رفتن به محتوای اصلی

آخرین سخن با سخنگوی شورای ملی تصمیم و رضا پهلوی
22.07.2022 - 22:01
شورای ملی تصمیم

مگو آن سخن کاندرو سود نیست / کز آن آتشت بهره جز دود نیست

 این نوشتار و کلام پایانی نگارنده به شورای ملی تصمیم و نمایندگان خُرد و کلان گستاخ آن است. بعد از این مهم نیست چه دروغ های شاخداری علیه بنده و دیگر منتقدین سر هم می کنند. چون نه تنها جواب ابلهان خاموشی است بلکه بقول فردوسی در مقابل ابلهان دروغگو به از خامشی هیچ پیرایه نیست. هرگز تصور نمی کردم که این جماعت تازه به دوران رسیده با بی پروایی و دهن دریدگی به منتقدان خود اینگونه هتاکی و فحاشی کنند. چون در گذشته هیچ شورا و اتحاد و ائتلاف و کنگره و جمعی سابقه نداشته برای "رد گُم کردن" همه منتقدین خود را مزدوران "اتاق فکر وزارت اطلاعات" معرفی کنند. این در حالی است که آن سَر و سِرّ  این جمع به "داخل" وصل است و هیچکس نمی داند آن حدود ۷٠ نفر داخل کشور چه کسانی هستند؟

در برنامه تلویزیونی کانال یک روز پنج شنبه ۳٠ تیر مفصل به کتاب آقای مسعود نقره کار به نام "زنگی های گود قدرت ـ نقش سیاسی و اجتماعی جاهل ها و لات ها در تاریخ معاصر ایران" پرداختم و از خود آن کتاب فاکت آوردم که چگونه "گُنده لات ها" تعدادی پادو جاهل یا بعبارتی "خُرده لات" را اجیر می کنند تا بقول خودشان, به شیوه خودشان با مطالب سفارشی "ترتیب مخالفان" را بدهند. بخشی از آن کتاب, که مطمئن نیستم حسب الحال است یا "وصف الحال"؛ به فرهنگ و ادبیات لات ها و جاهل ها می پردازد, که به باور نگارنده اگر آنچه را که در کتاب آمده با ادبیات سخنگویان, اعضاء و طرفداران این شورا مقایسه کنیم شباهت های عجیبی را ملاحظه می کنیم.

برای درک موارد فراوان فحاشی, تهمت و هتاکی این جماعت به مخالفان نظری خویش فقط به چند مورد اکتفا خواهم کرد:

١ ـ بیانیه رسمی مورخ ٢۷ تیر شورا با فحاشی و انتساب منتقدین به " اتاق فکر وزارت اطلاعات"  می نویسد: " مزدوران رژیم تا نشسته بودیم نشسته بودند، چون برخاستیم و دست در دست یکدیگر دادیم، برخاستند و دست در دست یکدیگر دادند و تیربارانِ شورای ملی تصمیم را با  گلوله های دروغ پراکنی و تهمت‌های ناجوانمردانه از هر سو شروع کرده اند".

 ٢ ـ مسعود نقره کار سخنگوی شورا در صفحه فیسبوکی خود که در آن برخی از منتقدین را بلاک کرده است, انتقادگران  را تخریب گر و تحریف کننده  و فحاش لقب می دهد که به گفته او تخریب کیفور شان می کند و با تحریف و دروغ و ریا نَفَس می کشند، چه بگویم دوستان؟ لابُد فرقی بین من و آن ها هست، نباید باشد؟" . جالب این است که بعد از این فضل فروشی و تظاهر و زهد نمایی بلافاصله با ادبیات زنگی های گود قدرت خطاب به منتقدین می نویسد: "البته این خاطره را برای هتاک ترین و بی مایه ترین شان فرستادم و نوشتم "به جای حرص و حسادت به عشق فکر کن نارفیق!".

