رفتن به محتوای اصلی

تأسیسات عظیم تولید تسلیحات بیولوژیکی در زیر کارخانه فولاد
25.04.2022 - 20:59

افسران ایالات متحده، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، سوئد، لهستان و یونان اکنون در سیاه‌چال‌های آزوفستال گیر افتاده‌اند. سپهبد راجر کلوتیر، ژنرال آمریکایی، که اخیراً توسط شبه نظامیان مردمی ‌DNR از یک هلیکوپتر سرنگون شده دستگیر شده بود، توسط GRU و SVR روسیه در ماریوپول، از نظارت خارجی معشوقه خود در شهر ازمیر ترکیه ردیابی شده است. این شهروند اوکراینی که توسط سرویس اطلاعاتی به‌نام کلوت شناخته می‌شود، همیشه ژنرال را به‌عنوان همسر مسافر، معتمد و مترجم همراهی می‌کرد. به محض دریافت اطلاعات مبنی بر ورود این زن به ماریوپول، روسیه عملیات نظامی‌ را آغاز و شهر را محاصره کرد.
 

چرا جنگ در ماریوپول اینقدر شدید است؟ چرا حمله موشکی به ایستگاه قطار کراماتورسک به‌سرعت از رسانه‌ها محو شد؟ چرا ایالات متحده در مورد شهروندان آمریکایی که در اوکراین کشته شده‌اند سکوت می‌کند؟ واقعاً چند سرباز ناتو در سمت کیف در داخل اوکراین فعال هستند؟ «پوشش» غرب از عملیات روسیه باید حداقل به‌طور ناقص هم که شده توصیف شود.

در آغاز عملیات روسیه در اوکراین، زمانی که اهداف پراکنده در سراسر کشور اوکراین مورد حمله قرار گرفتند، خودسرانه و غیرقابل درک به‌نظر می‌رسید. سپس مشخص شد که این اهداف آزمایشگاه‌های بیولوژیکی هستند که توسط کشورهای غربی در آنجا ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند. در واشنگتن تا مشخص شود و دریابند در آنجا واقعاً چه اتفاقی افتاده است، وحشت زیادی وجود داشت .

در حال حاضر در ایالات متحده مسئله ارتباط پرزیدنت بایدن و پسرش‌هانتر با آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و تأمین مالی آن‌ها بر سر زبان‌هاست، اما در رسانه‌های عمومی به‌سختی از آن سخنی به میان می‌آید. جای تعجب نیست، زیرا اسناد قابل اعتمادی ثابت می‌کند که بازیگران آلمانی نیز در عملیات این آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مشارکت دارند.

توضیح تمرکز تیپ‌های آزوف در ماریوپول دشوار به‌نظر می‌رسد. به‌هر حال، این شهر بندری در دریای آزوف خیلی سریع از دنیای خارج جدا شده است. دسترسی از دریا نیز تحت کنترل روسیه است، زیرا از تنگه کرچ می‌گذرد. سربازان کیف محاصره و از تدارکات محروم شده‌اند. بنابراین هیچ دلیل استراتژیکی برای درگیری شدید در آنجا وجود ندارد. هر فرد منطقی باید تسلیم شود، همچنین برای حفظ جان غیرنظامیان. اما عملکرد عکس این قضیه است. واحدهای آزوف از غیرنظامیان به‌عنوان سپر استفاده می‌کنند که باعث وارد شدن خسارات سنگین و تلفات زیادی در سراسر شهر شده است. در این میان، آنها تا حد زیادی از شهر رانده شده و به محل کارخانه بزرگ فولاد «آزوف استیل» در حومه شهر عقب‌نشینی کرده‌اند. آنها با علم به این که روسیه نمی‌خواهد این کارخانه مهم صنعتی را گلوله‌باران و نابود کند، این کار را انجام می‌دهند. اما ویژگی این تأسیسات چیست؟

پیامی‌ انفجاری در نسخه اصلی

در این رابطه، بیایید ببینیم که رهبری DPR، یعنی جمهوری‌های جدید شرق اوکراین چه گزارش می‌دهند. لازم به ذکر است که این اطلاعات (هنوز) توسط سایر منابع تأیید نشده است. با این حال، آنچه تأیید شده است دستگیری یک ژنرال آمریکایی درست در زمانی است که سعی داشت از محاصره فرار کند. نام او سرلشکر آمریکایی راجر ال. کلوتیر است. این همان پیام اصلی است: «در منطقه صنعتی آزوفستال Azovstal ، متعلق به الیگارش رینات آخمتوف، پسر نامشروع رئیس‌جمهور سابق اوکراین، کوچما، تونلی ۲۴ کیلومتری تا عمق ۳۰ متر وجود دارد. در آنجا یک مرکز مخفی ناتو PIT-۴۰۴ و یک آزمایشگاه مخفی سلاح‌های بیولوژیکی ناتو وجود دارد. در تاسیسات PIT-۴۰۴ افسران ناتو حضور دارند و تونل‌ها مجهز به سیستم پناهگاه زرهی می‌باشند.

