رفتن به محتوای اصلی

هشدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل: جنگ در سوریه تشدید شده است
28.04.2022 - 19:32

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه می‌گوید که جنگ در سوریه به پایان نرسیده است و به شدت جریان دارد.

گی‌یر پدرسن، دیپلمات نروژ‌ی، گفت که بن‌بست راهبردی‌ کنونی در سوریه و عدم حضور سوریه در عناوین خبری نباید باعث این تصور شود که سوریه به توجه یا منابع کمتری نیاز دارد، یا دستیابی به راه‌حل سیاسی امری ضروری نیست.

آقای پدرسن خواستار تمرکز بیشتر بر سوریه شد و تاکید کرد که منازعه‌ای در مقیاس سوریه به راه‌ حل سیاسی همه‌ جانبه از نوع قطع‌نامه ۲۲۵۴ شورای امنیت نیاز دارد.

تمرکز قطعنامه ۲۲۵۴ که هفت سال پیش به اتفاق آرا به تصویب رسیده بود، راه‌ حلی سوری را برای جنگ سوریه از طریق مذاکره مستقیم میان حکومت و مخالفان خواستار شده بود.

وی با اشاره به ادامه جنگ در سوریه گفت: «بار دیگر شاهد افزایش حملات هوایی در شمال غربی، برخوردهای شدت‌یافته در اطراف عفرین و شمال شرقی،‌ و تبادل موشک و أتش توپخانه، و انفجار بمب‌ دست‌ساز و جاسازی شده در اتومبیل‌ و دیگر رویدادهای امنیتی در تمام جبهه‌ها هستیم.»

پدرسن سوریه را همچنان یکی از عظیم‌ترین بحران‌های انسان‌دوستانه‌ جهان دانست و گفت که مشقات مردم سوریه به بالاترین سطح خود از آغاز جنگ تاکنون رسیده است.

به گفته نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، بحران اوکراین اینک مورد توجه جهانیان است، اما شمار آوارگان و بی‌جاشدگان در داخل و خارج از سوریه همچنان از اوکراین بیشتر است.

جویس امسویه، دستیار دبیرکل در امور انسان‌دوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری، نیز هشدار داد که توجه جهانیان به جنگ دیگری معطوف شده و سوریه دارد به یک بحران فراموش شده تبدیل می‌شود، در حالی که میلیون‌ها نفر همچنان برای تامین خوراک فرزندان در تلاش هستند، منابع برای کمک‌های اضطراری در سوریه رو به کاهش گذاشته است.

دستیار دبیرکل سازمان ملل گفت ۴.۱ میلیون نفر در شمال‌ غربی سوریه نیازمند کمک‌های انساندوستانه هستند و در حدود یک میلیون نفر، بیشتر زن و کودک، در چادر زندگی می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
VOA

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.