رفتن به محتوای اصلی

آلمان ارتش اوکراین را به سلاح ضدهوایی مجهز می‌کند
26.04.2022 - 17:25

کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفته است که این کشور سلاح‌های سنگین به اوکراین ارسال می‌کند.  بنا به نوشته سایت اشپیگل آنلاین او در جریان کنفرانسی که روز سه‌شنبه، ۲۶ آوریل به دعوت وزیر دفاع آمریکا برگزار شد، آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های گپارد (Gepard) به اوکراین را اعلام کرده است.

تانک‌های گپارد مجهز به سیستم‌های ضدهوایی هستند و در عین حال می‌توانند به اهداف روی زمین نیز حمله کنند. شرکت کراوس مافای وگمن آلمان (Krauss-Maffei Wegmann) که تولیدکننده این تانک‌ها است در حال حاضر شماری از آنها را که پیش‌تر در خدمت ارتش آلمان بوده‌اند در انبارهای خود دارد. این تانک‌ها قرار است پس از بازرسی‌های تکنیکی به اوکراین ارسال شوند.

 

. آموزش نظامیان اوکراین برای کار با  تانک‌های مجهز به توپ هویتزر (Panzerhaubitze 2000) که هلند آنها را به اوکراین ارسال می‌کند نیز بخش دیگری از تعهداتی است که قرار است آلمان عهده‌دار شود.

واکنش به انتقادها

 قول و قرارهای تازه خانم لامبرشت بخشی از تلاش‌ها برای کاستن از بار انتقادهایی است که به دلیل تعلل در ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین علیه دولت آلمان مطرح شده است.

لامبرشت در این راستا در کنفرانس یادشده که با شرکت حضوری ۲۰ وزیر دفاع در پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین آلمان برگزار می‌شود، جزئیات بیشتری از اختصاص بودجه ویژه ۱۰۰ میلیارد دلاری برای تجهیز ارتش آلمان و نیز ابعاد و میزان ارسال سلاح‌های متفاوت به اوکراین را توضیح داد و به تشریح تغییر اساسی در نگاه امنیتی و نظامی دولت آلمان در پی حمله روسیه به همسایه شرقی‌اش پرداخت.

 

علاوه بر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا  همه همتایان او در اتحادیه اروپا و همچنین وزیر دفاع اوکراین و دبیرکل ناتو نیز در جلسه رامشتاین حضور دارند. آمریکایی‌ها در آستانه تشکیل این جلسه تاکید داشته‌اند که از اروپا انتظارات بیشتری در مورد ارسال سلاح به اوکراین دارند.

یک سخنگوی وابسته به ارتش ایالات متحده به اشپیگل گفته است که این کشور تا کنون قول تحویل سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سلاح را به اوکراین داده است. او هدف از کنفرانس رامشتاین را یافتن راه‌هایی با متحدان آمریکا جهت تجهیز موثرتر اوکراین و افزایش توانایی آن برای مقابله با حملات روسیه عنوان کرده است.

لوید آستین وزیر دفاع و آنتونی بلینکن وزیر امور خا رجه ایالات متحده روز یکشنبه ۲۴ آوریل در جریان سفر به کی‌یف، پایتخت اوکراین قول کمک‌های نظامی بیشتر به این کشور دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.