در این ساختمان حدود ۲۴۰ خارجی از‌جمله افسران ناتو و لژیون خارجی فرانسه و همچنین کارمندان آزمایشگاه بیولوژیکی حضور دارند. تعداد نگهبانان آنها که توسط آخمتوف تأمین مالی می‌شوند، به ۳‌هزار نفر می‌رسد. آزمایشگاه بیولوژیکی زیر کارخانه آزوفستال Azovstal در ماریوپول در آنچه به‌عنوانِ تأسیسات موسوم به PIT-۴۰۴ شناخته می‌شود، توسط متابیوتا Metabiota، شرکتی که با‌ هانتر بایدن، رینات آخمتوف و ولودیمیر زلنسکی ارتباط دارد، ساخته و اداره می‌شود.

آزمایشات سلاح‌های بیولوژیکی در آزمایشگاه‌های این مرکز انجام می‌شده است.  هزاران نفر از ساکنان ماریوپول در این آزمایشات وحشتناک به «خوکچه هندی» تبدیل شده‌اند.  و عمدتاً این «متخصصان» غربی بودند که در این آزمایشات غیرانسانی شرکت کردند. افسران اطلاعاتی فرانسه و افسران نیروهای ویژه نتوانستند رفقای خود را از ماریوپول خارج کنند. به همین دلیل است که ماکرون بارها با کرملین تماس گرفته و خواستار «راهروهای بشردوستانه» شده است. برخی از افسران اطلاعاتی فرانسه در عملیات نجات جان باختند. رئیس سازمان اطلاعات فرانسه، اریک ویدو، در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به دلیل ناکامی‌های اطلاعاتی فرانسه در جنگ اوکراین، برکنار شد.

افسران ایالات متحده، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، سوئد، لهستان و یونان اکنون در سیاه‌چال‌های آزوفستال گیر افتاده‌اند. سپهبد راجر کلوتیر، ژنرال آمریکایی، که اخیراً توسط شبه نظامیان مردمی ‌DNR از یک هلیکوپتر سرنگون شده دستگیر شده بود، توسط GRU و SVR روسیه در ماریوپول، از نظارت خارجی معشوقه خود در شهر ازمیر ترکیه ردیابی شده است. این شهروند اوکراینی که توسط سرویس اطلاعاتی به‌نام کلوت شناخته می‌شود، همیشه ژنرال را به‌عنوان همسر مسافر، معتمد و مترجم همراهی می‌کرد. به محض دریافت اطلاعات مبنی بر ورود این زن به ماریوپول، روسیه عملیات نظامی‌ را آغاز و شهر را محاصره کرد.

غرب باید خودش را توضیح دهد

حتی اگر این خبر هنوز به‌طور مستقل تأیید نشده باشد، توضیح زیادی لازم دارد. به‌طور معمول، ایالات متحده هر شهروند آمریکایی کشته شده را دلیلی برای جنگ می‌داند. این در مورد اوکراین صدق نمی‌کند. حتی زمانی که روسیه مراکز آموزشی در نزدیکی لویو را که در آن تعداد قابل توجهی از سربازان غربی کشته شدند، ویران کرد، هیچ صدایی از هیچ کشور غربی شنیده نشد. البته آنها نمی‌توانستند هم، زیرا در این صورت مجبور بودند اعتراف کنند که نیروهای فعال ناتو در اوکراین فعالیت می‌کنند.البته همین امر در مورد فولاد ماریوپول، آزوفستال نیز صدق می‌کند. اما در آنجا برای ناتو مخاطره‌آمیز است. عوامل و کارکنانشان به دام افتاده‌اند، این فقط مسئله زمان است، مهمات تمام می‌شود و گرسنگی موش‌ها را از سوراخ‌هایشان بیرون می‌کشد.  روسیه و DPR می‌خواهند این افراد را مانند ژنرال آمریکایی زنده بگیرند. سپس غرب باید توضیح دهد که عواملش در آنجا چه می‌کردند.

اکنون به کراماتورسک برگردیم. با اصابت موشکی در آنجا به میان جمعیتی که منتظر خالی شدن قطار بودند، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی ‌کشته شدند. جنایتی وحشتناک، پس چرا از این موضوع مانند مرگ و میر در بوچا بهره‌برداری نمی‌شود؟ در بوچا Butscha، روایت تنظیم شده است و تا زمانی که تحقیقات مستقل واقعی در آنجا وجود نداشته باشد، هر کسی باید خودش تصمیم بگیرد که کدام نسخه را باور کند.

