رفتن به محتوای اصلی

روزنامه جمهوری اسلامی به ابراهیم رئیسی پیشنهاد داد از ریاست جمهوری کناره‌گیری کند
07.05.2022 - 11:08

روزنامه محاظفه کار جمهوری اسلامی چاپ تهران در سرمقاله امروز خود به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پیشنهاد کناره گیری داده است.

این روزنامه از افزایش شدید قیمت کالاهای خوراکی انتقاد کرده و خطاب به آقای رئیسی گفته "حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند".

پیشنهاد کناره گیری آقای رئیسی از سمت ریاست جمهوری از سوی یک روزنامه محافظه کار پرنفوذ، حدود هشت ماه پس از آغاز به کار وی مطرح شده است.

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان "اعلام خطر جدی" به قلم مسیح مهاجری مدیر این روزنامه است که در دولت های پیشین ایران صاحب مقام بوده است.

آقای مهاجری با انتقاد شدید از کمبود، گرانی و نایاب شدن کالاهای خوراکی و اقلام اساسی از جمله مساله نان نوشته است "با مشاهده تصمیمات عجیب و غریب در بدنه دولت، احساس خطر جدی نموده و از روی خیرخواهی این خطر را به دولتمردان اعلام می‌کنیم. با توجه به حضور تعداد زیادی از عناصر گروه انحرافی وابسته و دل‌بسته به دولت‌های نهم و دهم در مسئولیت‌های کلیدی دولت سیزدهم، نمی‌توان احتمال شیطنت نفوذی‌ها برای براندازی این دولت را نادیده گرفت".

منظور از " عناصر گروه انحرافی وابسته و دل‌بسته به دولت‌های نهم و دهم" اعضای دولت محمود احمدی نژاد و منصوبان در دوره ریاست جمهوری هشت ساله وی است.

سرمقاله جمهوری اسلامی از طرح هایی همچون عرضه نان با کارت ملی و الزام شهروندان به خرید مازاد بر سهمیه ضروری با قیمت آزاد با عنوان "کاری شبیه انداختن جرقه به انبار باروت" یاد کرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه این سرمقاله که لحنی کم سابقه خطاب به رئیس جمهور ایران دارد نوشته است"اگر پدید آمدن وضعیت بسیار ناپایدار و خطرناک کنونی کار نفوذی‌ها نباشد، باید آن را نتیجه ضعف مدیریت دولتمردان به ویژه وزرای اقتصادی دانست. آقای رئیس‌جمهور هم باید به این سوال اساسی پاسخ بدهد که چقدر زمان لازم است تا ایشان متوجه شود که با گفتاردرمانی نمی‌توان کشور را اداره کرد".

سرمقاله از محکوم نشدن حمله روسیه به اوکراین، بلاتکلیف ماندن مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای برجام و مقصر جلوه دادن دانستن اسرائیل و آمریکا در وضعیت جاری ایران انتقاد کرده است.

نویسنده این سرمقاله گفته "تصور نکنید کشور فاقد نیروهای کاردان و مدبر است. حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند".

 حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند from سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به ابراهیم رئیسی

حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به ابراهیم رئیسی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.