باید گفت عجبا ! کسی که رفیق و همکاری دیروزی اش را که حتی در منزل خانوادگی او اقامت کرده و نان و نمک خورده, صرفا بخاطر اختلاف نظر سیاسی "بی مایه ترین" و "هتاک ترین" خطاب می کند و از شکستن "نمکدان" ابایی ندارد؛ از کجا معلوم فردا "دوستان نویافته" امروز را اگر اختلاف نظری پیش آمده, بدتر از اینها خطاب نکند؟

 ۳ ـ خانم شهلا انتصاری یکی دیگر از سخنگوهای رسمی این شورا در مصاحبه با تلویزیون تکفیری و ضد ایرانی و ضد شیعه, طرفدار داعش (که اسفاء ظاهرا و عملا به رسانه رسمی این جماعت تبدیل شده است) منتقدین را "سم پاش و دروغ پراکن" و از عوامل جمهوری اسلامی معرفی می کند (دقیقه ٢١ این ویدئو). در همان برنامه فرد اتصالی (که خودش مجری کلمه است) همه مخالفین شورا از جمله بقول او سلطنت طلبان, تجزیه طلبان, جبهه ملی, جمهوریخواهان, چپ و راست و غیره را بدون استثناء مزدوران مزدبگیر وزارت اطلاعات معرفی می کند تا این "سوپر پروژه کبیر ملی" را ناکام کنند.

 ٤ ـ برخی از افراد متوهم خودشیفته ِ قلم بدست و طرفدار این شورا در سایت وزین و پر مخاطب گویا مقالاتی را منتشر کرده اند که در آن منتقدین را "خناس" لقب داده. و یا افراد حتی بدنام و گمنام به نقل از مسعود نقره کار دروغ های را به نگارنده نسبت داده اند که حتی مرغ پخته از خنده غش می کند. از جمله اینکه به نادرستی مدعی می شوند: "دوشوکی به مسعود نقره‌کار تلفن می‌زند و می‌خواهد که در جلسه شورا شرکت کنند. نقره‌کار به ایشان می‌گوید که جلسه ویژه اعضایِ شورا است و شما عضو شورا نیستید و بنابراین نمی‌توانید شرکت کنید مگر این‌که نخست درخواست و دوره عضو شدن را گذرانده باشید". حقیقتا گفتن دروغی به این بزرگی وقاحت "گوبلزی" می طلبد. زیرا اکنون ثابت شده است که بسیاری از افراد حتی بدون اطلاع آنها عضو این شورا و جزو امضاء کنندگان شده اند, بدون آنکه دوران آموزش به اصطلاح شورای تصمیم یا دوره عضو شدن را گذرانده باشند؛ یا حتی روحشان خبر داشته باشد.

 علاوه بر ۷٠ تن عضو به اصطلاح مخفی این شورا در داخل کشور؛  از ١٦٤ نفر امضاء کننده و حامی این شورا (بر طبق بیانیه اعلام موجودیت " شورای ملی تصمیم") بیش از صد نفر آنها آدم های ناشناخته, غیر سیاسی و مجهول (شاید هم مجعول) هستند. البته ارتباط مستقیم و غیر مستقیم  حداقل دو تن از آنان با اطلاعات سپاه و بسیج عشایری وابسته به سپاه هموارد مورد شک و تردید بوده. از جمع به ظاهر اضداد  تعجب نکردم. زیرا در فارسی ضرب المثل های فراوانی نظیر ضرب المثل "کور کور را میجوره, آب گودال را" و یا "دیزی می‌غلطد درش را پیدا می‌کند" فراوان است. چون در نهایت در و تخته باهم جور درمیان.

 وانگهی از تجزیه طلب دورو و مشکوک گرفته تا شارلاتان شناخته شده, از افراد مجهول الهویه بی شمار گرفته تا احتمالا نفوذی های گمنام و بدنام امام زمان , همگی بدون سپری کردن دوره مخصوص عضو شدند, اما دوشوکی به این افتخار نایل نیامد و به همین دلیل مخالف شده است. آن هم زمانی که مسعود نقره کار در ایمیل های فراوان خود از نگارنده بعنوان "دوست عزیز و گرامی" یاد می کرد. به خدا بعضی مواقع دلم برای "سنگ پای قزوین" می سوزد که چرا در مقایسه با بعضی ها اسمش اینگونه بد در رفته.

