رفتن به محتوای اصلی

پرنسس عفت
24.04.2022 - 20:29

 

سه دختربچه شش هفت ساله بی سرپرست افغانی که در یکی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست کابل زندگی میکنند از طریق بنیاد آمریکائی افغانی Aseel تحت سرپرستی من میباشند. این کودکان هر از گاهی با کمک کارکنان مرکز شان پیامهائی برای اسپانسرهای خود میفرستند. دو تن از آنها با همان افکار کودکانه اشان اخیرا پیامی برایم فرستاده اند و نفر سوم که همیشه ساکت و بسیار افسرده است فقط پیام میدهد که وقتی بزرگ شدم میخواهم از افغانستان بروم. یکی از آن دو که عکس و پیام او را با حذف صورتش برای حفظ حریم شخصی او در اینجا گذاشته ام, دختریست بسیار با انرژی و دارای اعتماد به نفس تحسین انگیز که پیام زیر را داده است:

سلام, من عفت هستم, دوست دارم که در آینده یک پرنسس بشوم. دوست دارم لباس سیندرلا را بپوشم. دلم میخواهد یک دوچرخه سبز روشن داشته باشم با یک عکس سیندرلا در روی آن, ولی نمیگذارم کسی به آن دست بزند. دلم میخواهد بروم آلمان و لباس پرنسس السا را بپوشم.

این دختر بسیار دوست داشتنی با دیدن فیلم السا که کمپانی دیسنی سیندرلای مدرن را در قالب پرنسس السا ساخته با افکار کودکانه اش همانند سایر کودکان جهان از جمله کودکان آمریکایی رویاهای شیرین خود را دارد ولی او باید در رنج و عذاب باشد و قربانی سیاستهای آمریکا گردد تا سرمایه داران بزرگ آمریکا در امان باشند.

مقاله زیر از روزنامه واشینگتن پست "Washington Post" میباشد:

آمریکا در آغاز سال ۱۹۸۰ و در دوران جنگ سرد برای مقابله با شوروی ملیونها دلار صرف انتشار بیش از چهار ملیون کتاب (Textbook) به زبانهای دری و پشتو و پخش آنها در مدارس افغانستان نمود که در آن دانش آموزان را به اقدامات جهادی تشویق میکرد. این کتابها شامل اطلاعاتی در مورد شیوه های جهاد, انواع اسلحه, مین گذاری, و عملیات نظامی بود که بسیاری از مطالبش را در قالب داستانهای کودکان جای داده بودند. این کتابها از جمله کتابی بنام " الفبای جهاد" که در دانشگاه نبراسکا آمریکا تهیه شده بود توسط سازمان سیا "CIA" و به کمک "ISI" سازمان جاسوسی ارتش پاکستان بطور مخفیانه در افغانستان که در آن دوران تحت تسلط کمونیستها بود پخش میگردید. حتی طالبان نیز از آن کتابها برای آموزش افرادش استفاده میکرد. وقتی در سال ۲۰۰۱ طالبان بکمک آمریکا و مجاهدین سقوط کرد آمریکا برای مدرنیزاسیون سیستم آموزشی افغانستان و بخصوص برای تحصیل دختران که در دوران تسلط طالبان اجازه تحصیل نداشتند بسیار هزینه نمود ولی آن کتابهای ضد شوروی همچنان در بین جوانان رایج بود و دست بدست میگشت. دنا بورده "Dana Burde" استادیار آموزشهای بین المللی در دانشگاه نیویورک در کتابی که بنام "Schools for Conflict or for Peace in Afghanistan" انتشار داده میگوید حتی طالبان با چاپ آن کتابهای ضد شوروی که اکثرا در شهر پیشاور پاکستان چاپ میشدند و توزیع آنها بین کودکان و جوانان افغانی برای آموزش جهاد به آنها استفاده میکرد.

همه این اقدامات تنها برای مقابله با کمونیسم بود که ملتی را به بزیر کشید و کشوری را به فنا داد. این روند غیر انسانی بگونه های دیگر همچنان ادامه دارد و امروز هم جهان در زیر ضربه ابر قدرتهاست و ملتها قربانی میشوند تا سیاست ابر قدرتها به اهداف خود برسند و شارلاتانهای سیاسی حاکم بر ملتها نیز به قدرت و ثروت دست یابند.

پرنسس عفت در رویای شیرین کودکانه اش زندگی میکند ولی او اسیر سیستمی است که استبداد دینی ساخت آمریکا بر رویاهایش سم پاشیده و زندگی واقعی او را در دست مشتی تهی مغز جنایتکار قرار داده است. کاش جهان بگونه دیگری بود.

https://www.washingtonpost.com/.../the-taliban.../

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.