رفتن به محتوای اصلی

مقام امنیتی اسرائیل: سپاه از باندهای تبهکار استفاده گسترده می‌کند
08.07.2022 - 18:50

یک مقام امنیتی اسرائیل به ایران اینترنشنال گفت استفاده از باندهای تبهکار جزیی از روش سپاه پاسداران برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای مختلف از جمله ترکیه است.

این مقام امنیتی اسرائیل که تمایل نداشت نامش افشا شود، درباره گزارش رسانه‌های ترکیه مبنی بر استفاده سپاه پاسداران از باندهای مافیایی در این کشور به منظور ترور شهروندان اسرائیل، به ایران اینترنشنال گفت: «استفاده از باندهای تبهکاری و مافیا از سال‌ها پیش جزیی از روش سپاه برای عملیات تروریستی در کشورهای مختلف از جمله ترکیه است.»

این مقام امنیتی تأکید کرد نیروی قدس و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از جمله در ترکیه، آمریکای جنوبی و قبرس از مجرمان، باندهای مافیایی، قاچاقچیان مواد مخدر و حتی جنایتکاران ساده، برای انجام حمله‌های مورد نظرشان استفاده گسترده می‌کنند.

او به در این میان به منصور رسولی اشاره کرد؛ فردی که موساد او را در ایران بازجویی کرده و گفته شد قرار بوده یک شهروند اسرائیلی را در ترکیه، یک ژنرال ارشد آمریکایی را در آلمان و یک روزنامه‌نگار را در فرانسه ترور کند.

 

رسانه‌های ترکیه اما گزارش کردند افراد دستگیر شده در ماه گذشته میلادی که قصد ترور شهروندان اسرائیل را داشتند، ارتباط مستقیمی با اطلاعات ایران نداشته‌اند و از طرف یک مافیای ایرانی رهبری می‌شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سرکرده مافیا در ایران به سر می‌برد و با این افراد از طریق واتس‌اپ در ارتباط بوده است.

در همین حال به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، فردی که قصد انجام ترور را داشته، در مدت دو ماه چهار بار به ایران رفته و آخرین بار چهار روز قبل از دستگیری با سرکرده مافیا ملاقات کرده است.

با این حال سه نفر از شش فرد بازداشت شده ایرانی در بازجویی‌های خود گفته‌اند دستور ترور از سوی سازمان اطلاعات ایران صادر شده است. مأموران ایرانی دو ماه پیش از راه‌های رسمی وارد ترکیه شده و گذرنامه دو نفر از آن‌ها جعلی بوده است.

روز دوم تیر و همزمان با سفر وزیر امور خارجه اسرائیل به آنکارا، رسانه‌های ترکیه خبر دادند مأموران امنیتی این کشور هفته قبل از آن یک گروه هشت نفره وابسته به جمهوری اسلامی را همراه تعدادی اسلحه به اتهام تلاش برای ترور شهروندان اسرائیل در استانبول بازداشت کرده‌اند.

پس از آن اعلام شد یوسف لوی سیفری، سرکنسول پیشین اسرائیل در استانبول که از جامعه "ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی‌پلاس" است، همراه زوج خود، از اهداف گروه ترور جمهوری اسلامی در استانبول بوده‌اند که پیش از وقوع سوءقصد، با هواپیمای شخصی به اسرائیل بازگردانده شدند.

رسانه‌های ترکیه اما به نقل از نیروهای امنیتی این کشور فاش کردند سلول ترور دو حمله علیه اسرائیلی‌ها در ترکیه برنامه‌ریزی کرده بود.

در همین حال به گزارش روزنامه ینی شفق، یکی از افراد دستگیر شده اعتراف کرده که سه زن اسرائیلی را برای ترور تحت نظر داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از مأموران ایرانی روز ۲۷ خرداد از اطراف اتاق هتلی که سه زن اسرائیلی در آن اقامت داشتند، عکاسی کرده و مأموران امنیتی ترکیه در همان روز او و یک ایرانی دیگر را در این هتل بازداشت کرده‌اند.

به گفته این روزنامه، دو روز بعد سه مأمور دیگر ایرانی در یک هتل-آپارتمان در استانبول و ۱۱ روز بعد، یک مأمور دیگر در منطقه آوجیلار استانبول بازداشت شده‌اند.

پس از انتشار رسمی خبر برکناری حسین طائب و انتصاب محمد کاظمی به جای او، منابع ایران اینترنشنال خبر دادند که در دوران مسئولیت طائب، مأموریت بخش ضد جاسوسی (واحد ۱۵۰۰)، به فعالیت تروریستی در خارج از ایران تغییر پیدا کرده و شکست‌های متوالی این واحد در انجام مأموریت‌هایش، در طول زمان صداهای اعتراضی برای برکناری طائب را تقویت کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
ایران اینترنشنال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.