رفتن به محتوای اصلی

در محکومیت تخریب منازل بهائیان
06.08.2022 - 12:40

از نخستین روزهای پیدایش بهائیت تا امروز، پرچمداران سرکوب بهاییان آخوندها بوده‌اند. با به قدرت رسیدن آخوندها در ایران و در نظام جمهوری اسلامی این سرکوب به شدت جهش یافت و با اعدام گسترده بهائیان و مصادره اموال آنها در دهه ۶۰ و بدنبال آن تا امروز، پیگرد، محاکمه، آزار و اذیت بهائیان همواره در دستور کار دستگاه سرکوب رژیم بوده است. منع از تحصیل در دانشگاه‌‌ها، ممنوعیت کار، توهین و هتاکی سازمان‌یافته حکومتی، بازداشت‌های خودسرانه و احکام سنگین زندان بر پایه اتهامات ساختگی، تخریب خانه و گورستان ها، بخشی از زندگی روزمره جامعه بهاییان ایران است.

جمهوری اشغالگر اسلامی اخیرا دست به یک وحشی گری دیگر در روستای روشنکوه مازندران زد و مزدوران علی خامنه ای دیکتاتور، به سرپناه چندین خانواده بهایی یورش برده و منازل آنها را تخریب کردند.

نظام مذهبی شیعه دوازده امامی که از سال ۵۷ در ایران حاکم شده است، از همان آغاز، سرکوب شدید و گسترده پیروان مذاهب دیگر را دردستور کار خود قرار داده است. تبعیض ها، محدودیت ها و تهدیدهای اعمال شده بر پیروان مذاهب دیگر در ایران از سوی این نظام ددمنش حد و مرزی نداشته است. این قبیل رفتارها حتی گریبان پیروان شیعه اثنی عشری که با تفسیرهای دینی روحانیت حاکم مخالفت می کنند نیز می گیرد.

ما هرگونه رفتارهای ضد انسانی و ددمنشانه و اعمال تبعیض و ستم علیه بهائیان را محکوم می کنیم و امیدواریم جامعه جهانی برای پایان یافتن آزار و اذیت سازمان یافته دولتی برشهروندان بهائی و دیگر مذاهب در ایران و همچنین جلوگیری از نقض کنوانسیون بین المللی حقوق بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی تلاش های مطلوب و موثری صورت دهد.

ما خواستار ایرانی سکولار و دموکرات هستیم که مذهب یک امر شخصی بوده و هیچ شهروندی بدلیل مذهب و یا اعتقاداتش مورد پیگرد و یا اذیت و آزار قرار نمی گیرد و پیروان همه مذاهب و ادیان دارای حقوق شهروندی برابر خواهند بود.

چهارم اوت ۲۰۲۲

نهاد مردمی

#روشنکوه

#بهائی_بودن_جرم_نیست

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

جاوید آزادی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.