رفتن به محتوای اصلی

مادرید: چراغ سبز ترکیه برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو
28.06.2022 - 22:09
برگردان:
علی یعغوب وند

نخست وزیر سوئد ماگدالنا اندرسون: ما و فنلاند با ترکیه به توافق رسیده ایم.

امروز در گردهم آیی سران ناتو در مادرید طی یک نشست طولانی بین ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند به تفاهم رسیدند. این بدان معناست که ترکیه اکنون موافقت می کند که سوئد و فنلاند می توانند به عضویت ناتو در آیند.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوئد امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که در این جلسه علاوه بر رهبران سه کشور، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو، هم شرکت داشته است.

ماگدالنا اندرسون و آن لینده، نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوئد، در این کنفرانس با ابراز خوشحالی اعلام کردند که کشورشان هم اکنون در آستانه ورود به ناتوست، موقعیتی که برای امنیت کشور و مردم سوئد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ماگدالنا اندرسون تاکید نمود که هر سه کشور در مورد محتوای این توافقنامه که شامل موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و ​​نحوه همکاری کشورها پیرامون مسائل امنیتی است هم نظر هستند. وی همچنین اشاره نمود که در این نشست گفتگوهایی پیرامون قوانین صادرات اسلحه به ترکیه صورت گرفته است.

نخست وزیر سوئد همچنین در برابر این سوال که چه چیزی باعث رضایت و نرمش ترکیه در این باره شده است، اظهار داشتند که: ما بحث های خیلی طولانی داشتیم، اما مشکل بتوان گفت که دقیقاً چه چیزی آنها را به پذیرش این امر واداشته است!

وزیر امور خارجه سوئد، آن لینده، هم طی این کنفرانس اعلام کرد که مذاکرات هفته آینده در بروکسل ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از تشریفات حقوقی سوئد رسما در وضعیت کشور دعوت شده قرار خواهد گرفت.

او همچنین اضافه نمود که دلیل اینکه آنها توانستند در مذاکرات پیشرفت داشته باشند این بوده است که همه طرف ها از خود اراده و جدیت نشان دادند و ما هم به صراحت اعلام کردیم که نگرانی ترکیه در مورد حملات تروریستی را جدی می گیریم. لینده همچنین نقش و کمک ناتو در طول مذاکرات را مهم و تعین کننده قلمداد نمود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.