورود به پارلمان سوئد، پالودان باید حداقل درصد آرا را در انتخابات آتی کسب کند.

برای در نظر گرفتن این موضوع، احزاب پارلمانی فعلی لیبرال ها و حزب سبز در حال حاضر کمتر از چهار درصد نظرسنجی دارند و در نتیجه در معرض خطر از دست دادن نمایندگان خود در Riksdag سوئد هستند.

در آخر هفته عید پاک، که امسال مصادف با ماه مبارک رمضان بود، او از لینکوپینگ، نورکوپینگ، اوربرو، لندسکرونا، مالمو و حومه استکهلم در رینکبی بازدید کرد یا قصد داشت برای برگزاری تظاهرات، آتش‌سوزی کند. قرآن به منظور تحریک مردم ساکن در این مناطق. پالودان این بازدیدها را "یک تور انتخاباتی" توصیف کرده است.

تظاهرات پالودان به شورش هایی منجر شد که شامل خرابکاری و خشونت عمدتاً علیه پلیس بود.

حداقل 40 نفر دستگیر یا متهم شده اند که بسیاری از آنها خردسال بودند. در مجموع 26 افسر پلیس مجروح شده اند.

قانون جدید مجوز کار سوئد در پارلمان تصویب شد

قانون جدید اجازه کار که برای به حداقل رساندن تعداد به اصطلاح اخراج استعدادها طراحی شده است، که در آن متخصصان واجد شرایط به دلیل مسائل جزئی اداری اخراج می شوند، بعد از ظهر دیروز در پارلمان سوئد تصویب شد.

این پیشنهاد شامل یک مجوز کار جدید برای «برخی از افراد واجد شرایط» است که به منظور جستجوی کار یا راه‌اندازی کسب‌وکار به سوئد بیایند، و همچنین پیشنهادی که این اخراج‌های استعدادها را هدف قرار می‌دهد و بیان می‌کند که مجوزهای کار در مواردی نیازی به فراخوانی ندارد. با "موارد جزئی انحراف" از قوانین مجوز کار، یا "اگر لغو مجوز کار با توجه به شرایط معقول به نظر نمی رسد".

علاوه بر این، مجوز کار فقط برای متقاضیانی صادر می‌شود که قبلاً دارای قرارداد کار هستند، کارفرمایان موظفند در صورت تغییر شرایط استخدامی و کاهش مساعدت به مراجع مربوطه گزارش دهند و در صورت انجام کار، کارفرمایان مشمول جریمه خواهند شد. اطلاعات کتبی در مورد شرایط استخدام متقاضی به آژانس مهاجرت ارائه نکنید.

علاوه بر این، دارندگان مجوز کار که مایل به همراه داشتن خانواده خود هستند، باید ثابت کنند که می توانند خانواده خود را قبل از تایید درخواستشان تامین کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.SE

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.