 متاسفانه نه تنها فحاشی و هتاکی به منتقدین انگ و نماد این جماعت شده است بلکه تزویر و دورویی و دروغ در قالب رفتاری و گفتار این جمع شکست خورده موج می زند. به همین دلیل از شاهزاده رضا پهلوی گله مند هستم که اصرار داشت من از طریق دکتر شهریار آهی با این جمع تماس بگیرم. متعاقبا حتی با آقای دکتر آهی موافقت کرده بودم که در جمع کوچک دیگری با حضور نقره کار و عطا هودشتیان شرکت کنم و آقای حسن اعتمادی را هم متقاعد کنم که به این جمع بپیوندد که آقای اعتمادی بنا به تجربه تلخ و پربار و طولانی خویش تحت هیچ شرایطی متقاعد نشد. بعد از انتشار بیانیه جنجالی و حیرت آور اعلام موجودیت این شورا و دیدن اسامی مشکوک در لیست, بلافاصله در ایمیلی به دکتر آهی و رضا پهلوی نوشتم که این جمع عجیب و غریب خودکشی سیاسی کرده است و از آنجایی که اسم نقره کار و هودشتیان نیز در این "بیانیه انتحاری" وجود دارد؛ بنده به بصیرت و حکمت سیاسی این دو تن شک فراوان دارم و نمی توانم در کنار آنها در آن جمع کوچک دستچین یا برگزیده و به اصطلاح الیت (elite) باشم. و این ختم ماجرا بود.

 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند / چون به خلوت می‌روند آن کارِ دیگر می‌کنند

 یکی از علل نوشتن این "کلام آخر" این است که آقای مسعود نقره کار در ایمیل خصوصی با توجه به مبتلا شدن بنده به کرونا (کوید١٩) خطاب به نگارنده می نویسد: "شما عزیزم فعلن به سلامتی ت فکر کن و وقتی با هم به گفت و گو نشستیم در فضایی دوستانه و خونسردانه صحبت خواهیم کرد و این سوءتفاهم را برطرف خواهیم کرد. با مهر و دوستی / نقره کار"

 اما در خفا آن مقالات توهین آمیز سفارشی و  نادرستی ها را به پیام رسان ها و پیک های گمنام خود می رساند تا دایره تهمت و افتراء علیه منتقدین را بسط بدهند. از جمله علیه اینجانب توسط نامه بر های متوهم و خودشیفته که تلاش می کنند خود را با "آویزان" کردن به آدم های بزرگ مطرح کنند,

 بهر حال, اکنون ثابت شده است که این جماعت شکست خورده که حتی تا به امروز با نام "خلیج فارس" دشمنی آشتی ناپذیر دارد, و به جای جذب دیگران و  تلاش برای آزادی ایران, همه انرژی و توان روزانه خود را به فحاشی, تهمت پراکنی, دروغگویی, و هتاکی علیه منتقدان معطوف ساخته است. حال چرا رضا پهلوی از جمعی که حاضر نیست نام خلیج فارس را به کار ببرد, حمایت می کند, خود یکی از عجایب روزگار است.  ایشان در ویدئویی که در صفحه توییتری خویش منتشر کرده, در پاسخ به سوال در مورد شورای ملی تصمیم می گوید الان زود است اما در صورت موفقیت این شورا حاضر است بعنوان سخنگوی این شورا در مجامع بین المللی فعالیت بکند. حتما در این مذاکرات از اسم خلیج فارس نیز "فاکتور" می گیرد.

 و سوال آخر اینکه اگر ادعای گنده گویان مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات از این حرکت عظیم ملی وحشت زده شده است و تمامی امکانات خود را در خارج از کشور بسیج کرده, درست باشد. پس چرا وزارت اطلاعات قادر نیست و یا نمی خواهد جلوی مصاحبه روزانه امثال نیکبخت ها و مهدوی فرها و غیره از داخل کشور با رسانه هایی مثل شبکه تکفیری و بغایت ضد شیعه  کلمه را بگیرد؟ چطور شد که آنها آزاد هستند از داخل کشور با ویدئوهای کیفیت بالا  هر روز در رادیو تلویزیون ها برای براندازی رژیم نه تنها سخنرانی و مصاحبه های تند بلکه برنامه ریزی و ایجاد تشکلات بکنند. اما خانواده های داغدار کشته شدگان,  هنرمندان, معلمان و کارگران و بازنشستگان و دختران بیگناه ضد حجاب و فعالان محیط زیست و هزاران فعال دیگر مثل نسرین ستوده و نرگس محمدی و غیره که هرگز  از براندازی سخن نگفته اند به زندان می افتند. راستی چرا از نقش رقیب وزارت اطلاعات یعنی "اطلاعات سپاه" کوچکترین ذکر یا انتقادی نمی شود؟ چرا؟

