رفتن به محتوای اصلی

بازهم در باره "انتخابات"!
22.04.2013 - 01:36

مباحثات اپوزیسیون در باره فلسفه انتخابات در جمهوری اسلامی عمری 34 ساله دارد. اپوزیسیون با نخستین رای نه به پرسش جمهوری اسلامی آری یا نه، ماهیت دروغین "دمکراسی اسلامی" را افشاء کرده  و در پلمیک ها بکرات بر این اصل تاکید شد که جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از ولی امر مسلمین کسب می کند، آراء مردم تنها جنبه تزئینی دارد.
جمهوری اسلامی، حکومت فقها بر امت اسلامی بوده و جایگاه شهروندی تا حد مقلدین تنزل یافته و انتخابات ناظر بر دمکراسی در دایره آخوندها و اعمال اراده ملاها معنا دارد. پیامد نظام اسلامی همانا سیاست شقه شقه کردن شهروندان بر مبنای جنسیت و مذهب بوده،  مهرورزی نظام بر بنیاد دوری و نزدیکی به منافع کاست مافیائی روحانیت استوار است. اکثریت شهروندان غیر شیعه و زنان از حق انتخاب شدن محروم بوده و تنها مجاز هستند به یکی ار گماشتگان ولی فقیه رای دهند.
مرامنامه جمهوری اسلامی بر اساس مشی اسلامیزاسیون عربیزاسیون کشور تبین گردیده و در اصل 19 قانون اساسی پس از تعارف در باره برابر حقوقی مردم ایران، حقوق مساوی شهروندان را به رنگ، نژاد و زبان محدود کرده و جنسیت، پلورالیسم دینی واعتقادی حذف شده است.
قانون اساسی تبعیض بنیاد جمهوری اسلامی رای به بی حقی زنان و غیرشیعه ها داده و آنها را از دایره حق انتخاب شدن خارج کرده است.

 اصل ۱۱۵-  رییس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد:
ایرانی‏الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.
در اصل 115(1- از صفت رجل(مرد بودن) برای رئیس جمهور تاکید شده و در ادامه (2-بر اعتقاد به مذهب رسمی مشروط گردیده است.
منطق عدم شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی، غیر دمکراتیک بودن انتخابات، همبستگی با زنان ایران و پیروان ادیان غیر شیعه و بی دینان بوده است. شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی مهر تائید بر تبعیض، و رای به بی حقی اکثریت شهروندان کشور است.
در دو دهه گذشته تناقضات نظام و بویژه تضاد میان "رهبر" بعنوان قیم امت (چند میلیون ملا، پاسدار و بسیجی)، و دولت (قوه مجریه) محاصره شده در جامعه شهروندی سکولار، حدت یافته است.
احمدی نژاد برای برون رفت از این تناقض به پوپولیسم اسلامی رواورده است و خامنه ای بشیوه سنتی، از یکسو خود رقیب رئیس جمهور افسارگسیخته ست و از سوی دیگر پز فراجناحی اتخاذ کرده است.
در این میان طیف سرگردان"اصلاح طلب" همواره سیاست تحمل پذیر کردن نظام متعفن را تعقیب کرده و قصد دارند "نظام فاسد خوب اسلامی" را جایگزین "نظام فاسد بد اسلامی" کنند!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.