رفتن به محتوای اصلی

جواب به تیرهای ملامت شرطی شده !
10.06.2022 - 07:54

 

درک من از یک فرد ، یا جریان سیاسی واقع بین وآینده نگر چیزی نیست جز دیدن واقعیت هاو تحولات اجتماعی توسط آن ها.

احاطه بر تحولاتی که در یک پروسه زمانی "آنچه که در حال حاضر در بطن جامعه می گذرد.

درک درست ازتوان وخواست نیروهائی که با خواسته های آزادی خواهانه وعدالت جویانه در میدان زندگی فردی واجتماعی با اشکال مختلف مبارزه می کنند.نیروهائی که بنا بدرک خود پشت سر فرد یا جریانات سیاسی بسیج می شوند.

مگر نه که سیاست بزرکترین هدفش بسیج و سازماندهی این نیروهاست !همراه کردن نیرو های سیاسی واجتماعی در راستای برنامه های خود!

فرد و جریان سیاسی که قادر شود هم رائی و هم گامی اجتماعی را حول شعار های معین که در حال حاضر سرنگونی جمهوری اسلامیست!بوجود بیاورد و برای برقراری یک جامعه آزاد وسکولارمبتنی بر عدالت اجتماعی و قانونیت براساس انتخاباتی کاملا آزادومسالمت آمیزتلاش کندباید مورد تکریم واستقبال قرار گیردودر راستای چنین خواستی اقدام شود!

نیروئی که بتواند تهداب جامعه ای مدرن همگام با زمان وبهره مند از توان میلیون ها جوان ونسل های نوجوانی که تازه پای در صحنه اجتماعی نهاده اند را پی ریزی نماید .

با تکیه بر تخصص و روح ملی صد ها هزار متخصص که بسیاری از آنان خارج ازکشورند و بسیاری نیزدر داخل کشور پایه های یک حکومت ملی متکی بر تخصص و کار آئی افراد راسازمان دهی نماید .

این آرزوی نهائی من است بعنوان یک فرد سیاسی که تمام دوران نوجوانی وجوانیم را در مبارزه برای چنین جامعه ای گذرانده ام .چه راه ها و کژ راه ها که نرفته ام .حال با قدم های پیرانه این مسیر سنگلاخی را طی می کنم می افتم بر میخزم ! با هر بر خاستنی از خود می پرسم چرا افتادم؟ خطایم کجا بود؟چگونه بر خطا های خود بدیده نقاد و منصفانه بنگرم ؟

بی هراس از نقد ها که برخی از سر دوستی ودرکی مخالف ودیگرگونه با من صورت می گیرد !وبرخی بعادت دیرین وگرفتار شده در بند تعصب گروهی !

افرادی که نمی بینند و انکارمی کنند آن چه که برخلاف نظر آن در جامعه می گذرد! تیر ملامت رها می کنند بی آن که نظر دقیق خود بیان کنند.

نگاه وبرخورد من به صحنه مبارزه جاری در جامعه به حضورهر دم فزاینده آحاد مردم بخصوص نسل جوان در صحنه مبارزات صنفی وسیاسی است ! به شعار های بر آمده از دل چهل سال تجربه حکومت اسلامی .

پایبندی به حقیقت است ونیاز مردم بدور از هر تعصب گروهی ومنیت فردی! چرا که من را هوای نام خویشتن یا گروه سیاسی دیرینم نیست "هر چه مارا لقب دهند آنیم"

از این رو برخورد من به مسیر طی شده توسط آقای رضا پهلوی وبازتاب گفتار ورفتارش در صحنه مبارزه سیاسی بر همین اساس است . می گویند وانتقاد می کنند که سلطنت طلب شده ام ! ازکجا نمی دانم . از خود می پرسم براستی کدام یک از رهبران سیاسی این جریانات راه خود نقد کرده .از جایگاه سازمانی خود پائین آمده !خارج از دایره گروهی خود را نگاه کرده و بعنوان فردی آزاد نقطه نظر های خود رابیان نموده است ! از جایگاه کبریائی خود فاصله گرفته ،پای بر واقعیت اجتماعی نهاده است ؟

"چه خوشبختند کسانی که درون پوست گردوئی خود را پادشاه جهان می دانند! "

کدام یک اگر در موقعیت آقای رضا پهلوی بودند درد تیر ملامت بسیارانی می پذیرفتند وبرعکس سودای سلطنت اعلام می کردند "من اساس دموکراسی را بر مبنای جمهوریت می‌بینم، یعنی حق انتخاب مر دم! "شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد" هشت اردیبهشت هزار سیصد نودو دو.

یا این گفتار در ارتباط با امر پادشاهی وراثتی که وراثت را برای هیچ مقامی دموکراتیک و قابل قبول نمی داند! "مشروعیت هرنظامی تنها در جمهوریت یعنی با تکیه بر رای مردم، رای اکثریت ممکن می گردد، دموکراسی بدون ساختار های قدرتمند مدنی، بدون سازمان ها، احزاب و رسانه های آزاد و تامین حقوق اساسی فردی و شهروندی، بدون واگذاری اعمال حکومت به احزاب و سازمان های برآمده از انتخابات آزاد ممکن نمی گردد." چه جای سخن می ماند.

ای کاش! ای کاش! ما را توان نگاه کردن بی هراس در چشم واقعیت بود بدون پیش داوری . بدون نیت خوانی مرسوم بین جریان ها اپوزیسیون که نیت همه را پیشاپیش می دانند ووقادر بدیدن نیات درونی افراد هستند بی آن که نظر بردرون خود وراه رفته خویش کنند .

از نظر من در حال حاضر هیچ امری مهم تر از پرداختن به پیام اخیر آقای رضا پهلوی وتقویت مواضع اپوزیسیون خارج از کشورنیست .اگر واقعا مبارزان جدی برای آزادی و برپائی حکومتی بر اساس سکولاریسم ،دمکراسی،عدالت اجتماعی ! براساس یک انتخابات آزاد هستیم!

باید بپذیریم این پیام را و بی جواب نگذاریم! بدون حب وبغض ،بدون نیت خوانی!

"امروز بزرگترین اپوزیسیون و آلترناتیو جمهوری اسلامی، شما ملت ایران هستید که از همیشه متحدترید و بدون توجه به دسته‌بندی‌ها و گرایش‌های سیاسی، چپ و راست، جمهوریخواه و مشروطه‌خواه، دوشادوش هم برای آینده‌ بهتر تلاش کنیم!" کجای این در خواست جای سکوت وملامت دارد ؟ ابوالفضل محققی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.