رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه احزاب سیاسی اپوزیسیون در دفاع جنبش زنان ایران
02.08.2022 - 21:29

حکومت ایران از بهمن ۱۳۵۷ به دست کسانی افتاده است که باایرانیان همچون ملتی مغلوب و با کشور ایران مانند سرزمینی فتحشده برخورد کرده‌‌‌‌اند. از نخستین روزهایی که این افراد قدرت را بهدست گرفته و حکمرانی خود را با کشتار شریف‌ترین ایرانیان آغازکردند، انسان‌های دلیری در برابر آنان ایستاده و مبارزه‌ای را آغازکردند که امروز در تمام جنبه‌های زندگی ایرانیان مشهود است. ازاین رو، بیش از چهار دهه است که از سویی شاهد تهاجم و تجاوزروزانه رژیم به حقوق انسان‌ها بوده‌ایم و از سوی دیگر شاهدمقاومت و مبارزه‌ دلیرانه ایرانیان. 
جمهوری اسلامی با تکیه بر ایدئولوژی ولایی و با استفاده ازاحکام اسلامی، آزادی‌های اجتماعی را از ایرانیان سلب کردهاست. از جمله آزادی‌های سلب شده، آزادی در انتخاب پوششاست که رژیم آن را با حجاب اجباری برای زنان جایگزین کردهاست. این در حالی است که زنان ایرانی هشتاد و هفت سال پیشتوسط رضا شاه پهلوی از این محدودیت رها شده بودند. با توجه بهاین سابقه، طبیعی است که مبارزه با حجاب اجباری به عنوان یکیاز محدودیت‌هایی که روند زندگی را در ایران مختل کرده است، درچهل و سه سال گذشته ادامه داشته است. 
در چند هفته گذشته، بسیاری از زنان ایرانی با حضور بی حجابدر خیابان‌ها و یا فضای مجازی، بار دیگر مخالفت خود را باحجاب اجباری اعلام کردند. در برابر این حرکت زنان، پاسخجمهوری اسلامی مانند همیشه سرکوب کنشگران و تلاش برایگسترش پروپاگاندا و دروغ‌ پردازی‌های رسوای خود بود. درروزهای اخیر، رژیم زنان بسیاری از جمله زن جوانی به نام سپیدهرشنو را بازداشت کرده و در «اعترافات اجباری تلویزیونی» او رابه شهادت دروغ علیه خود و دیگر مخالفان حجاب اجباری وادارکردند. همچنین در این زمینه مانند گذشته، رژیم با استفاده ازمزدوران اطلاعاتی در رسانه‌های خارج از کشور سعی درگسترش پروپاگاندا و دروغ پردازی‌های خود داشته است.
ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه موفقیت جنبشبزرگ «نه به جمهوری اسلامی» را یکی از نشانه‌های مهم عبورمبارزان راه آزادی از روش‌های اصلاح‌طلبان می‌دانیم، هرگونههمکاری با روش‌های ضد انسانی جمهوری اسلامی در سرکوبمردم ایران را محکوم می‌کنیم و با پشتیبانی از مبارزات هم میهنانخود، به ویژه زنان ایرانی، برای به دست آوردن آزادی‌هایاجتماعی، اعلام می‌کنیم دستیابی به حقوق فردی و آزادی‌هایاجتماعی تنها با سرنگونی جمهوری اسلامی و مستقر کردنحکومتی متعهد به اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر ممکن خواهدشد.
 
پاینده ایران     
 
امضاکنندگان (به ترتیب الفبا):

● اندیشکده آوای آزادی
● ایران چنج
● جبهه ملی ایران - برون مرز
● جمعیت سوسیال‌ دموکراسی برای ایران
● جنبش سکولار دموکراسی ایران
● حزب سکولار دموکرات ایرانیان
● حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)
● شبکه فرشگرد
● کوشندگان اتحاد مردم ایران برای دموکراسی
● نهاد مردمی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.