رفتن به محتوای اصلی

فرمانده نیروهای مسلح فرانسه: باید آماده نبرد فراگیر و طولانی با روسیه شویم
07.05.2022 - 16:46

فرمانده کل نیروهای مسلح فرانسه با اشاره به توان تسلیحاتی روسیه گفت که غرب باید بجای تلاش برای تضعیف مسکو خود را برای رقابتی طولانی تر و فراتر از اوکراین آماده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ژنرال تیری بورکارد» فرمانده کل نیروهای مسلح فرانسه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت که هرچند تهاجم روسیه به اوکراین طبق برنامه‌های اولیه کرملین پیش نرفت، اما غرب باید برای رقابتی طولانی‌مدت با مسکو آماده شود که این امر خطری فراتر از جنگ کنونی در پی دارد.

ژنرال بورکارد تشریح کرد که اروپا باید برای رقابتی طولانی مدت با روسیه، دوباره مسلح شود و اتحاد خود را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که ما نه فقط در مورد اوکراین، بلکه در مورد کشورهای بالتیک، لهستان و مجارستان هم صحبت می کنیم.

وی با اشاره به تاکید مسکو بر توسعه ظرفیت‌های تخصصی از جمله تسلیحات مافوق صوت افزود: ما باید به خوبی آگاه باشیم که روس‌ها یک راهبرد بلندمدت دارند. آنها درگیر یک نبرد اطلاعاتی هستند و غرب را وابسته به انرژی خود کرده اند. فقدان آزادی عمل ما ناشی از حضور در این تار عنکبوتی است که توسط روسیه ایجاد شده است.

وی در عین حال یادآور شد که حمله روسیه به اوکراین آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت. به ادعای وی هدف نخستین مسکو از حمله به اوکراین، سرنگونی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین بود. وی عدم موفقیت روسیه در رسیدن به این هدف را دلیلی برای توقف راهبرد بلندمدت روسیه ارزیابی کرد.

بورکارد ادامه داد: اروپا باید از این فرصت برای سازماندهی مجدد، ایجاد راهبرد بلندمدت و برنامه ریزی برای فردای پس از جنگ اوکراین استفاده کند. این ژنرال فرانسوی گفت: ما باید دوباره مسلح شویم، انسجام را تقویت کنیم و خود را در موقعیتی قرار دهیم که رقیب روس ها باشیم.

فرمانده کل نیروهای مسلح فرانسه با بیان اینکه غرب در پی تضعیف روسیه است، تاکید کرد این کشور به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد که دارای سلاح هسته ای است، از بین نمی رود و اروپا باید بجای تلاش برای تضعیف مسکو به دنبال بازسازی معماری امنیتی با آن باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
tabnak

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.