رفتن به محتوای اصلی

رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن! اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی + فیلم
26.06.2022 - 12:15
بازنشستگان تامین اجتماعی - کرمانشاه
تهیه و تنظیم:
ایران کارگر

بنا به فراخوان قبلی روز یکشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه، اراک، رشت و … به خیابان آمدند.

رئیسی حیا کن مملکتو رها کن

تجمع‌ و راهپیمایی بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به اجرا نشدن مصوبه شورای عالی کار و وعده‌های دروغ رئیسی در شهرهای مختلف

بنا به فراخوان قبلی، امروز بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. در شهر اهواز بازنشستگان حین برگزاری راهپیمایی در برابر استانداری با شعار: «شش کلاسه دروغگو استعفا استعفا» خواستار برکناری رئیسی شدند. این اعتراضات از ۱۶ خردادماه آغاز شده است و تاکنون در شهرهای مختلف ادامه دارد. معترضان می‌گویند ما بازنشستگان و خانواده‌هایمان و اقوام درجه یک خود، بیش از 30 میلیون نفر هستیم که برای تامین نان شب خود هر لحظه در نگرانی به‌سر می‌بریم.

بنا به فراخوان قبلی روز یکشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، کرمانشاه، اراک، رشت و … به خیابان آمدند. خواسته حداقلی بازنشستگان اجرای مصوبه شورای عالی کار است.

در شهر اهواز بازنشستگان در گرمای شدید، حین راهپیمایی در برابر استانداری با شعار: «شش کلاسه دروغگو، استعفا استعفا» خواستار برکناری رئیسی شدند. رئیسی از آغاز دوران ریاست جمهوریش به هیچ‌یک از وعده‌ها و قول‌های خود عمل نکرده است. بازنشستگان در اهواز با شعار «تا حق خود نگیریم، هر روز همین بساطه.» تاکید کردند تا رسیدن به خواسته‌هایشان کف خیابان را رها نخواهند کرد.

بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه نیز با تجمع جلو سازمان تامین اجتماعی فریاد می‌زنند: «فریاد فریاد، از این‌همه بیداد.»

در شهر اراک بازنشستگان استان مرکزی با شعار «رئیسی حیا کن، مملکتو رها کن»، خواستار برکناری وی شدند.

آنها همچنین شعار می‌دهند: «عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»، «شش کلاس بی سواد …..زدی به اقتصاد.»

«رئیسی حیا کن، مملکت رو رها کن»

در رشت نیز بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم افزایش حقوق و مستمری‌ها، اجرا نشدن کامل همسان‌سازی و تحقق نیافتن دیگر مطالبات‌شان تجمع کردند. آنها در برابر کانون کارگران بازنشسته علیه تخلف دولت در مداخله غیرقانونی به افزایش حقوق شعار می‌دادند:‌ «فریاد فریاد از این همه بیداد».

بـازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند که  سازمان تامین اجتماعی، بزرگترین گروه اقتصادی کشور به نام «شستا» را با نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار دارد.

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند دولت رئیسی در حال حاضر به فکر افزایش حقوق ما نیست. در صورتیکه سازمان تامین اجتماعی یکی از ثروتمندترین سازمان‌های غیردولتی ایران است.

این سازمان بزرگترین گروه اقتصادی کشور را به نام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نام اختصاری، شستا در اختیار دارد که همه کاره آن دولت است.

در رابطه با منابع مالی این سازمان، تنها مجموع دارایی‌های شستا در اردیبهشت ۹۹ و زمانی که دلار کمتر از ۵۰۰۰ تومان ارزش داشت، بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که بعد از ورود این شرکت به بورس رسما اعلام شده است. با احتساب شرایط امروز و ۵ برابر شدن ارزش دلار و گاها ۱۰ برابر شدن قیمت‌ها، امروزه میزان همان دارایی حداقل به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران کارگر
برگرفته از:
ایران کارگر

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.