رفتن به محتوای اصلی

سودبر اصلی عملیات تخریبی آقای دوشوکی جمهوری اسلامی است!
28.07.2022 - 14:15

 

 

هر فرد و جریان سیاسی که در پی خلاصی ایران از سلطه حکومت دینی-فاشیستی جمهوری اسلامی باشد نمیتواند در گفتار و کردار خود با همگرایی، همکاری و اتحاد نیروهای باورمند به ایرانی آزاد و دموکراتیک و رها از سلطه ایده های تمامیت گرا و تک صدایی مخالف باشد. این که چنین ائتلافهایی تا به حال به نتایج ملموسی نرسیده اند و یا هنگام تاسیس دارای کمبودهای مهم وغیر مهم نظری و عملی بوده اند، نباید بهانه ای برای مخالفت با به میدان آمدن ائتلافهای نوپا که راه پیروزی بر دشمن مشترک یعنی جمهوری اسلامی را، در برپا کردن یک اتحاد ملی همگانی جستجو میکنند، باشد. کسانی که به تحولات واصلاحات ساختاری در جمهوری اسلامی دل نبسته اند، فقط با پی گیری برپایی تشکیل چنین اتحادی میتوانند گامی اساسی به سوی رهایی مردم ایران از نکبت جمهوری اسلامی بر دارند.

اما چنین گامی نه تنها با عملیات ویرانگر دشمن مردم یعنی جمهوری اسلامی روبرو است، بلکه بخشی از اپوزیسیون ایران نیز دارای انگیزه وپنانسیل قوی برای چنین مخالفتی است:

1-جمهوری اسلامی و تمامی گرایشاتی که خواهان حفظ آن هستند از جمله اصلاح طلبانی که دل در گرو حفظ این نظام از طریق اصلاح آن دارند و دنباله روان آنها درخارج از کشور، یقینا با چنین ائتلافهایی سر دشمنی آشتی ناپذیر دارند؛

2-افراد وگرایشاتی که تصور میکنند بدون مشارکت حد اکثری نیروهای مختلف اپوزیسیون دموکراسی خواه، در برانگیختن یک بر آمد ملی، میتوانند از پس جمهوری اسلامی بر آیند؛ طیفی از جمهوریخواهان چپگرا و مصدقی، طیف گروههای افراطی منتسب به سوسیالیسم وکمونیسم، که گذر از جمهوری اسلامی را به رهبری خود مشروط و مربوط میکنند، طیف افراطیون سلطنت طلب و متوهمین منفرد وخود شیفته را نیز سرآشتی با چنین ائتلافهایی نیست.

اخیر بعد از تاسیس یک ائتلاف جدید به "نام شورای ملی تصمیم"، مخالفتهای آشنا و سابقه دار با این ائتلاف شروع شد و کسانی آستین بالا زده وبرای زمین زدن آن خنجرهای زهرآگین خود را بیرون کشیدند. اینکه این افراد یا جریانات مستقیما با جمهوری اسلامی وصلند ویا بدون دخالت آن علیه این ائتلاف جدید برخواسته اند را ما نمیدانیم و این موضوع حکم یک پرونده باز را دارد، اما چنین چیزی اساسا اهمیتی در این بحث ما ندارد، و بنا بر یک حکمت داهیانه انگلیسی Giving the benefit of the doubt میتوان تصور کرد که اغلب مخالفتها به گروه دومی که در بالا نام بردم تعلق دارند. قصد من ابدا وصل مخالفین شورا که در درون اپوزیسیون ایرانی فعالیت دارند به جمهوری اسلامی نیست، ولی بی هیچ تردیدی، جمهوری اسلامی بیش از همه آنها سود میبرد، و ساده لوحی و حماقت محض است که حقیقت، غیر از این تصور شود.

یکی از کسانیکه این روزها مثل موارد مشابه قبلی پیشقدم شده و با شمشیر آخته و جعل و افترا و هتاکی، حمله به شورا را زیر شعار همیشگی خود" خشت اول گر نهد معمار کج-تا ثریا میرود دیوار کج" شروع کرده، آقای عبدالستار دوشوکی است، که تخصص ومهارت خاصی در طول چندین دهه گذشته در این نوع از عملیات جنگ روانی بر علیه ائتلافهای فراگیر به دست آورده است. ستاره دیگر این جنگ روانی، که در دشمنی با ائتلافهای فراگروهی شهرت دارد و بسی بهتر از عوامل اطلاعاتی و تبلیغاتی خود جمهوری اسلامی و حتی بهتر از اقای دوشوکی از عهده تخریب هر ائتلافی دموکراتیک فراگروهی بر میآید، آقای شهرام همایون مدیر تلویزیون کانال یک است. این دو شخصیت"ملی-میهنی" علیرغم بازیهای قهر و آشتی های مکرری که تا حال باهم داشته اند که آخر سر منجر به این شد که آقای دوشوکی عهد ببندد که به دلیل همسویی فعالیتهای آقای شهرام همایون با سیاستهای ضد اپوزیسیونی وضد ملی جمهوری اسلامی، دیگر هیچگاه در تلویزیون وی حضور نیابد، دوباره در روز روشن به آغوش هم خزیده اند.