در برنامه دیشب تلویزیونی با اقتباس به ادبیات کتاب "زنگی های گود قدرت" گفتم که "جمع کنید این سیاه بازی ها را". و کلام آخر بنده نیز همین است: "جمع کنید این سیاه بازی ها را". به شعور مردم توهین نکنید زیرا مردم "هالو" نیستند. و کلام آخر اینکه واقعا نمی شود و نـــبــایــد با جماعتی دهن دریده و دورو و هتاک درافتاد.

برگرفته از سایت گویا / ویژه خبرنامه گویا

https://news.gooya.com/2022/07/post-66530.php

عبدالستار دوشوکی

جمعه ۳١ تیر١٤٠١

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ناشناس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

دكتر عبدالستار دوشوكي می نوسید : خانم شهلا انتصاری یکی دیگر از سخنگوهای رسمی این شورا در مصاحبه با تلویزیون تکفیری و ضد ایرانی و ضد شیعه, طرفدار داعش ......یعنی ابتدا چهار تا انگ به سبک آخوند های مکار به طرف مخالف می زنید .....

کار شما تنها انگ زدن به  رسانه های فارسی زبانی است که صدای اپوزیسیون براندازمی باشد. اگر خانم شهلا انتصاری حرف ویا سخن بدی زده باشد ؛ درست آن است که همان سخن را مورد نقد و بررسی قرار دهید نه اینکه  ابتدا  یک  پرونده و  پاپوش 4 گونه (تلویزیون تکفیری و ضد ایرانی و ضد شیعه, طرفدار داعش ) علیه آن رسانه  بسازید و  و بدنبال آن نام این خانم را می برید این ها دقیقا  روش روزنامه کیهان شریعتمداری و امید دانا هاست.

اگر خانم انتصاری در بی بی سی سخن می گفت ویا در ایران اینترناشینال؛ رادیو فردا و.... حرف می زد بازهم بهانه پیدا می کردید که بی بی سی را ایت الله بنامید وبقیه را هم صدای بیگانه بنامید تا  از این طریق  در تخریب  منتقدین خود داستان سرایی نمایید. 

