رفتن به محتوای اصلی

به رییسی و هیات همراه ویزا ندهید
04.08.2022 - 07:00

تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا به رهبری تام کاتن و مارکو روبیو، در نامه‌ای خطاب به دولت بایدن خواستند که به ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه او برای سفر به نیویورک ویزا صادر نکند.

در این نامه به نقش رژیم ایران در تامین مالی تروریسم در خاورمیانه و توطئه برای ترور مقامات عالی آمریکا و برنامه‌ریزی برای ربودن شهروندان آمریکا در خاک این کشور اشاره شده و آمده است: این فرصتی برای ماموران سپاه پاسداران است که در چارچوب هیات همراه رییسی به آمریکا سفر کنند.

سخنگوی دولت رییسی روز سه‌شنبه اعلام کرد که مقدمات سفر رییسی و هیات همراه او به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در حال اجرا است.

در نامه هشت سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با اشاره به سوابق رییسی در کشتار جمعی ایرانیان (اعدام‌های ۶۷) و طرح جمهوری اسلامی برای انجام ترور در خاک آمریکا آمده است: با این وجود دولت بایدن در صدد ارائه ویزا به ابراهیم رییسی و هیات همراه او است تا در نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کنند و از آن به عنوان صحنه‌ای برای انتقاد از آمریکا استفاده کنند.

در این نامه آمده است: اگر این اخبار درست باشد، کاخ سفید باید از صدور ویزا برای رییسی و دیگر مقامات جمهوری اسلامی جلوگیری کند. سفر رییسی به آمریکا در حالی که ماموران جمهوری اسلامی فعالانه به دنبال ترور مقامات آمریکا در خاک این کشورند، تهدید مستقیمی برای امنیت ملی آمریکا به‌ شمار می‌رود.

این نامه درحالی منتشر می‌شود که مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ در واکنش به اقدامات جمهوری اسلامی برای انجام ترور در خاک آمریکا در توییتی از دولت بایدن خواسته بود دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در سفارت پاکستان در واشینگتن را تعطیل کند.

به گفته اورتگاس، آمریکا باید مطابق با قوانین بین‌المللی به مقامات جمهوری اسلامی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا بدهد، اما می‌تواند محدودیت‌هایی که برای تردد آنها در نیویورک در دولت ترامپ وضع شده بود را بازگرداند و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی را اخراج کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.