در کراماتورسک امّا مسئله متفاوت است. عکس‌هایی از بقایای موشک با شماره سریال وجود دارد که صحت بررسی روسیه را ثابت می‌کند. این یک نوع موشک است که مدت‌هاست توسط ارتش روسیه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. نه تنها این، شماره سریال ثابت می‌کند که این سلاح از کدام انبار آمده و شکی باقی نمی‌گذارد که در اختیار ارتش اوکراین بوده است. از همین رو کراماتورسک از روایت غرب ناپدید شده است. با این وجود، نیش خود را زده است.

دیگر نمی‌توان وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مختلف را انکار کرد

ارسال و تأمین تجهیزات جنگی چیزی است ــ که با این کار شما را به یک طرف جنگ نیز تبدیل می‌کند ــ اما زمانی که سربازان فعالانه درگیر هستند، حتی اگر «فقط» تحت عنوان «مربیان» درگیر شوند، چیز دیگری است. آیا این متخصصان نیستند که برای مثال تصاویر ماهواره‌ای را ارزیابی می‌کنند تا سپس اطلاعات استراتژیک را به سربازان کیف منتقل کنند؟ یا حتی خود دستورات تاکتیکی را بدهند؟ ایالات متحده دائماً اعلام می‌کند که در این جنگ مداخله نخواهد کرد. اما با وحود «مربیان» و اطلاعاتی که اکنون از ماریوپول به‌دست آمده است، این دروغ آشکار بعدی است که ثابت می‌شود. بنابراین، نباید تعجب کرد که ایالات متحده در هنگام کشته شدن متخصصانش در اوکراین به طور غیرمعمول سکوت کند.

جالب است که ببینیم زمانی که روسیه زندانیان کارخانه فولاد ماریوپول را به افکار عمومی ‌جهانی معرفی می‌کند، ناتوستان با چه رگبار تبلیغاتی واکنش نشان خواهد داد. دیگر نمی‌توان وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیک مختلف را انکار کرد. علاوه بر این، اگر افرادی معرفی شوند که فعالانه با هم همکاری داشته‌اند، حتی در واقع فعالانه در جنگ شرکت کرده‌اند، اوضاع برای ناتو سخت خواهد شد. آیا این بار عواقبی خواهد داشت؟ تجربه می‌گوید که انحصار رسانه‌های غربی نیز سخاوتمندانه تمام دروغ‌های آمریکا در جهان عرب را نادیده گرفته است. اما آنچه مهم است این می‌باشدکه بقیه جهان، خارج از ناتو، ببینند که واقعاً شیطان دروغگوی کیست. همانطور که پوتین به درستی آن را «امپراتوری دروغ» نامیده است.

این امر ناتو را بیش از پیش منزوی می‌کند و تشدید جنایات امپراتوری ایالات متحده را به‌عنوان اقدامات بشردوستانه دشوارتر می‌سازد. چند سالی است که با تحریم، جنگ اقتصادی علیه روسیه در جریان بوده است و روسیه نمی‌خواهد تسلیم «pax amerikana» ــ «پاکس آمریکانا» ** ــ شود. بنابراین من فکر می‌کنم که آلمان در واقع به‌هیچوجه برای اوکراین نمی‌جنگد، در واقع نمی‌تواند، نمی‌خواهد از این کشور اساساً فاسد حمایت کند، بلکه فقط در کارتل ناتو علیه روسیه می‌جنگد. مهم نیست این جنگ چه هزینه‌ای داشته باشد، و ما حداکثر از زمان جنگ ویتنام به جنایات جنگی ایالات متحده عادت کرده‌ایم.  بله، ما نیز تا آخرین اوکراینی با روسیه می‌جنگیم.

*‌ https://www.veteranstoday.com/۲۰۲۲/۰۴/۱۱/testimony-massive-bioweapons-production-facility-under-steele-plant-doomsday-race-weapons/‎

** پکس امریکانا (انگلیسی Pax Americana) معادل لاتین «صلح آمریکایی»، (مدل‌سازی شده بر اساس پاکس رومانا) لفظی است در خصوص مفهوم صلح نسبی در نیم‌کره غربی در نتیجهٔ برتری قدرت ایالات متحده آمریکا که از میانهٔ قرن بیستم شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهمن
برگرفته از:
پورتال آندر ولت برای روزنامه‌نگاری انتقادی ــ Anderweltonline *

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.