جمعه, 22.07.2022 - 23:37 پیوند ثابت
نظرات رسیده

ما در عصر انقلاب دیجیتالی زندگی میکنیم، دوره‌ای که همه چیز از امور امنیتی تا اقتصاد و تجارت و آموزش و پژوهش و روزنامه نگاری دیجیتال و آنلاین شده است. گرچه رقابتهای امنیتی همچنان وجود دارد اما دیگر لازم نیست مانند دوران جنگ سردپناهندگان و فراریهای اعزامی حتما مامور امنیتی باشند. ادوارد والتز در کتاب معروف خود با نام «عملیات و اصول جنگ اطلاعات» میگوید: «همانگونه که فناوری اطلاعات، روشی را که ما به وسیلهی آن مشاهده میکنیم، درک مینماییم و تصمیم میگیریم و ارتباط برقرار میکنیم، تغییر میدهد، شکلهای همکاری، رقابت و منازعه و جنگ در جهان نیز در حال تغییر میباشد. این تغییرات همهی جنبههای امنیت، اعم از فردی، جمعی و ملی را تحت تاثیر قرار داده است» ۱۳علی خامنهای در این مورد میگوید: «یکی از خصوصیات مـمتاز دیـگرامـروز، آماده بودن وسایل رساندن پیام است؛ همین فضای مجازی اسمش فضای مجازی است؛ درحالی که واقعاً فضای حقیقی است؛ یعنی این فضا درون زنـدگی بـسیاری از مردم حضور دارد. خب، همین فضای مجازی، یکابزار است؛ یک ابزار بـسیار کـارآمد؛ برای اینکه شما بتوانید پیامتان را به اقـصی نـقاط دنـیا برسانید، به گوش همه برسانید. این امـکان، دیـروزنبود، امروز هست. یکی از امتیازات، این است.» ۱۴ امروزه فراریهای اعزامی میتوانند فعال سیاسی، فعال اینترنت و فضای مجازی، فعال حقوق بشر، روزنامه نگار یا حتی پژوهشگر و استاد دانشگاه باشند. جمهوری اسلامی هم از دهه ۹۰ میلادی روابط خوبی را با روسیه برقرار کرده و تلاش کرده تا نیازهای امنیتی و نظامی خود را برطرف کند. به این مطلب که در خبرگزاری خبرآنلاین که در درون ایران مشغول فعالیت است و از جانب یک به اصطلاح ضدانقلاب نقل شده است خوب دقت کنید: «در خارج کشور کسانی در میان ما هستند که همه ما میدانیم ممکن است عامل نفوذی باشند، گرچه هیچ سندی وجود ندارد و حدسی است که قابل اثبات نیست. افزون بر آن، گاه کسی که به ظاهر روشنفکر سیاسی یا مدافع حقوق بشر است به خارج سفر میکند و خیلیسریع وارد جمعهای ما میشود، و حتی نقش عمدهای را در یک گروه فعال به عهده میگیرد، و یا شاید پس از مدتی به ایران باز میگردد. گاه حتی پس از بازگشت به ایران، تماس خود را با ما حفظ میکند و به فعالیت ادامه میدهد. به نظر میرسد جمهوری اسلامی تجربه فراوانی در زمینه کسب اطلاعات و نفوذ در میان گروههای گوناگون بدست آورده. رژیم مایل است برآورد دقیقی از هویت، نقش و عملکرد مخالفین خود داشته باشد. جمهوری اسلامی برای نفوذ در میان مخالفین خود، چهره سازی میکند. یعنی برخی افراد را که حاضر به همکاری با اطلاعات شدهاند، یا از آغاز اطلاعاتی بودهاند، دستگیر و زندانی میکند، به آنها حکم زندان میدهد، و کم کم نام این افراد به عنوان فعالین مخالف جمهوری اسلامی بر سر زبانها میافتد. پس از مدتی، دیگرکسی نمیپرسد که سابقه فعالیت این فرد چه بوده و کارنامه تلاشهای او چیست، بلکه فقط زندان رفتن او کافی است که چهرهای مورد قبول به عنوان مخالف جمهوری اسلامی باشد و همه جا پذیرفته شود. چه بسا فعالین خارج کشور برای نجات او تلاش کرده و کمک میکنند که او را به خارج کشور بیاورند، همانطور که بسیاری از فعالین مورد پیگرد را در خروج از کشور کمک میکنند. اما اطلاعاتیها بهترین راههای نفوذ را در میان گروههایمختلف شناسایی میکنند. آنها به همین منظور نفوذیها را به اسم ناراحتی و مخالف فراری به خارج کشور می‌فرستند. به هر حال جمهوری اسلامی با فرستادن نفوذیها چه لو رفته باشند یا نه در مخدوش کردن مرزهای اعتماد میان اپوزیسیون موفق عمل میکند. همه ما از نفوذ اطلاعاتیها نگرانیداریم. به هر حال این واقعیت است که اطلاعاتی‌ها در میان ما هستند، نفوذ کردهاند و تلاش دارند هر چه بیشتر نفوذ کنند و مدیریت جریان‌های خارج را به دست گیرند.»

