رفتن به محتوای اصلی

نامه‌ی سرگشاده به اعضا کانون نویسندگان ایران وتمامی اهل قلم
06.08.2022 - 09:02

نامه‌ی سرگشاده به اعضا کانون نویسندگان ایران وتمامی اهل قلم

م. روان‌شید

۱۵ مرداد ۱۴۰۱

t.me/ravanshidpoet

در سیرِ آرام و بی‌صدای تسخیرِ کانون نویسندگان ایران و تغییرِ وظایف و اهداف آن با استفاده از اسب‌های تروا، در سناریویی خزنده و نامحسوس دارند کانون را به بخش مخفی وزارت اطلاعات تبدیل می‌کنند.

بی‌هیچ تعارف و اغماضی می‌گویم:

دوستان!

به اعتقاد من کانون نویسندگان ایران به دلایلِ مختلفی که کم‌و‌بیش همگان آگاهی دارند و نیز احضاریه‌های تهدید‌آمیز و سرکوبگرانه‌ی اخیر برای اعضاء، «فعلا» فاقد صلاحیت و موجودیت و به‌طور خودبه‌خودی از درجه‌ی اعتبار ساقط شده است.

 

پیشنهاد می‌کنم پیش از فروپاشی تشکلِ و هیمنه‌ی آزادیخواه و دموکراتیکِ کانون در ایران و جهان و تغییر زیرکانه‌ی اهداف و وظایفِ آن در قبال اعضاء و حکومت، و برای پیشگیری از خدشه‌دار کردنِ کارنامه‌ی کانون ـ‌‌ در اعلانی عمومی‌ـ و به‌سرعت، به صورت موقت و کوتاه‌مدت فعالیت کانون نویسندگان ایران را متوقف‌شده اعلام و پیش از آن‌که خلائی ایجاد شود، با شرکت تمام اهالی قلم در داخل و خارج از کشور، رای‌گیری اضطراری و هیئت دبیران و دیگر اجزاء کانون انتخاب، ترمیم و بازسازی شود.

 

پیش از این‌ها نوشتم بودم که حکومت بعد از شکست در قتل عام نویسندگان برای خاموشی کانون، بیش از یک دهه است با برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت به فروپاشی کانون از درون همت کرده‌ که متاسفانه تا حدی هم موفق بوده‌اند، اما نباید گذاشت حکومت از کانون بادکنکی توخالی و بی‌خاصیت بسازد.

اگر این هشدارها جدی گرفته نشوند از کانون نویسندگان ایران تنها نامی و پوسته‌ای بی‌خاصت و توخالی خواهند ساخت که به قول احمد شاملو؛ در نهایت ما دارای کانونی خواهیم بود دولتی، نه دموکراتیک... و البته در این وضعیت، به‌نظرم باید طی نامه‌ای به کانون‌ها و انجمن‌های هم‌طراز جهانی و نیز خبرگزاری‌ها در خارج از ایران اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی، کانون نویسندگان ایران از سوی اعضاء فاقد اعتبار تشخیص داده شده و از هرگونه تماس، مکاتبه یا مصاحبه با هیئت دبیران کنونی پرهیز کنند...

.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

م. روان‌شید

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.