رفتن به محتوای اصلی

دستور تازه بایدن؛ اعزام صدها کماندوی آمریکایی به سومالی
17.05.2022 - 11:10

منابع مطلع غروب دوشنبه به وقت تهران گفتند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعزام مجدد صدها نیروی عملیات ویژه را به سومالی صادر کرده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» سه مقام مطلع گفتند، علاوه بر این، بایدن درخواست پنتاگون برای نمایش اقتدار دائمی در هدف قرار دادن حدود ده‌ها سرکرده مظنون الشباب، گروه تروریستی سومالیایی وابسته به القاعده را تایید کرده است.

این اقدام بایدن در تضاد با تصمیم او در سال گذشته برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است. مقامات مطلع گفتند که بایدن و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در این زمینه باهم گفت‌وگو کرده بودند.

گروه تروریستی الشباب از سال ۲۰۰۸ در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در «موگادیشو» و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

«آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز این اقدام را تایید کرد و گفت که این امر نبرد موثرترعلیه الشباب را امکان پذیر می‌کند. واتسون به تعداد نیروهایی که ارتش مستقر خواهد کرد اشاره نکرد، اما دو مقام دیگر مطلع آمریکایی فاش ساختند که شمار نیروها حدود ۴۵۰ نفر خواهد بود.

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، راهبرد دولت بایدن در سومالی تلاش برای کاهش تهدید الشباب با سرکوب توانایی آن در اجرای عملیات‌های پیچیده است.

افریکام، مقر ارتش امریکا در قاره آفریقا همواره در حملات هوایی خود مدعی بوده که هیچ غیر نظامی کشته یا مجروح نمی‌‌شوند. آمریکا سال‌ها با ادعای حمایت از دولت ضعیف سومالی که تحت حمایت سازمان ملل قرار دارد، حملات هوایی را در این کشور انجام داد و غیر نظامیان این کشور با حملات هوایی اشتباه آمریکا جان خود را از دست دادند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره بارئی
برگرفته از:
fars news

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.