رفتن به محتوای اصلی

ناتو هرکاری برای جلوگیری از توافق سیاسی بین مسکو و کی‌یف انجام می‌دهد
30.04.2022 - 10:42

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که آمریکا و متحدانش در ناتو تمام تلاش خود را می‌کنند تا از توافقات سیاسی بین روسیه و اوکراین به‌منظور پایان درگیری نظامی جلوگیری کنند.

لاوروف شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: «اکنون شاهد تجلی استانداردهای دوگانه کلاسیک و نفاق نظام غربی هستیم. کشورهای ناتو با ابراز حمایت علنی از کی‌یف، هر کاری را انجام می‌دهند تا از دستیابی به توافق سیاسی برای پایان جنگ جلوگیری کنند. سلاح‌های مختلف از طریق لهستان و سایر کشورهای ناتو در یک جریان بی‌پایان به اوکراین ارسال می‌شود، همه اینها به‌بهانه "مبارزه با تهاجم روسیه" انجام می‌شود، ولی در واقع ایالات متحده و اتحادیه اروپا قصد دارند "تا آخرین نفر اوکراینی" با روسیه بجنگد، برای اینکه آنها نسبت به سرنوشت اوکراین و مردم این کشور کاملاً بی‌تفاوت هستند.»

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که اگر آمریکا و ناتو واقعاً به حل‌وفصل بحران اوکراین علاقه‌مند هستند، "باید به خود بیایند و تحویل سلاح و مهمات به کی‌یف را متوقف کنند". به‌گفته وی، روسیه و اوکراین می‌توانند در مذاکرات به نتایج قابل‌توجهی دست یابند اگر طرف اوکراینی مواضع خود را طبق دستورالعمل‌های رسیده از ایالات متحده و انگلستان تغییر ندهد.

لاوروف افزود: اگر آنها مذاکره‌کنندگانی صادق و وظیفه‌شناس بودند، به‌تدریج می‌توانستیم پیشرفت چشمگیری در روند مذاکرات داشته باشیم و به اوکراین ضمانت‌های امنیتی از سوی تعدادی از کشورها داده شود، ما هیچ مخالفتی با این مسئله نداشتیم. این تضمین‌ها در پیش‌نویس تهیه‌شده توسط طرف روسی با در نظر گرفتن مواضع طرف اوکراینی موجود است، ولی متأسفانه این کشورهای غرب هستند که به‌وضوح مقامات کی‌یف را کنترل می‌کنند. آنها سعی دارند روسیه را با کمک تحریم‌ها تضعیف کنند و علاقه‌ای به پایان درگیری‌ها ندارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
tasnim

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.