رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار دوشنبه بیست پنج آپریل در سوئد
25.04.2022 - 22:19
برگردان:
مهرداد سید عسگری

سوئد ممکن است در اواسط ماه می شاهد موج جدید کووید-19 باشد

آژانس بهداشت عمومی سوئد هشدار داده است که تعداد افرادی که به دلیل کووید-19 در بیمارستان تحت درمان قرار می گیرند تا اواسط ماه مه بیش از دو برابر خواهد شد، زیرا نوع جدید Omicron BA.2 گسترش "قابل توجه" را مشاهده می کند.

25 نفر در روز که در حال حاضر برای کووید-19 در سوئد تحت درمان قرار می گیرند تا اواسط ماه مه به حدود 60 نفر در روز افزایش می یابد، پس از آن آژانس انتظار دارد میزان بستری شدن در بیمارستان دوباره کاهش یابد.

 

جراح ایتالیایی پائولو ماکیارینی برای کاشت نای محاکمه می شود

دادگاهی در سوئد روز دوشنبه محاکمه جراح ستاره سابق پائولو ماکیارینی را به دلیل کاشت ایمپلنت های نای پلاستیکی در بیماران آغاز می کند و وکیل دادگستری میکائیل بیورک استدلال می کند که این عمل ها "کاملاً خلاف علم و هرگونه شواهد اثبات شده" است.

ماکیارینی به اتهام حمله جدی به سه بیمار که کاشت نای مصنوعی داشتند، متهم شد که بعداً پس از شکست عمل با درد شدید جان خود را از دست داد. ماکیارینی ارتکاب جرم را انکار می کند.

سوئد در ماه ژوئن بررسی جدیدی را از غرق شدن ام اس استونی انجام می دهد

سازمان تحقیقات سوانح سوئد در ماه می تحقیقات جدیدی را در مورد لاشه کشتی MS استونی انجام خواهد داد که در سال 1994 در بدترین فاجعه دریایی زمان صلح در آب های اروپا غرق شد و 852 نفر جان باختند.

یوناس بکستروم، از سازمان تحقیقات سوانح سوئد، به شبکه خبری TT این کشور گفت: «ما لزوماً امیدوار نیستیم چیز جدیدی کشف کنیم، اما می‌خواهیم یک مستند عکس مناسب تهیه کنیم.

این تحقیقات توسط شرکت Ocean Discovery سوئد در Västervik و شرکت دانمارکی JD-contractor، با استفاده از آخرین فناوری‌های فتوگرامتری، که از چندین عکس برای ایجاد یک مدل سه‌بعدی استفاده می‌کند، انجام خواهد شد.

بکستروم گفت: «این بدان معناست که شما یک نمای کلی خوب دریافت می‌کنید، می‌توانید بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی کنید، و تصویر را در رایانه بچرخانید تا بتوانید هر چیزی را که دیده می‌شود ببینید».

در 28 سپتامبر 2020، یک مستند سوئدی منتشر شد که از تجهیزات زیر آب برای فیلمبرداری از کشتی استفاده می‌کرد. این تحقیق حفره ای چهار متری را در بدنه کشتی پیدا کرد.

 

حمایت از نیازهای ویژه در مدارس سوئد  در قالب"قرعه کشی" است

بر اساس آمار جدید آژانس ملی آموزش سوئد، نسبت دانش‌آموزانی که در مدارس در سوئد از حمایت‌های اضافی برای نیازهای ویژه برخوردار می‌شوند، از صفر درصد در برخی از شهرداری‌های سوئد تا 20 درصد در سایر شهرداری‌ها متغیر است.

پر کورنهال، کارشناس مدرسه، که به شبکه خبری TT گفت که باید به معلمان این اختیار داده شود که در صورت لزوم خود معلمان نیازهای ویژه را فراخوانی کنند، 

"این بسیار گران خواهد بود، اما اگر دانش آموزان کمک دریافت نکنند، گران تر است. اگر می‌خواهیم بتوانیم فشاری بر سیستم وارد کنیم، معلمان به مأموریت بزرگ‌تری نیاز دارند.»

محاکمه پرونده رشوه خواری اریکسون جیبوتی آغاز شد
ده سال پس از آشکار شدن این اتهامات، چهار مدیر ارشد سابق اریکسون به دلیل دادن رشوه به مبلغ 20 میلیون کرون (19.4 میلیون یورو) برای برنده شدن قراردادها در کشور آفریقایی جیبوتی در سوئد محاکمه می شوند.

این محاکمه به مدت 17 روز در دادگاه منطقه سولنا برگزار می شود.

هر چهار متهم ارتکاب جرم را انکار می کنند و ادعا می کنند که از پرداخت ها اطلاعی نداشته اند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.