آقای شهرام همایون تا به حال، بندرت از پرنسیپ های خود در تخریب دیگران و رسانه هایی مثل بی بی سی فارسی وایران اینترنشنال خارج شده است، و اگر بخواهیم به امر بی پرنسیپی و تناقض گویی و تضاد عمیق گفتار و کردار این دو شحصیت، جایزه ای قایل شویم، بی تردید برنده آن کسی جز آقای دوشوکی نخواهد بود. نوشته پر مغز خانم ونوس ترابی بصورتی دقیق، این بی پرنسیبی و تضاد آشکار گفتار با کردار و شخصیت دو گانه آقای دوشوکی را آشکار ساخته است. حقیقتا دست مریزاد.

اصغر جیلو

28/07/2022

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

داستانی که  هنوز ادامه دارد.چه کردند و چه میکنندباهمین جریان تازه تاسیس  "شورای ملی تصمیم"
 هدف ها، توانائی  و نقش شورا در هیاهوی لگو ،آرم  جمله بندی  گم می شود وتوان محدود مسئولان شورا صرف جوابگوئی به منتقدان دو آتشه میگردد. من بشخصه به این نتیجه رسیده ام که با چنین وضعی که گرفتار آن شده ایم.توان از دست  رهبران اپوزیسیون خارج شده و در عمل به چاهی غلطیده اند که توسط برخی ازهمین رهبران  به اصطلاح اپوزیسیون برای آن ها تدارک دیده شده است. 
 امروز فکر می کنم کم نیستند  افرادی که عمیقا به مبارزه و تلاش برای یک اتحاد فراگیر فکر می کنند ."مهم نیست چند نفر باشند "باید تشکل یک دست خود را بوجود بیاورند و در درون همان تشکل تازه خود با جان ودل کارکنند بنویسند ودر جستجوی یافتن راه های مختلف مبارزه باشند.کاری که "شورای ملی تصمیم"نیز باید بدون در گیر شدن با ابن الوقت ها انجام دهد.
مقهور گفته ها،نوشته های دیگران نشوند.آستین بالا بزنند تمام توان وتجربه خود را بکار بگیرند.در جهت مبارزه با جمهوری اسلامی! حتی اگر تنها باشند.

جمعه, 29.07.2022 - 05:55 پیوند ثابت
نظرات رسیده

بی سبب نیست که هر تشکل، هرجمعیت که با فکر اتحاد نیروها قدم بمیدان می نهد قبل از این که از طرف جمهوری اسلامی زیر ضرب برود در جریان کشاکش دیگر جریان های سیاسی و افراد مورد نقد وافشا گری قرارمی گیرد. تمام نیرویش صرف جواب دادن به بحث های بی انتهای ایدئولوژک و تئوریک می گردد. بعد از مدتی جریان تازه پا گرفته خسته از این همه پلمیک انتزاعی عطای مبارزه با حکومت را به لقایش می بخشد و از میدان خارج می شود.

داستانی که هنوز ادامه دارد.چه کردند و چه میکنندباهمین جریان تازه تاسیس "شورای ملی تصمیم"

هدف ها، توانائی و نقش شورا در هیاهوی لگو ،آرم جمله بندی گم می شود وتوان محدود مسئولان شورا صرف جوابگوئی به منتقدان دو آتشه میگردد. من بشخصه به این نتیجه رسیده ام که با چنین وضعی که گرفتار آن شده ایم.توان از دست رهبران اپوزیسیون خارج شده و در عمل به چاهی غلطیده اند که توسط همین رهبران اپوزیسیون برای آن ها تدارک دیده شده است.

امروز فکر می کنم اگر افرادی هستند که عمیقا به مبارزه و تلاش برای یک اتحاد فراگیر فکر می کنند ."مهم نیست چند نفر باشند "باید تشکل یک دست خود را بوجود بیاورند و در درون همان تشکل تازه خود با جان ودل کارکنند بنویسند ودر جستجوی یافتن راه های مختلف مبارزه باشند.

جمعه, 29.07.2022 - 00:02 پیوند ثابت
علی رضا اردبیلی

عنوان مقاله
سودبر اصلی عملیات تخریبی آقای دوشوکی جمهوری اسلامی است!

این شورا مثل انواع پیشین این قبیل اقدامات جمعی از سوی اوپوزیسیون حتما هزار ایراد دارد. اما نوعی از امکان مصالحه بین طرفداران وحدت کشور و طرفداران حفظ تکثر تاریخی آن هم، در این ابتکار جدید دیده میشود. کاش مخالفین این اقدام، به این جنبه مثبت این کار جمعی هم توجه کرده بودند. ما با نقد این قدم بدیع در نوع خود مواجه نیستیم بلکه مخالفت با این شورا جنبه جهادیستی بخود گرفته است. جالب هم هست که هم طرفداران وحدت کشور آنرا میکوبند و هم طرفداران انحلال کشور!
ظاهرا راه حل میانی "حفظ توأم وحدت با کثرت" هم، طرفدارانی ندارد و همچنان "سازش" و "مصالحه" جزو معاصی کبیره در واقعیت سیاست ما هستند. 

پ., 28.07.2022 - 21:01 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.