جمعه, 22.07.2022 - 23:02 پیوند ثابت
نظرات رسیده

یه چیزی که ج.ا. از سیستم های اطلاعاتی بلوک شرق خوب یاد گرفته، ساخت اپوزیسیون فیک بمنظور مخالف زدایی است. ج. ا. فهمید با ترور شخصیتی چهره های شاخص، میتوان اپوزیسیون رو تنزل داد به این وضع اسفناکی که امروز می بینیم. یکی از این شیوه ها، هیاهوگری سیاسی توسط اراذل و اوباش صادراتی رژیم تحت لوای اپوزیسیونه. بکاربری این شیوه سطح مبارزات و فعالیتهای سیاسی را علیه رژیم کاهش داده، با بیرنگ کردن فعالیتها و به حاشیه کشاندن مخالفین راستین، آنها را غیرفعال و خنثی میسازد. پخش اخبار نادرست، جعل سازی، فعالیتها و مانورهای گمراه کننده، انحراف توجه، رجز خوانی، وامصیبتا گفتن، بدگویی ازشاه فقید، انجام نظرسنجیهای سفارشی و هدفمند، فیک سازی و دستکاری تعمدی درمدارک، اسناد، عکس و ویدیو، فتوشاپ، سردکردن شورمردم وانحراف اذهان، القای حس ترس وبی اعتمادی، بجان هم انداختن و مقابل هم قراردادن سلطنت طلب درمقابل جمهوریخواه، یا جمهوری خواهی درمقابله با سلطنت طلبی، چهره سازی ونفوذ درمیان مخالفین، تشکیل اکانت های متعدد بنام فعال اینترنت و فضای مجازی، که اکثرا  به شکل تیمی عمل میکنند، یکی یک چیزی مینویسه، یک سایبری دیگه برای اینکه دیده بشه، او رونقد میکنه، با اینکه نقدش تاثیری جز دیده شدن توییت اول نیست، همان که بخاطر منفی بودنش دیده نشده. درمجموع سلسله اقدامات سازمان یافته و پنهانی که به منظور تاثیرگذاری بر ذهنیت حریف طراحی و اجرا میشود و هدف اصلی آن ایجاد انحراف، در تصمیمات حریف از طریق ارایه اطلاعات هدایت شده است. فناوری اطلاعات عمل پیچیده ای است و طراح آن برای موفقیت نه تنها باید به ایجاد و انتشار اطلاعات نادرست که قسمت آسان کار است اقدام کند، بلکه باید تصمیم بگیرد آیا این اخبار مورد قبول قرار میگیرند یا نه؟ و در صورت بلاتکلیفی برای اعتبار دادن بیشتر به آن، چه پیامها و اطلاعات اضافی لازم است. همکاران وطراحان این برنامه ها میتوانند فعال سیاسی، فعال اینترنت و فضای مجازی، فعال حقوق بشر، روزنامه نگار یا حتی پژوهشگر و استاد دانشگاه و یا ناشناس باشند.
همه ما از نفوذ اطلاعاتیها نگرانیم. به هر حال این واقعیت است که اطلاعاتی‌ها در میان ما هستند، نفوذ کرده و تلاش دارند هر چه بیشتر نفوذ کنند و مدیریت جریان‌های خارج را به دست گیرند، در مخدوش کردن مرزهای اعتماد میان اپوزیسیون موفق عمل کنند ومتاسفانه میکنند. این ولی نباید ترس وناامیدی دربین مخالفین راستین بوجود بیاره، بلکه هوشیاری و آگاهی شرط ملزوم مبارزه با ج.ا. است. اپوزیسیون واقعی نظام روهدف میگیره، نه خود اپوزیسیون رو. اگر کسی از اپوزیسیون هنوز این را متوجه نشده و خودی را نشانه میرود، خود تبدیل به عمله اطلاعاتی رژیم شده

