رفتن به محتوای اصلی

سردار نصیری: من جاسوس نیستم!
02.07.2022 - 15:06

علی نصیری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری حوزه خبر بازداشت شدنش را شایعه عنوان کرد و گفت: «حقیر هنوز هم مشغول به کار هستم و این شایعاتی که در حال بیان شدن است و به نوعی در مجموعه‌های داخلی و هم خارجی به آن می پردازند، این یک شایعه بیش نیست.»

علی نصیری بدون اینکه مستقیما بخواهد بازداشت نشدنش را اعلام کند، به تعریف از فعالیت‌هایش در سپاه پرداخت و گفت: «متأسفانه شایعه بازداشت بنده به جرم جاسوسی توسط معاندین یا کسانی که هم بغضی نسبت به انقلاب و هم نسبت به سپاه دارند در حال انتشار است. بنده حقیر به عنوان یک سرباز ولایت از روزی که به مجموعه سپاه ورود کردم یکی از افتخاراتم این بوده که لباس خدمت را در این مکان و نهاد مقدس به تن کردم و طی این ۳۰ و اندی سال خدمت حقیر آن چه که برای من افتخار بوده پاسداری برای نظام انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بوده که الحمدالله خدا را شاکرم که این توفیق را به این حقیر عنایت فرموده است.»

پیش از این نشریه نیویورک تایمز در گزارشی که روز چهارشنبه هشتم تیر منتشر کرده بود، مدعی شد که در پی ضربات سنگین جاسوس‌های اسرائیل، برخی اسامی بزرگ در ایران هزینه بالایی پرداخته‌اند و یک فرمانده پیشین سپاه بازداشت شده است. نیویورک تایمز نام این فرمانده سپاه را علی نصیری عنوان کرد.

این نشریه از قول فردی که با مقامات ارشد سپاه ارتباط نزدیک داشته نوشته است که علی نصیری به اتهام جاسوسی برای اسرائیل مخفیانه دستگیر شده است.

نیویورک تایمز معتقد است این دستگیری در ادامه درخواست‌ها برای پاکسازی و عدم اعتماد رهبر جمهوری اسلامی نسبت به عملکرد نیروهای ارشد اطلاعاتی عنوان کرده است.

این نشریه مجددا از قول یک مقام ایرانی، بدون ذکر نامش می‌گوید که این بازداشت «دو ماه پس از دستگیری ده‌ها کارمند برنامه توسعه موشکی وزارت دفاع ایران به ظن افشای اطلاعات محرمانه نظامی از جمله نقشه‌های طرح‌های موشکی به اسرائیل» بوده است.

سال‌های گذشته نیز نیز شایعاتی در مورد بازداشت و یا پناهندگی علی نصیری در برخی سایت‌های خارج ایران منتشر شده بود.

خبرگزاری تسنیم در این باره نوشته است: «سال ۱۳۹۸ و پس از تودیع سردار نصیری از فرماندهی حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شایعه‌ای با عنوان پناهندگی، بازداشت و فرار یک فرمانده سپاه در کانال‌ها و رسانه‌های معاند منتشر شد. شایعه ای که همان زمان با بررسی خبرنگاران مشخص شد صحت ندارد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.