رفتن به محتوای اصلی

پیام رضا پهلوی به مناسبت روز کارگر: ایران از آواز شما پرخروش می‌شود
01.05.2022 - 05:54

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی به‌مناسبت روز جهانی کارگر، تداوم اعتراض‌های کارگران و معلمان در ماه‌های گذشته را «نشانه بیداری روح حق‌طلبی» در این قشر از جامعه دانست.

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «این حق‌طلبی در پیوند با ایران‌دوستی آزادی‌خواهانه، اعتراضات کارگران و معلمان را به مطالبات دیگر اقشار جامعه ایران از جمله دانشجویان، زنان و فعالان سیاسی و مدنی گره زده و جنبش‌های مختلف اعتراضی را در خیابان به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است.»

در روز جهانی کارگر، به همه زحمتکشان و مزدبگیران ایرانی به ویژه آنها که برای رسیدن به یک زندگی شرافتمندانه در ایران آزاد و آباد اعتراض و اعتصاب می‌کنند، درود می‌فرستم.

 

 

او با هشدار اینکه جمهوری اسلامی در کنار بازداشت و سرکوب امنیتی فعالان کارگری و معلمان، درصدد تفکیک اعتراض‌های صنفی و سیاسی است، این تلاش جمهوری اسلامی برای تفرقه‌انگیزی را محکوم به شکست دانست.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از پیامش نوشت: «در یک رژیم تمامیت‌خواه و مستبد دینی که بی‌کفایتی و فساد سیستماتیک در تمام ارکان آن نفوذ کرده، هر اعتراضی سیاسی است؛ و این سیاسی بودن در سخنان شجاعانه بسیاری از کارگران و معلمان معترض بیش از پیش خودش را نشان می‌دهد.»

شاهزاده رضا پهلوی زندگی شرافتمندانه را حق کارگران و معلمان در ایران برشمرد و نوشت: «امنیت شغلی و جانی حق شماست. اعتراض به دزدی‌ها و چپاول بی‌پایان این رژیم از جیب ملت ایران، حق شماست. اعتراض به دزدی‌ها و چپاول بی‌پایان این رژیم از جیب ملت ایران حق شماست. برایتان در راهی که در پیش گرفته‌اید، پیروزی آرزو می‌کنم.»

او در پایان پیامش نوشت: «بدانید که ایران از آواز شما پرخروش می‌شود و ملت به شما به چشم تحسین و آفرین می‌نگرد.»

معلمان قصد دارند روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران، مقابل اداره کل آموزش‌و‌پرورش در مراکز استان‌ها و همچنین مقابل اداره آموزش‌و‌پرورش در شهرستان‌ها تجمع کنند. کارگران و تشکل‌های کارگری همه ساله در روز جهانی کارگر برای تحقق مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

یک روز پیش از اعتراض‌های هم‌زمان کارگران و معلمان در ایران، پنج نفر از اعضای کانون صنفی معلمان و فعالان صنفی حقوق معلمان در ایران بازداشت شدند. ده‌ها فعال صنفی دیگر در سراسر کشور را نیز نیروهای امنیتی احضار کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.