رفتن به محتوای اصلی

دیدار بلینکن و آستین با زلنسکی؛ کمک‌های بیشتر آمریکا به اوکراین
25.04.2022 - 10:40

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا یک‌شنبه ۲۴ آوریل به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کردند. این اولین دیدار مقامات بلندپایه امریکایی از اوکراین پس از آغاز حمله روسیه به این کشور بود.

بلینکن و آستین بر همبستگی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تاکید و اعلام کردند که دیپلمات‌های آمریکایی مرحله به مرحله به اوکراین باز خواهند گشت.

با آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، امریکا دیپلمات‌هایش را از این کشور خارج کرد.

وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده همچنین وعده کمک‌های نظامی مستقیم و غیرمستقیم به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به اوکراین را دادند. این کمک شامل اجازه خرید سلاح به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار نیز هست.

همچنین به کشورهای همسایه اوکراین برای ادامه ارسال سلاح به این کشور پول داده می‌شوند.

 

آنتونی بلینکن گفت، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزهای آینده سفیر کنونی این کشور در اسلواکی را به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در کی‌یف منصوب خواهد کرد. این پست از سال ۲۰۱۹ به طور رسمی خالی است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بازگشت دیپلمات‌های این کشور به اوکراین به طور آرام و مرحله به مرحله صورت خواهد گرفت. این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی سفارت‌خانه‌های خود در کی‌یف را بازگشایی کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی به خبرنگارانی که در مرز لهستان منتظر بلینکن و اوستین بودند گفت: «از زمان آغاز درگیری‌ها ما یک تیم را در مرز لهستان مستقر کرده‌ایم که کارها را برای ما هماهنگ می‌کنند.»

او ادامه داد: «اول این هفته اعضای این تیم خواهند توانست سفرهای یک‌روزه به داخل اوکراین انجام دهند. در نهایت آنها دوباره به سر پست‌هایشان در کی‌یف بازخواهند گشت.»

 

دفتر ریاست جمهوری اوکراین پیشتر دیدار مقامات آمریکایی از کی‌یف را تایید کرده بود. مشاور رییس جمهور اوکراین نیز در مصاحبه با کانال پرطرفدار یوتیوب یک وکیل سابق روس، گفته بود: «اگر ایالات متحده آماده دادن سلاح به اوکراین نبود، مقامات امریکایی به اینجا نمی‌آمدند.»

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یک‌شنبه در توییتر نوشت: «دوستی و شراکت اوکراین و آمریکا از هر زمان دیگری قوی‌تر است.»

پنج‌شنبه گذشته بایدن اعلام کرده بود که یک بسته کمکی جدید ۸۰۰ میلیون دلاری برای کمک به اوکراین در نبرد با روسیه به این کشور داده خواهد شد. از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن تا کنون، ایالات متحده حدود ۴ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین کرده است.

پیش از وزرای خارجه و دفاع آمریکا بسیاری از مقامات خارجی از اوکراین دیدار کرده بودند از جمله بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و اورزولا فون‌درلاین رییس کمیسیون اتحادیه اروپا. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
DWبخش فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.