رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار سه شنبه بیست و شش آپریل در دانمارک
26.04.2022 - 17:10
برگردان:
مهرداد سید عسگری

شورای مالیاتی درباره تعدیل کسر مسافران بحث می کند

ارگان دولتی Skatterådet، شورای مالیاتی که مسئولیت‌های آن شامل تصمیم‌گیری در مورد نرخ‌های یارانه است، امروز در مورد تغییر احتمالی یارانه مالیاتی که به مسافرانی که مسافت معینی را برای محل کار سفر می‌کنند، بحث خواهد کرد.

نخست وزیر مت فردریکسن پیشنهاد کرده است که به دلیل قیمت بالای سوخت، این کسر برای افرادی که مسافت های طولانی تری را تا محل کار رانندگی می کنند، افزایش یابد.

در آخرین جلسه خود در 22 مارس، شورای مالیاتی گفت که قبل از تصمیم گیری، روند فعلی قیمت ها را رصد می کند. DR می نویسد که قرار است امروز جلسه جدیدی داشته باشد.

 

سازمان ملل توافق پناهندگی دانمارک با رواندا را "غیرمسئولانه" خواند

یکی از سخنگویان بریتانیا گفت که رواندا، جایی که دانمارک امیدوار است تحت توافق با این کشور آفریقایی، پناهندگان را برای پردازش فراساحلی بفرستد، برای مدیریت 130000 آواره که در حال حاضر دارد، در تلاش است.

الیزابت هاسلوند، سخنگوی دانمارکی آژانس پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان سازمان ملل به روزنامه برلینگزکه گفت، به این ترتیب، واردات بیشتر پناهندگان از دانمارک به نفع رواندا نیست.

دانمارک و رواندا برای مشارکت در زمینه پناهندگی به توافق رسیده‌اند، اما هنوز برنامه‌های خاصی را برای یک مرکز پناهندگی دانمارکی در خاک رواندا نهایی نکرده‌اند.

هاسلوند به برلینگزکه گفت: «در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، ما در مورد برنامه های دانمارک برای انتقال پردازش پناهندگی و حفاظت از پناهندگان به کشوری خارج از اروپا بسیار نگران هستیم.

او گفت: «UNHCR به ایده برون سپاری پناهندگی، چه به رواندا یا کشورهای دیگر، به عنوان راه حلی مسئولانه یا پایدار نگاه نمی کند.

مرسک چشم انداز خود را پس از شروع قوی سال تجدید نظر می کند

به گزارش شبکه خبری Rizau، غول کشتیرانی مرسک سال 2022 را با قدرت آغاز کرده است و اکنون انتظار دارد سود عملیاتی برای سال 30 میلیارد کرون داشته باشد. پیش بینی قبلی 24 میلیارد دلار بود.

این شرکت افزایش زیادی در تقاضا برای حمل و نقل دریایی تجربه کرده است که در نتیجه قیمت های بالاتر و نتایج مورد انتظار بهتری را به همراه داشته است.

شرکت کشتیرانی دانمارکی در بیش از 130 کشور جهان حضور دارد و حدود 80000 کارمند دارد.

کارشناسان محیط زیست در مورد ساخت شبه جزیره مصنوعی سوالاتی را مطرح می کنند

از ماه ژانویه که کار بر روی شبه جزیره مصنوعی Lynetteholm در نزدیکی کپنهاگ آغاز شد، میلیون ها تن خاک در خلیج Køgt Bugt در نزدیکی آن رسوب کرده است.

مقامات با استناد به گزارشی که بر اساس مطالعات علمی انجام شده است، اظهار داشته اند که این روند به محیط زیست دریایی منطقه آسیب نمی رساند، اما DR گزارش می دهد که یکی از مطالعات کلیدی مورد استفاده در این گزارش قدمتی 40 ساله دارد.

استادی از دانشگاه فنی دانمارک (DTU) به DR گفت که این مطالعه به اندازه کافی جامع نیست و برای نتیجه‌گیری در مورد تأثیر پروژه در خلیج Køge مناسب نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهرداد سیدعسگری
برگرفته از:
THE LOCAL.DK

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.