رفتن به محتوای اصلی

شاهکار اطلاعاتی موساد !
01.05.2022 - 12:12

الون بن‌دیوید که فایل صوتی اعتراف مامور ایرانی را منتشر کرد از جزییات بیشتر این خبر می‌گوید:

العربیه - رسانه‌های اسرائیلی با انتشار یک «فایل صوتی» خبر دادند، ماموران سازمان اطلاعات و عملیات ویژه این کشور، موسوم به «موساد»، منصور رسولی یک مامور نیروی قدس سپاه پاسداران، که در طرح ترور 3 نفر نقش داشته است را در داخل ایران بازداشت و مورد بازجویی قرار داده‌اند.

رسولی در این فایل صوتی می‌گوید، از سوی جمهوری اسلامی موظف شده است تا یک کارمند سفارت اسرائیل در ترکیه، یک ژنرال آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در خاک فرانسه را به قتل برساند.

 

 

 

شبکه تلویزیونی «ایران‌اینترنشنال»، پیشتر با استناد به گزارش‌هایی اختصاصی، در همین زمینه خبر داده بود، نیروی قدس سپاه پاسداران «با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر قصد انجام سه ترور در ترکیه ، آلمان و فرانسه را داشته است.»

 

این گزارش در ادامه می‌افزاید، یک عضو «واحد 840» نیروی قدس سپاه پاسداران که در یکی از کشورهای اروپایی در بازداشت است، اذعان کرده که با دریافت 150 هزار دلار، مأمور به تهیه مقدمات این سه ترور مذکور بوده و پس از انجام این قتل‌ها، بنا بوده یک میلیون دلار دیگر نیز دریافت کند.

در این گزارش‌ها به هویت اهداف این طرح ترور اشاره‌ای نشده اما تصریح کرده است که این عضو «واحد 840» برای انجام این ترورها، قصد داشته از قاچاقچیان مواد مخدر استفاده کند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعیوت آخرونوت»، شنبه 30 آوریل، ضمن تأیید این گزارش، به نقل از برخی مقامات اسرائیلی نوشت، سازمان جاسوسی این کشور موفق شده طرح جمهوری اسلامی برای ترور یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول را خنثی کند.

ارتش اسرائیل پیشتر از وجود «واحد 840» نیروی قدس سپاه پاسداران پرده‌ برداشته و اعلام کرده بود، مسئولیت اصلی این واحد، «برنامه‌ریزی و آماده‌کردن زمینه برای ترورهای خارج از ایران است.»

جمهوری اسلامی پیشتر نیز از قاچاقچیان مواد مخدر برای هدف قراردادن مخالفان سیاسی خود در خارج از کشور استفاده کرده است.

ناجی شریفی زیندشتی که به عنوان یکی از «بزرگترین قاچاقچیان ایرانی» یاد می‌شود، یکی از آخرین مواردی بود که به گفته رسانه‌های ترکیه، دست‌کم در 10 مورد قتل دست داشته است.

باند زیندشتی متهم به ترور مسعودی مولوی، ادمین کانال «جعبه سیاه» در استانبول و همچنین ربودن «حبیب فرج‌الله چعب» فعال عرب اهوازی از ترکیه است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.