رفتن به محتوای اصلی

هشدار نسبت به احتمال تخریب، جابجایی و دستکاری خاوران
28.05.2022 - 13:13

روز جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ رژیم جمهوری اسلامی  با ایجاد حصار کشی با « دیوارهای بتونی» و« نصب دوربین های مدار بسته» در اطراف «خاوران» در تهران پرداخت؛ این اقدام جنایتکارانه  بیش و پیش از آنکه گامی در جهت محدود سازی، پنهان سازی و پاک کردن حافظه تاریخی مردم ایران از جنایات دهه ۶۰ باشد، نشانگر اهداف شوم جهت پاکسازی آثار جنایت٬ تخریب، جابجایی مزار ها و دستکاری و زدودن آثار جنایات و سنگ مزار ها و...است.

با پایان یافتن محاکمه حمید نوری شکنجه گر و دادیار زندان گوهر دشت در قتل عام ۶۷ در استکهلم و عواقب حقوقی، سیاسی و بین المللی برای رژیم و همچنین بازتاب  این جنایت علیه بشریّت  در میان مردم و بویژه نسل های جوان، و فرارسیدن حکم دادگاه بین المللی که در ۱۴ جولای اعلام خواهد شد، اقدام رژیم معنا و مفهوم دیگری می یابد، بدین سبب نمی توان اقدام جدید رژیم جمهوری اسلامی را صرفاً همچون محدود سازی های سالیان گذشته تحلیل و بررسی نمود.

بنابر این لزوم هوشیاری، اطلاع رسانی، موضعگیری و اقدام عملی سازمانها و نهادهای حقوق بشری..و « درخواست اعزام ناظران بین المللی به خاورا ن» و اعلام « هشدار نسبت به احتمال تخریب، جابجایی و دستکاری... خاوران» مسئولیت و وظیفه عاجل همه دادخواهان و فعالین حقوق بشری و... است.

بویژه آنکه در حیص و بیص تظاهرات مردم به خشم آمده از فاجعه ریزش متروپل در آبادان و آوار گرانی و فساد... رژیم جمهوری اسلامی فرصت مناسبی یافته تا جهت دستکاری، دستکاری،جابجایی تخریب، و نابودی آثار جنایت را به انجام برساند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سیامک نادری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.