رفتن به محتوای اصلی

ریزش مخاطبان و تغییر مدیران شبکه‌های تلویزیونی
29.04.2022 - 09:49

با گذشت نزدیک هشت ماه از ریاست پیمان جبلی بر سازمان صداوسیما، تغییرات به شکل پررنگ‌تری رسانه ملی را در برمی‌گیرد و مدیران شماری از شبکه‌های تلویزیونی به زودی دستخوش تغییر می‌شوند؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد انتقادات اخیر رئیس صداوسیما درباره ریزش مخاطب این رسانه، پیش زمینه آن باشد و این تغییرات را به خوبی توجیه خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ پیمان جبلی، هفتم مهر ۱۴۰۰ به عنوان ششمین رئیس صداوسیما در دوران پس از انقلاب حکم گرفت و اکنون در هشتمین ماه حضورش در راس این سازمان عریض و طویل، در جمع هنرمندان نسبت به کاهش مخاطبان صداوسیما اعتراف و ابراز نگرانی کرده است؛ ابراز نگرانی که همچنان امید می‌رود در راستای تغییر ریل صداوسیما به سازمانی با بدنه نیروی انسانی کوچک و چابک باشد، هرچند بعید به نظر می‌رسد.

اکنون شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که تغییر مدیران شمار قابل توجهی از شبکه‌های تلویزیونی در راه است و چهره‌های تازه‌ای در مسیر مدیریت شبکه‌های تلویزیونی هستند؛ هرچند اسامی کاندیدای مطرح در گمانه زنی‌ها به لحاظ فکری یا توان اجرایی، تفاوت آشکاری با مدیران کنونی ندارد، نخست باید دید آیا این اشخاص منصوب می‌شوند و در صورت انتصاب، به شکل عملی نیز ناموفق هستند و نمی‌توان پیش‌داوری قطعی کرد.

در چند دوره اخیر، تغییر مدیران صداوسیما توسط روئسای صداوسیما معمولاً در فاصله چند هفته تا سه ماه پس از روی کار آمدن رخ می‌داد و از این منظر جبلی زمان قابل توجهی نیز به مدیران داده است؛ فرصتی که مشخص نیست به تحلیل و ارزیابی وضعیت مدیران کنونی سپرده شده یا به ارزیابی و تعیین مدیران جایگزین گذشته است!

مطابق با این گمانه زنی‌ها که قاعدتاً قطعی تلقی نمی‌شود، درباره تغییر معاونت سیما تردید‌هایی وجود دارد و احتمالاً مدیر دو شبکه تلویزیونی که یکی از آن‌ها نیز به شدت در معرض انتقاد بوده، تغییر نمی‌کند. درباره تغییرات در معاونت صدا و برخی شبکه‌های رادیویی و دیگر بخش‌های صداوسیما نیز گمانه زنی‌هایی مطرح است، اما به پررنگی تغییرات در شبکه‌های تلویزیونی نیست و کمتر توجه ناظران را به خود جلب کرده است.

یکی از دلایلی که نمی‌توان قطعی درباره جزئیات تغییرات سخن به میان آورد، این است که تغییرات مدیریتی در صداوسیما و به ویژه در مدیریت حساس شبکه‌های تلویزیونی متکی بر منظومه‌ای از تصمیم‌گیری‌ها در سطوح مختلف است که رئیس صداوسیما نیز در یکی از سطوح و معاون سیما نیز در سطح دیگری قرار دارد. برخی مدیران در معرض تغییر نیز رایزنی‌های خود را در این سطوح آغاز کرده‌اند تا از فهرست تغییرات خارج شوند؛ هرچند بعید به نظر می‌رسد این رایزنی‌ها ثمربخش باشند و درباره تغییر آن‌ها تصمیم گیری شده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
tabnak

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.