رفتن به محتوای اصلی

بازداشت رانندگان و کارگران شرکت واحد و جایگزینی سپاه به‌جای رانندگان + فیلم
17.05.2022 - 08:44

به گفته سندیکای کارگران شرکت واحد، پس از حضور زاکانی شهردار تهران، چند تن از رانندگان و کارگران اعتصابی دستگیر شدند. کارگران با شعار «شهردار بی‌لیاقت استعفاء» خواهان برکناری وی شدند.

حضور پر شمار نیروی انتظامی در توقفگاه سامانه چهار شرکت واحد برای فشار بر رانندگان و کارگران شرکت واحد و شکستن اعتصاب محسوس بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، دخالت پلیس برای شکستن اعتصاب و دخالت در مطالبه‌گری کارگران را قویا محکوم کرد.

به گفته این سندیکا، به دلیل هراس مدیریت شهر تهران و نیروهای امنیتی از ادامه اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد، روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، افرادی از سپاه پاسداران را به سامانه چهار بی‌آرتی واقع در نازی‌آباد آورده‌اند و در حال آموزش رانندگی به این افراد با اتوبوس‌های شرکت واحد هستند.

در گزارش سندیکا آمده است: «در ادامه اعتصاب رانندگان شرکت واحد از اولین ساعات بامداد سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سامانه‌های خطوط بی آر تی، کارگران واحدهای تعمیرگاه و پنجری و توقفگاه‌ها هم به اعتصاب پیوستند. با وجود اینکه تمامی مدارس و دانشگاهها و ادارات را در تهران تعطیل کرده‌اند. اما تاثیرات اعتصاب رانندگان شرکت واحد خطوط بی آر تی در سطح شهر تهران کاملا مشهود می‌باشد.»

آخرین خبرها حاکی از این است که ۳۰ راننده از اتوبوسرانی کرج به توقف‌گاه غرب سامانه یک بی‌آرتی (پارکینگ استادیوم آزادی)، برای شکستن اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد اعزام کرده‌اند.

همچنین اطلاعیه‌ای از طرف شهرداری تهران با این مضمون صادر شده است:

پس از بررسی‌های انجام شده به دستور شهردار تهران، حقوق ماه جاری کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، تا تعیین‌تکلیف قطعی از مجاری قانونی، با افزایش ۴۰ درصدی پرداخت خواهد شد.»

سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در پاسخ به این اطلاعیه گفته است:

«رانندگان و کارگران شرکت واحد فریب ترفند‌های نخ‌نمای شهردار یا هر مسئول دیگری را نمی‌خورند و تا افزایش حقوق قطعی و آزادی کارگران بازداشتی اعتصاب ادامه دارد.»

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های به‌حق کارگران شرکت واحد و تلاش مذبوحانه‌اشان برای اخلال در اعتصاب کارگران را محکوم می‌کند. سندیکا نسبت به دستگیری رانندگان و کارگران و ادامه بازداشت شدگان در جریان اعتصاب هشدار می‌دهد و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط کارگران بازداشت شده می‌باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
سایت ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.