جمعه, 22.07.2022 - 22:48 پیوند ثابت
نظرات رسیده

رفتار مامورين ماسك دار اطلاعاتي در درون اپوزيسيون چگونه  است؟

استراتژي نهادهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي در  مقابله با مخالفين خود، بر  دو اصل اساسي  "ايجاد و تشديد تفرقه" و  توليد "سر درگمي و سرگرداني"در درون آنها استوار است. نهادهاي اطلاعاتي ابزارهاي مختلفي را بطور هـماهنگ براي پيش برد اين استراتژي به خدمت ميگيرند. يكي از اين ابزارها   استفاده غير مستقيم از افراد و گرايشات خاصي در درون اپوزيسيون است كه يا در طلسم اختلافات فكري و تاريخي با ديگران گرفتارند،  و يا  مستقيما از طرق مختلف قابل خريداري أند.
رفتار و كردار اين دو  گروه در  تشديد تفرقه و گسترش انفعال و بي اعتمادي در درون اپوزيسيون، در عين مشابهت و همساني داراي برخي تفاوتهاي مهم با همديگر است كه پرداختن به آن در حوصله اين ياد داشت نيست. من در إينجا فقط بطور خلاصه با وام گرفتن از مشورت يكي از دوستاني كه سالها ناظر رفتار اين قبيل افراد بوده است، نكاتي را  براي شناخت چنين افرادي طرح ميكنم:
١-آنها اغلب از ميان افراد شناخته شده در درون اپوزيسيون   انتخاب و خريداري  شده و  كم و  بيش در پوشش مواضع  ضد رژيمي فعاليت ميكنند. 
٢-گر چه آنها،  مواضع خود را در درون اپوزيسيون، متناسب با شعارهاي راديكال فعالين داخل و خارج از كشوردر برابر  جناحهاي حكومتي تنظيم ميكنند، اما نوك نيز حمله آنها به ندرت هسته اصلي قدرت در ايران را هدف ميگيرد.
٣-آنها در مقابله و مخالفت با آقاي رضا پهلوي جمهوريخواه اند و در مقابله با شورا ي ملي و شوراي مديرت گذار و اخيرا شوراي تصميم،  تظاهر به دلسوزي و سمپاتي نسبت به آقاي  رضا پهلوي ميكنند و وي را نزديك شدن به اين جريانات بر حذر ميدارند.
٤-در مورد تجزيه ايران، به بهانه هاي واهي مختلف ، مرتب هراس افكني كرده و شب و روز  بر عليه ايران اينترنشنال و بي بي سي و ساير  رسانه هاي  دولت هاي خارجي تبليغ مي كنند و در واقع حاشیه سازی های تکراری یکی از شگرد های ثابت آنهاست.
٥-بر عليه همه ي تشكل ها و اتئلاف ها  عمل كرده و از هيچ كانون فراگيري در اپوزيسيون حمايت نميكنند.
٦-آنها، گاها از نام هاي مستعار هم براي انتشار  مواضع خود در اپوزيسيون استفاده ميكنند و در بعضی موارد میتوان از  تشابهات نوشتاری و ادبی نام های مستعار و نام های واقعی پی به هويت نویسندگان واقعی برد .
٧-وقتي با سوال وانتقاد و اعتراض مواجه ميشوند، منتقد را متهم به ديكتاتور منشي و عدم تحمل انتقاد و مدارا و غيره ، ميكنند.
٨- گوش خود را به پاسخ ها منطقي و مستدل و مسءولانه ديگران به تهمتها وجعليات خود مي بندند، و ادعاهاي خود را همچنان تكرار ميكنند. 
 منطقا بايد اين اشخاص توسط يك  تيم اطلاعاتي خبره، حمايت و پشتيباني بشوند, چون معمولا از همه جا  و همه كس خبر و اطلاع دارند و ظاهرا هيج چيز ي نيز از زير دستشان رد نمي شود.

9-“شرط بندي روي همه اسبها" يكي ديگر از ابزارهاي مهم جمهوري اسلامي در مقابله با مخالفين خود است. يك رسانه و يا حتي برنامه اي كه ظاهرا به اپوزيسيون تعلق دارد و يا ادعاي بيطرفي ميكند، از طريق خريداري مجريان ويا صاحبان آن، ميتواند به سمتي هدايت شود، كه با هر نوعي از همگرايي و هم زباني در اپوزيسيون   مخالفت بكند، بكوشد تمام چهره هاي اپوزيسيون را، از چپ تا راست با مشاركت   افراد متعصب ويا خريداري  شده ديگر در برنامه هاي  خود  خراب بكند . 
اخيرا، نهادهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي، هم از طريق مامورين مستقيم خود وهم افراد خريداري شده، ابتكار ايجاد چنين فضائي را در برخي از اتاقهاي بحث و گفتگوي كلاب هاووسي  به دست گرفته اند.  
هوشياري همه ما در ديدن اين نشانه ها ، قطعا ميتواند در جهت  اتحاد و همگرايي مخالفين دموكراسي خواه جمهوري اسلامي به كار آيد.
اين نوشته در صورت همكاري دوستان در بيان تجربيات واطلاعات خود تكميل خواهد شد.

جمعه, 22.07.2022 - 22:45 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.