رفتن به محتوای اصلی

پوتین جنگ‌اتمی‌را به‌پذیرش شکست ترجیح می‌دهد!
29.04.2022 - 19:00

یکی از سردبیران ارشد تلویزیون دولتی روسیه گفت که ولادیمیر پوتین به‌جای قبول شکست در برابر اوکراین، به احتمال زیاد تمایل به شروع جنگ هسته‌ای همه‌جانبه دارد.

به گزارش ایندی‌پندنت، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر شبکه تلویزیونی دولتی آرتی و یکی از مهم‌ترین روسای رسانه‌های کرملین، چهارشنبه شب با بیان این سخنان در تلویزیون اعلام کرد که حمله هسته‌ای پوتین «محتمل‌تر» از شکست به‌اصطلاح عملیات نظامی ویژه در اوکراین است.

این سخنان الگوی تشدید لفاظی‌ در هر دو طرف را تقویت کرد، زیرا روسیه همچنان به غرب در مورد پیامدهای «برق‌آسای سریع» مداخله در تهاجم مداوم این کشور [به اوکراین] هشدار می‌دهد.

سیمونیان گفت: «یا در اوکراین شکست می‌خوریم یا جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود، به نظرم با توجه به شناختی که از خودمان و از رهبرمان داریم، جنگ جهانی سوم واقع‌بینانه‌تر است.»

«باورنکردنی‌ترین نتیجه این است که همه این‌ها با یک حمله اتمی به پایان می‌رسد، به نظر من احتمال این اتفاق از روندهای دیگر بیشتر است.» 

او به گروهی از کارشناسان گفت: «از یک سو این برای من وحشتناک است، اما از دیگر سو همین است که هست. ما به بهشت می‌رویم، درحالی‌که آن‌ها فقط غر می‌زنند... بالاخره همه ما یک روزی می‌میریم.»

اشاره سیمونیان به جنگ هسته‌ای در پی سخنان اخیر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، است که گفت تهدید درگیری هسته‌ای را نباید دست‌کم گرفت و اینکه هسته اصلی هر توافقی برای پایان دادن به درگیری در اوکراین تا حد زیادی به وضعیت نظامی میدان نبرد بستگی دارد.

لاوروف روز سه‌شنبه در تلویزیون دولتی گفت: «این موقعیت کلیدی ما است که همه‌چیز را بر اساس آن پایه‌گذاری می‌کنیم. اکنون خطرها بسیار بزرگ‌اند.»

او با اشاره به خطر جنگ هسته‌ای گفت: «نمی‌خواهم این خطرها را به شکل ساختگی بالا ببرم. خیلی‌ها این کار را دوست دارند. خطر جدی و واقعی است و نباید آن را دست‌کم بگیریم.»

پوتین در حالی‌ که به کشورهای غربی در مورد مداخله در جنگ هشدار داد، به شیطان، موشک بالیستیک قاره‌پیمای جدید روسیه (ICBM) اشاره کرد.

پوتین گفت: «تمام ابزارهای این کار را داریم‌ــ ابزارهایی که هیچ‌کس نمی‌تواند درباره‌اش لاف بزند. ما هم لاف نمی‌زنیم. در صورت نیاز از آن‌ها استفاده می‌‌کنیم و من می‌خواهم همه این را بدانند. ما در این مورد‌ همه تصمیم‌ها را گرفته‌ایم.»

هفته گذشته روسیه اعلام کرد سامانه موشکی بالیستیک قاره‌پیمای شیطان ۲ که با نام سامانه موشکی قاره‌پیمای سارمات نیز شناخته می‌شود را تا پاییز مستقر خواهد کرد، با کلاهکی که قادر است بریتانیا و همین‌طور اروپا و ایالات متحده آمریکا را هدف قرار بدهد و قابلیت حمل یک یا چند کلاهک هسته‌ای دارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در واکنش به سخنان روز چهارشنبه لیز تراس، وزیرخارجه بریتانیا، که گفت کشورهای مخالف حمله روسیه به اوکراین باید حمایت خود را دوچندان کنند، گفت ارسال تسلیحات سنگین به کی‌یف تهدیدی برای امنیت قاره اروپا است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «تمایل به پمپاژ تسلیحات از جمله سلاح‌های سنگین به اوکراین و سایر کشورها به خودی خود اقدام‌هایی است که امنیت این قاره را تهدید می‌کند و موجب بی‌ثباتی می‌شود.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
iran emrooz

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.